Gå til innhold

Hva skjer hvis jeg ikke greier de fysiske kravene for MP?


TypN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om de faller av på et tidspunkt hvor det vil passe å overføre til andre avdelinger, vil nok det bli gjort. Så fremt de ikke bli erklært tjenesteudyktig, da er det dimming selvfølgelig.

 

+1

 

Så lenge du er tjenestedyktig er det nok av ledige plasser andre steder, adm ass stillinger, velferds ass, hunderøkter for hundetroppen til MP også videre er ting som blir plukket ut av kullet meg forstått. Og man blir selvsagt sendt til andre avdelinger, ble selv sendt ut til luft ifra MP rekrutten og ble så hundefører i luft der det er ca 100 søkere på 12 plasser så ikke fortvil om du havner andre steder kanskje det bare var ment sånn, jeg storkoser meg der jeg er nå med masse tid ute i skogen og engasjerte befal, og en kjempe god firbent venn ved min side i skogen. Trodde ikke det ville bli sånn da jeg fikk beskjed om å pakke baggen etter 2 uker, furtet vel som en liten jente i flere dager, men som sagt så havnet jeg på et av de beste stedene etterpå.

 

PS: skal sies at jeg ikke var så dårlig trent jeg er bare svak i overmuskulaturen og ikke spesielt lett på vekta, men har alltid løpt under 12 min på 3000 meter i min militære karriere.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Jeg er i vakt og sikring på Sessvollmoen, og vi fikk for litt siden en 10 - 12 MP "rejects" hit som nye V&S soldater. Da de enten hadde dårlige knær eller var for "svake"

 

Så det er jo et mulig utfall.

Jeg var i Ingeniørbataljonen før jeg kom hit, så for alt jeg vet så havner du som velferdsass eller I-ass osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Første gangen folk selekteres bort (altså i rekrutten) havner de som regel på Madla og blir videre fordelt på andre avdelinger. Det er de som ikke klarte det fysiske. Og noen av de som ikke kommer videre på den siste seleksjonen blir fordelt som I-ASS, adm-ass o.l på Sessvollmoen (om det er behov selvfølgelig :) )

Lenke til kommentar

Du må ikek tenke på hvor du havner hvis du ikke klarer kravene, se heller på det som en utfordring du skal klare! Anbefaler deg å trene spesifikt på de øvelsene du vil få på styrketestene. Forsvaret har gode program for å trene på dem, har selv fulgt det igjennom snart et år på FTBS og har fått omtrent dobbelt av det resultatet jeg hadde på FOS.

I tillegg til det som er anbefalt i de trenings programmene ville jeg anbefalt deg å kjøre endel planke også. PLanke er at du ligger med kroppen strakt bakover med albuer og tær i bakken. Dette styrker muskelatur i ryggen og mage og styrker generelt mye den muskelature nsom brukes i de øvelsene som brukes.

 

Lykke til med opptaket, og velkommen til Sessvollmoen :)

Lenke til kommentar

Du må ikek tenke på hvor du havner hvis du ikke klarer kravene, se heller på det som en utfordring du skal klare! Anbefaler deg å trene spesifikt på de øvelsene du vil få på styrketestene. Forsvaret har gode program for å trene på dem, har selv fulgt det igjennom snart et år på FTBS og har fått omtrent dobbelt av det resultatet jeg hadde på FOS.

I tillegg til det som er anbefalt i de trenings programmene ville jeg anbefalt deg å kjøre endel planke også. PLanke er at du ligger med kroppen strakt bakover med albuer og tær i bakken. Dette styrker muskelatur i ryggen og mage og styrker generelt mye den muskelature nsom brukes i de øvelsene som brukes.

 

Lykke til med opptaket, og velkommen til Sessvollmoen :)

 

Bare lurte litt på hvordan FTBS er i forskjell til vanlig BS? Har selv vært inne på tanken å søke meg inn til FTBS istedenfor BS etter ftgtjenesten. Etter dette er jeg usikker på om jeg vil studere videre til sivilingeniør eller om forsvarets ingeniør høyskole gir meg en like bra utdanning? :) og får man like bra lederutdanning med FTBS med tanke på at her kommer også det tekniske med iforhold til kun ren befalsutdanning...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...