Gå til innhold

MSI P67A-GD65 (B3) eller ASUS P8P67 PRO B3 ?


cptCory

Anbefalte innlegg

Hvilket skal jeg velge, MSI P67A-GD65 (B3) eller ASUS P8P67 PRO B3 ?

Prisforskjell hos Dustin er på kun 41,- så usikker på hvilket jeg skal ta.

 

Noen erfaringer? Kvalitetsforskjell? Fremtidig bruk som server/HTPC (2-4 år fra nå ca.)

Endret av s1337en
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vet ikkeom du har bestemt deg enda, men hvis du ikke har det så vil jeg anbefale MSI P67A-GD65. Komplett selger det nå 1190,- og det er en meget bra pris for hva du får. Overklokking er ikke noe problem på dette kortet og du kan faktisk gjøre det automatisk ved å trykke på en knapp. Kortet har også bra støtte fra produsent og det kommer jevnlig nye bios oppdateringer.

Lenke til kommentar

ASUS har et bedre rykte på kvalitet enn MSI. Jeg har kjøpt mitt første og siste MSI-hovedkort for å si det sånn.

 

Hva var det første kortet og hva var galt med det?

 

P55-GD65.

Ingenting er direkte galt, men sammenlignet med lignende ASUS-kort er BIOSen latterlig dårlig, overklokking er ikke særlig bra på det og det er ingen kontroll over idle -> load spenning og motsatt bortsett fra vDroop. VCore i CPU-Z og HWMonitor stemmer ikke med BIOS-innstillinger.

Det jeg imidlertid merker best er kvalitetsfølelsen. Det er noe med ASUS-kort som gir meg en følelse av kvalitet som dette kortet ikke signaliserer i det hele tatt.

 

Nå kan det jo hende jeg har vært uheldig med valget mitt. Men at det ikke blir MSI neste gang kan du være sikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...