Gå til innhold

Bråk og varme med H50 i Obsidian 800D


Lucifer83

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har følgende oppsett:

Intel Core i7 920 D0( stock clock )

Corsair H50 - Kjører kun medfølgende vifte atm.

P6t deluxe v2 Hovedkort

HIS Radeon HD5870 ( stock )

OCZ RevoDrive 120gb

Corsair 1000watt PSU

Corsair Obsidian 800D

Corsair Dominator RED Ram kjøler ( den store til tripple channel )

 

Vifteoppsett og rettning:

Viften nede ved psu blåser opp slik den kom. (140mm)

Vifte ved hdd blåser inn mot hdd`s slik den kom. (140mm)

Viften bak som standard blåser ut bak er fjernet pga H50 montering.

Viften på H50 blåser inn i kabinett slik corsair anbefaler.

De 3x120 plassene i top er tomme.

 

Så til min info om H50:

Jeg er IKKE fornøyd. Viften bråker og jeg har en konstant durelyd i pumpe/cpu blokk.

Dette er da på 1600rpm vifte og 1400 ca på pumpe.

Gradene mine er på IDLE (Nesten en hel dag uten bruk @ 1603mhz= 42,42,43,41.

Målt med RealTeam 3.00

Jeg mener også bestemt at jeg har påført kjølepasta på så riktig måte jeg klarte og etter arctic sin veiledning.

 

Viftene ellers i 800D er jeg fornøyd med. de hører jeg nesten ikke og de blåser greit.

( testet med bare de snurrende)

 

Jeg har i etter tid sett etter et nytt slikt kjølesytem men jeg er veldig usikker på hva jeg skal gå for.

 

Har dere noen tips eller triks jeg kan gjøre for å få det mere stille og mere kjølig?

Jeg har også sett på disse viftene som jeg tenkte å ha i Push/Pull på H50 og 3x i topp som suger ut. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612142

 

Noen som har erfaring med disse?

 

Setter STOR pris på litt info om hva dere andre får med H50 på stock i7 920 cpu og hvordan dere har fått det til og hvordan vifter/kabinett det er. Samt støynivå og rpm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

load temperaturene dine hadde nok vært mye mer relevante enn idle, og som jeg ser på denne setupen så har du ingen vifter soom frakter varm luft ut av kassa, om du setter inn en vifte øverst så kan du nok få ned temperaturen litt.

 

om du sammenlikner temperaturdataene dine med de som fåes i denne testen: http://www.hardware.no/artikler/corsair_h50/71032/5 skal du kunne ha en liten pekepinn hvordan dine temperaturer skal være på full load, fyr opp prime 95 eller noe liknende på alle kjernene og la det gå en time før du måler temperaturene.

 

ser også at denne kjøleren kommer med ferdig påklistret kjøletape, så om du har hatt på pasta oppå dette skal du ikke være overrasket om det støyer

Lenke til kommentar

Jeg har også H50 og har også rundt 35 - 40 på min i5 på idle hvis jeg kjører den på standard. load ligger på rundt 70 uklokka. Når jeg kjører den på 4,2 som er maks jeg får den stabil på er idle rett over 60...

 

Tror H50 er greit inngangsbilett til vannkjøling for noen, men ikke noe mer....

 

Du er ikke alene om å ikke være fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har også den durelyden i min H50, men har lydisolert kasse så høres ikke når panelene er på :) temperaturene mine ligger på 25-30 ved vanlig bruk og 60 ved hard kjøring... det er overclokket fra 200mhz til 216mhz. jeg har bestilt nye noctua vifter som forhåpentligvis fjerner viftestøyen fra stockviftene ;)

Lenke til kommentar

Jeg har også H50 og har også rundt 35 - 40 på min i5 på idle hvis jeg kjører den på standard. load ligger på rundt 70 uklokka. Når jeg kjører den på 4,2 som er maks jeg får den stabil på er idle rett over 60...

 

Tror H50 er greit inngangsbilett til vannkjøling for noen, men ikke noe mer....

 

Du er ikke alene om å ikke være fornøyd.

O_O

70C load stock? Har du dobbeltsjekket at du har montert riktig O_O

Lenke til kommentar

Jeg sier bare at de viftene du har kjøpt ikke er laget for å yte godt på en radiator som H50 bruker. De har ikke nok statisk press.

 

Jeg tror at du feilmonterte første gangen. Stock-vifta er også bedre enn to stk 1000RPM-vifter fra Fractal (stille kabinettvifter med minst mulig statisk press) til en H50-radiator.

Lenke til kommentar

Har du testet forskjellige vifter? linker til noen kilder elns?

 

men det bryr jeg egentlig lite om, hovedpoenget var at maskinen skulle bli ennå mer stillegående noe jeg fikk til, og temps var enn del lavere, og om jeg har feilmonntert førstegang er noe jeg tviler sterkt på ;)

 

Så derfor gir jeg tipset videre, kan være handy for andre.

Gjorde dette igår kveld til opplysning.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...