Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Du mener de tanks-ikonene i stedet for det standard-uforståelige-mølet?

 

PogS Contour Icon Mods.

 

Er en tråd om det her:

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/46236-pogs-contour-icon-3x-grepa/

 

Selv bruker jeg denne utgaven.

 

Uansett har jeg ingen problemer med å blåse bort pengene mine på dette spillet for gull.

Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte heavy-pakken da det var preorder og bare gikk for medium. :p

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en del som klager på Löwe, ja. Tror mange ser på den utelukkende som en snarvei til T8 for bortskjemte unger. Jeg foretrekker riktignok IS-3, men Löwe er absolutt en artig tank. Jeg synes mange overdriver hvor godt betalt den gir, men du får siikkert 50 000 credits i gjennomsnitt, og det holder til å utklasse alt annet jeg har vært borti. Derfor brukte jeg primært Löwe for å skaffe credits til IS-7. Det er fullt mulig å tjene godt i andre tanks også, men jeg har vanskelig for å tro at noen klarer slike tall i gjennomsnitt med IS-3 og IS-4. De tjener godt når du gjør det godt, men går fort i minus hvis du taper og/eller ikke utretter noe. Det skjer ikke med Löwe. Noe mindre enn 30 000 credits skjer nesten ikke.

 

GM250: Jeg vet ikke om det er noen trøst, men den biten føltes aldri som noen "grind" for min del. Etter litt justering av spillestil, likte jeg egentlig alt fra KV og opp. Bare moro.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Er en del som klager på Löwe, ja. Tror mange ser på den utelukkende som en snarvei til T8 for bortskjemte unger. Jeg foretrekker riktignok IS-3, men Löwe er absolutt en artig tank. Jeg synes mange overdriver hvor godt betalt den gir, men du får siikkert 50 000 credits i gjennomsnitt, og det holder til å utklasse alt annet jeg har vært borti. Derfor brukte jeg primært Löwe for å skaffe credits til IS-7. Det er fullt mulig å tjene godt i andre tanks også, men jeg har vanskelig for å tro at noen klarer slike tall i gjennomsnitt med IS-3 og IS-4. De tjener godt når du gjør det godt, men går fort i minus hvis du taper og/eller ikke utretter noe. Det skjer ikke med Löwe. Noe mindre enn 30 000 credits skjer nesten ikke.

 

GM250: Jeg vet ikke om det er noen trøst, men den biten føltes aldri som noen "grind" for min del. Etter litt justering av spillestil, likte jeg egentlig alt fra KV og opp. Bare moro.

 

Nei jeg gleder meg til å ha nok penger til KV-3. Er gøy med Ferdinand for første gang siden jeg kjøpte den. :)

Lenke til kommentar

Ja, Löwe er den beste creditmakeren, uten tvil :-) Jeg hadde i utgangspunktet godt med credits, da jeg hadde M6 Premium fra før (Som var den beste creditmakeren ifra før) og til og med nå etter at de har satt opp 10% til på M6en, klarer den ikke nå helt opp til Löwen. Maks på M6A2E1 er 110k credits (uten å trekke ifra), imens maksen min på Löwe er 150k (Igjen uten å trekke ifra), til tross for at jeg har spilt omtrent halvparten så mange kamper med Löwen. Det er selvfølgelig ikke normalen at jeg får over 100k med Löwen heller, men det er ikke direkte sjelden, akkurat. Ukentlig tror jeg ikke jeg går uten en kamp over 100k... Men et snitt på 60-70k tror jeg ikke er urealistisk, i og med at du skal ikke akkurat gjøre det helt store for å komme over 30k.

 

Og til Aasgaard: Ikke misforstå meg, jeg sier ikke Kongetigeren er über :) Tiger IIen kan også finne på å tape for en IS, men jeg sier at jeg personlig trives aller best i Tiger IIen :) Men som du sier, kommer det også mye an på spillerstil.

Og eneste grunnen til at jeg sammenlignet Tiger II med IS4, var fordi det er de to jeg har spilt. Jeg er ikke utrolig fornøyd med VK45 som er samme tier, jeg foretrekker Tiger II og Maus framfor VK45. Jeg gleder meg til E100, og håper de tar den kritikken som nå har stormet inn imot den, blir tatt til følge. Men E75 er jeg i hvert fall helt klar for, den virker folk svært fornøyde med :) Det virker rett og slett som en Tiger II på steorider! :-D Perfekt for meg ;-)

 

Men jeg vil også gjerne få fram at jeg synes spillet er svært bra balansert. Det er ingen av landene som er klart best. En Maus kan gjerne ta ut en IS7, og omvendt. Det kommer mye an på hvilken bane og slike ting. Eneste jeg synes er litt rart, er arty-balance som de driver med. Jeg kan ikke forstå at 1 T8 arty er like bra som 2 T7. 2 stk T6, kunne jeg nok kanskje gått med på, men ellers enn det, er det lite jeg egentlig reagerer på. Jeg har oftest tatt screenshots der jeg faktisk mener det er ubalanserte kamper, og jeg har mindre enn 10 slike screenshots liggende.

 

Jeg ser dog at mange klager ofte på ubalanse... Men det er ofte folk som ser at T5 og T10 kan spille i samme kamp, og sånn... Men kampen i seg selv er jo balansert dersom det er en T5 og en T10 på hvert lag. Men igjen, jeg sier ikke at det blir en lett og koselig kamp for T5. Men han må jo da også selvfølgelig legge opp taktikken deretter. Det er kanskje ikke det beste å storme alene da. Og det er kanskje ikke så dumt å spille litt defensivt, sammen med noen store karer.

 

Jeg liker slike kamper, for det tvinger meg til å tenke mer :) På den andre siden spiller jeg bare Tier 2 og Tier 8+, og det er sjelden T8 er alene på bunnen :-P Tier 2 spiller jeg fordi de er gøye å spille (Spiller T2 Light og Pz38H) og da gjør det ikke så mye om du havner på bunnen :-P

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Lett å se dere spiller en del, for her går det i første tank fortsatt.

 

Jeg ante ikke hvilken starttank jeg skulle ha, så kvitta meg med de to andre, og sitter igjen med en fullt oppgradert T1, og ser frem til jeg får meg nok penger til å kjøpe ny tanks(noe som koster altfor mye med min utvikling).

 

edit: fikk forresten min første kamp der jeg og en annen overtok basen. Vi var i mindretall, men de andre tok tydeligvis ikke pointet ved å samle seg på våres base og vi kom til 100 lenge før de andre :)

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Noe jeg ofte opplever på lavere tiers, er at når jeg prøver å cappe i min T2 light, så peser folk om at jeg må slutte og cappe og at jeg heller skal drepe resten. Fuck dem, når jeg er på 85%, så kjører jeg ikke ut av capen, for å si det sånn. Pga. det har jeg endt opp TKa gjentatte ganger. -_-

Lenke til kommentar

Du får en bot på noen xp og noen credits når du skader / dreper andre på laget ditt.

Når du har skadet / drept mange nok, blir du blå og alle kan drepe deg.

 

Oddsen er stor for at du blir bannet om du gjentar det.

 

 

Jeg vet ikke helt, jeg antar at de som er med på cappinga (eller hele laget for alt jeg vet, aldri tenkt over det) får mer xp og credits enn hva du får fra å kjøre rundt og skyte andre (da bare du får credits / xp for de som blir drept).

Lenke til kommentar

Får de minuspoeng for å ta egne på laget eller?

 

Eller...får du mer poeng for å ta andre tanks, eller capping?

Du får credits og XP for å skade, drepe, cappe og spotte.

Det betyr at dersom du er den første til å se en fiende, får du poeng for det. Du får også poeng for å spotte noen som blir drept av artilleri (Det blir du bedre kjent med når du kommer inn i neste nivå tanks :) )

Det er heldigvis ikke mange kampene som skal til før du kommer til neste nivå :-) Jeg klarte å researche alle modulene etter å ha spilt én kamp med leichttractor :-) Nå skal det sies at jeg hadde spilt før spillet kom ut av Beta, så jeg visste hvordan det fungerte, og i det store og det hele. Første ganga husker jeg ikke hvor mange kamper jeg brukte, men jeg innbiller meg at det var en del, kanskje 10-15 kamper? Men da slet jeg jo også med å forstå hvordan man oppgraderte, hva man brukte, hvordan man skaffet ressurser til å oppgradere og alt dette her :)

 

I hovedsak er den beste måten å virkelig skaffe masse XP og credits, å skade mest mulig. Det betyr at du får bedre resultater av å skyte et skudd på to med 100% helse, enn to skudd på to tanks med 1% helse.

Men igjen... Dersom du ikke dreper noen fiender, vinner dere jo heller ikke, og du vil få mange fiender imot deg samtidig :)

 

Og det er bare å forberede deg, du kommer til å bli sjokkert over hvor mye XP og/eller credits du trenger for å låse opp neste tanks, hver gang du går opp et nivå! :-) Men det synes jeg også er noe av det som gjør det gøy å komme oppover :)

Lenke til kommentar

Cappinga er akkurat som å drepe. Du får XP og credits etter hvor mye du capper. Er dere fem stk som capper, er det ikke mye å hente, og det kan være mer å hente på å ta livet av de siste, dersom det er en mulighet. Som regel er de som sier slikt, enten ikke i stand til å cappe selv (av forskjellige grunner), eller så har de ikke forstått hvordan XP og credits fungerer.

 

For laget som helhet er det ingen forskjell, det er kun for deg som person. Så spørsmålet er ganske enkelt: Klarer du å sanke mer XP på å skade/drepe resterende, eller får du mer XP på å cappe? Da tar du i betraktning hvor stor sannsynligheten er for at du klarer å cappe eller drepe resten, samt om dere er mange som må dele på det. Er du den eneste som rekker å cappe, fordi det er en som har gjemt seg, og den andre leter, er det bare å cappe, og se om du rekker det :) Du får mer poeng for å cappe enn for å ta livet av en tanks på de første fire-seks tierene. Men sjelden får du 100% cap alene, og må dermed også dele XP, imens det kan være lettere å få hele killen, men det kan jo være den siste ikke har full helse, feks.

 

Mange smådetaljer, en del kvalifisert gjetting, og vips så finner du ut om du burde cappe eller ikke :-)

Lenke til kommentar

Jepp. Jeg har aldri orka å sette meg inn i det. Har jeg lite HP, velger jeg å cappe, har jeg full helse, er det litt så som så hva jeg velger. Kommer veldig an på kampen. Tenker ikke på hva som yter mest XP og credits.

 

Tok nettopp en full avinstallering og gjeninstallering av klienten. Gjorde seg. Min har vært stappfull av rot og faenskap fra alle modsa jeg har testa ut de siste månedene, så i går hadde jeg ikke vehicle markers, stemmer, chat eller noe, så det gjorde alt veldig mye vanskeligere. :p

Føles mye bedre også. Tok selvfølgelig backup av res\vehicles-mappa, så jeg slapp å legge til nye skins på alle tanksene, men det kan anbefales om du har akkumulert mye rot.

 

Og så har jeg en oppdatert backup, i stedet for den opprinnelige backupen min fra april. :p

Tenkte å teste en Mech Warrior-HUD nå.

Som sett i

videoen. Så rimelig fet ut. :D

 

 

e: Tok nettopp en runde i T-28-en min, drepte en Hetzer egenhendig (elsker 85mm på denne saken) og cappa basen deres for meg selv. Skada ikke noen og detecta ikke noen. Fikk 300 xp. :p

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Lett å se dere spiller en del, for her går det i første tank fortsatt.

 

Jeg ante ikke hvilken starttank jeg skulle ha, så kvitta meg med de to andre, og sitter igjen med en fullt oppgradert T1, og ser frem til jeg får meg nok penger til å kjøpe ny tanks(noe som koster altfor mye med min utvikling).

De første tankene er vel gratis, så du kan fritt "kjøpe" dem tilbake? Det er gjerne en god idé å ha flere enn én tank. Når du blir skutt, kan du da ta "Exit Game" og kjøre en runde i en annen. Slik får du brukt tiden mer effektivt enn hvis du hele tiden venter på at runder skal bli ferdig.

 

Folk som maser om at du skal droppe flagget for å jage den/de siste fiende® vet enten ikke hva de snakker om, eller de er egoister som håper å kunne dra inn litt credits/xp selv på å ta dem. Laget har gjerne ingenting å tjene på det, og jeg synes som regel det er en ganske dum idé å sette en sikker seier på spill for å jage ned en eller to fiender.

Lenke til kommentar

Jeg fikk aldri overlaymarker til å fungere.

Erstatta fila som skulle erstattes og da forsvant vehicle icons generelt og gjorde at jeg ikke klarte å se en jævla tank om den ikke sto rett foran meg og slet med å skille venn fra fiende. Det var en grufull kamp, for å si det sånn. :p

 

Kan jo ta å nevne noen mods jeg har / bruker:

Mech Warrior HUD

Erstatter den vanlige HUD-en (Heads Up Display elns) din med en fra Mech Warrior som vist i

videoen.

Kan lastes ned her

 

Norwegian Hangar

Fornorsker hangaren din, henger opp norske flagg, kart over Norge, plakater med damer og Drillo og alskens.

2594bc7b.jpg

Finner den her sammen med flere andre.

 

Old voices

Om du misliker den nye voice-packen som ble introdusert med patch 6.5 (eller hva det var), kan du få tak i den gamle her om du ikke tok backup. (Nå aner jeg ikke om de er gjeninnført via hotpatching eller ei, men bedre føre var etc.)

 

PogS Contour Icon Mod

Erstatter ikonene i lista over tanks i battelen med ikoner som gir deg mer informasjon. Svært populær.

Kan skaffes fra denne tråden.

 

Voice-pack fra Company of Heroes

Om du ikke er fornøyd med stemmene i WoT, kan du erstatte de med stemmer fra CoH.

British - Voices used: Churchill and Cromwell.

Panzer Elite - Voices used: JPanth, P4 Stubby, Hetzer, Hummel, Wirbelwind, Marder III.

Whermacht - Voices used: P4, StuG, Ostwind, Tiger, Panther.

American - Voices used: Sherman, Croc, Pershing, Wolverine, Hellcat.

 

Fra denne tråden.

 

 

e: Filene legges i de respektive mappene. Husk å ta backup før du setter i gang, i fall noe går galt.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Druids Icon Mod, Vehicle Markers Manager og jeg brukte Mech Warrior HUD'en i noen dager men den var svært distraherende. Testet også en HUD ved navn ZX tror jeg det var, cirket veldig kul men vil ikke funke skikkelig (den vil ikke dekke hele skjermen f.eks når jeg zoomer og skal snipe, virker som om jeg har for høy oppløsning).

 

Edit: T18 er forresten helt fantastisk med 75mm howitzer. Oneshotte PanzerJäger I i fronten. :p

Endret av Batanen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...