Gå til innhold

[Løst] Exchange med tilgang til en annens kontakt register


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vi har en Exchange løsning på hver person og en felles post boks som der har ett kontakt register som vi gjerne skulle hatt tilgang til på ipad/iphone sammen med standard kontaktene.

 

Noen som har noe info rundt dette, evt løsninger?

 

Spør gjerne vis jeg har klart å forklare meg litt dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg forstår problemstillingen riktig:

Du har kontakter i Exchange på en felles postboks.

Disse kontaktene skal over til iPhone og iPad sine lokale kontaktregistere.

Kontaktene på iPhone og iPad skal synkroniseres mot exchange?

 

Jeg er ikke så godt kjent med apple sin synkroniseringsprogramvare at jeg kan si noe om en eventuell løsning, men jeg mener det er fullt mulig å synkronisere telefonens e-post mot exchange så jeg antar det samme er mulig for kontakter.

 

Håper jeg forstod deg rett, men en bedre problemstilling ville nok oppklart litt.

 

I første omgang ville jeg konsultert apple sine foraer og se om de har noe informasjon om slike løsninger.

 

Søk mot google som for eksempel: "Syncronize iPhone with exchange contacts" gir en del mer relevante treff og bedre informasjon enn det jeg har kunnskaper om.

Lenke til kommentar

iPhone 4 kan i alle fall håndtere flere Exhange-kontoer, så jeg vil tro det er mulig å sette opp en primærkonto som synker hver enkelts mail, og en sekundærkonto som synker kontakter fra fellesboksen.

 

Ellers vil jeg tro dere sliter litt, da man normalt kobler seg mot en enkelt postboks, og slike delingsfunksjoner ikke er tatt med i activesync-klienter. Jeg vet det finnes tredjepartsprogramvare for å synke personlige kalendere med en felleskalender, så det er mulig det kan gjøres med kontakter også. Det gir et litt annet resultat i og med at man da blander alles kontakter i samme base hvis synken er toveis, men man kan vel komme seg unna det også med litt smart organisering.

Lenke til kommentar

iPhone 4 kan i alle fall håndtere flere Exhange-kontoer, så jeg vil tro det er mulig å sette opp en primærkonto som synker hver enkelts mail, og en sekundærkonto som synker kontakter fra fellesboksen.

 

Ellers vil jeg tro dere sliter litt, da man normalt kobler seg mot en enkelt postboks, og slike delingsfunksjoner ikke er tatt med i activesync-klienter. Jeg vet det finnes tredjepartsprogramvare for å synke personlige kalendere med en felleskalender, så det er mulig det kan gjøres med kontakter også. Det gir et litt annet resultat i og med at man da blander alles kontakter i samme base hvis synken er toveis, men man kan vel komme seg unna det også med litt smart organisering.

Spot on!

 

Jeg var egentlig klar over dette, men det lå vel i min underbevisthet.

Dette er akkurat det vi skulle ha da vi har en felles samt post mail som alle er exchange kontoer men felles boksen inneholder felles kallender og felles kontakt register over ett stort anntal kunder.

 

Tusen takk for at du fikk liv i meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...