Gå til innhold

Aprilfest 2011 - Trondster - Zeiss matters


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for det! Ville gjerne ha fram hvor saftige og gode burgerne var. Mmmmh. :)

 

Har vært stille de par siste dagene på fotofronten - har holdt meg mye inne mens pollenet topper i Danmark.

 

Ble allikevel en liten utflukt i ettermiddag, og da var kameraet med..

 

23. April - En liten løvetann

post-71211-0-01637300-1303591630_thumb.jpg

ISO 200, 50mm, f/8, 1/200s

 

 

Ikke lett å ta blomstermakro med en liten tass i Babybjörn. Spesielt ikke når tassen både er a) utålmodig og b) egentlig litt for stor til Babybjörnen..

Lenke til kommentar

Koselig løvetann. Fikk ikke bare vårfølelse, men sommerfølelse. Jeg er sikker på at tassen i Babybjörn tilførte et kunstnerisk element! Ser for meg akrobatiske kneløft med belastning.

 

Med løvetann er det vel sånn at den første man ser for sesongen gleder en fordi man vet at det er er et tegn på sommer, mens resten av sommeren irriterer man seg over løvetann-ugresset.

 

Går utfra at den er tatt "Syden", tror ikke jeg har sett noe løvetann enda her i området? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Flott tråd, Trondster. Du klarer alltid å snike inn litt humor i trådene dine. Hight-key bildet var artig :) Favorittene mine så langt må nok bli den skarpe svanen fra 2. april, 16 april var utrolig flott men skulle likt å sett det i liggende format.

Hvordan kom du forresten så nærme svanen uten å bli svanemat? De gangene jeg har tatt bilder av svaner har de vært så sure at de freste bare jeg var på noen meters avstand :p

Lenke til kommentar

Takker for enda mer skryt av 16. - ND-filter og vann ga definitivt mersmak! Mmmmh. :)

 

Bildene her er tatt i syden, ja - her er blomstersesongen i gang for fullt - flere av blomstertrærne har allerede avblomstret..

 

Svaner er greie dyr - så lenge de blir matet og ikke føler seg truet.. ;)

 

 

Ellers, når jeg til stadighet*) blir beskyldt for å ikke kjenne igjen de derre "hva-de-nå-heter"-blomstene, så er her litt flere bonusbilder fra den 23.

 

 

Her er litt vårkjærminne fra naboen:

Vår-kærminde

post-71211-0-75338500-1303719651_thumb.jpg

 

Og her er et gjensyn fra i fjor:

..Mens andre liker søstra

post-71211-0-46867300-1303719664_thumb.jpg

 

 

 

..Så over til bonusbilde fra gårsdagen - var i Tivoli, hvor de ikke eier hemninger angående dekor - spesielt blomsterdekor:

 

 

Dette er i alle fall .. uhm - hva-den-nå-heter-igjen.

post-71211-0-14195700-1303719676_thumb.jpg

 

 

 

 

Og til slutt - dagens bilde - den feminine versjonen:

 

24. April - Ikke akkurat Men In Black

post-71211-0-71675300-1303719670_thumb.jpg

ISO 100, 50mm, f/8, 1/320s

 

Soundtrack:

http://www.youtube.com/watch?v=Amzp7W0RkPA

 

*) Nja - vel - én gang, i alle fall..

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Ok - litt sært den 24. - litt spesielt med noe bare undertegnede og RandiA synes er interessant.. ;)

 

Følger opp med - enda et blomsterbilde. Må innrømme at jeg er svak for Magnolia når den blomstrer på bar kvist.

 

25. April - Magnolia Mountain

post-71211-0-97106300-1303853523_thumb.jpg

ISO 100, 50mm, f/2, 1/6400s

 

 

Soundtrack:

http://www.youtube.com/watch?v=TBllh1WA-Js

 

Lie to me

Sing me a song

Sing me a song

Until the morning comes

And if the morning don't come

Will you lie to me

Will you take me to your bed

Will you lay me down

Til' I'm heavy like the rocks

In the riverbed

That my savior made

Lenke til kommentar

Litt dystrere denne gangen - hadde egentlig tenkt på enda et Magnolia-bilde, men det klør som besatt i øyet av dømrade bjørkepollen. Og da blir det Fienden:

 

25. April - The Adversary

post-71211-0-17161000-1303853875_thumb.jpg

ISO 100, 50mm, f/2.8, 1/1250s

 

Dømrade rakleverk!

 

Soundtrack: Crime and the city solution - The Adversary

http://www.youtube.com/watch?v=esU49JJ1bs4

(Fant ikke hele låta.)

 

You try to fly, but you cannot fly

You try to hide, but I'm by your side

You run from me, run from me, run from me

I am the adversary

I am the adversary

I am the adversary

I am your foe

I go where you go

 

 

Bonusmagnolia:

 

post-71211-0-12694000-1303853870_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Takk for det!

 

Her er litt mer natur - inspirert av Yosemite Valleys majestetiske fjell Half Dome, udødeliggjort gjennom gode gamle tidligere Sierra Entertainment (Lenge leve Hero's Quest!) - her er en mer eller mindre naturlig tilsvarende formasjon i Køben..

 

5010113-U-2.jpg

qfg1title4.png

 

 

 

27. April - Half Dome

post-71211-0-66862700-1303938664_thumb.jpg

ISO 100, 50mm, f/5, 1/800s

 

 

Forøvrig et av de første skuddene tatt med UniWB - eller - ikke "skikkelig" UniWB, men en kjappis ved å kalibrere hvitbalansen mot et helt mørkt bilde - funket fint, så det ut til! Og eksponeringen ble spot on! :)

 

Edit: La inn referanser i spoiler.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Tung dag i går - bildet var tatt på vei til legevakten - hadde noe rusk i øyet som hadde vært der et par dager. Etter fem (!) timers venting ble det fikset - ikke rusk - nok bare en øyenbetennelse. Fikk antibiotika, da.

 

Syntes allikevel det var morsomt med gårsdagens - spesielt knekken øverst på bygningen ligner noe veldig på Half Dome. Men - kanskje bare meg her inne som har et spesielt forhold til bilder av det fjellet.. ;)

 

 

Ble heller ikke så mye tid til foto i dag, men litt fikk jeg tatt i hagen. Bilder, altså.

 

 

28. April - Tulipaner fra..

post-71211-0-05330700-1304019708_thumb.jpg

ISO 100, 50mm, f/4, 1/500s

 

 

UniWB er slett ikke dumt til blomsterbilder! Selv om jpeg preview blir totalt ubrukelig til å bedømme noe som helst annet enn skarphet, og knapt nok det. Fine histogrammer, da. :)

 

 

 

Og i spoiler - et skrekkeksempel på hva som kan skje når hagen ligger totalt brakk et år på grunn av tvillinger - og ting gror og tar over. Skal prøve å få ryddet opp, men når kona ikke har så mye interesse og jeg selv er pollenallergiker..

 

post-71211-0-15111300-1304019717_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Rakleverk liker vi ikke. :thumbdown: Sånne bilder bør sensureres, uansett hvor pent det egentlig er. :hrm:

 

Jeg hørte en svært allergisk dansk kollega i dag fortelle at man i Københavnsområdet på 70-tallet plantet en masse bjørk for å ha rasktvoksende trær på store tomme områder. Snakk om korttenkthet... ;)

Lenke til kommentar

En kjappis fra i går - droppet bådestativ og blits og prøvde meg på håndholdt bilde i innelys. Ikke lett med liveview-skjerm bakpå kameraet når man skal ta bilde av seg selv - hadde vært "litt" enklere med vippbar skjerm.. ;)

 

Øynene renner og sliter om dagen - i tillegg til pollen er jeg under behandling for

 

29. April - Øyebetennelse

post-71211-0-38655100-1304199287_thumb.jpg

ISO 3200, 50mm, f/4, 1/80s

 

(Øyesalverester, ikke verk.)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Litt bedre dag i dag - fikk avsluttet med litt fritid(!), med kinobesøk! Whooo! Første gang på lenge!

 

Var en tur tidligere i dag med barna på lekeplass, og syntes jeg skulle avslutte festen med et motiv tatt rett ved siden av - litt seriøs blomsterprakt fra en Københavnsk

 

30. April - Bakgårdsidyll

post-71211-0-93118100-1304199553_thumb.jpg

ISO 100, 50mm, f/5.6, 1/640s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...