Gå til innhold

Oppfordrer til «Erna Hour»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor akkurat "Erna Hour"? Det er da Arbeiderpartiet som har presset mest på for å få igjennom DLD og da i den "rå" formen EU har kommet frem til. Høyre har vel faktisk vært en noe modererende kraft i denne prosessen og fått innført noen elementer som skal sikre personvernet. Ikke at jeg hverken er noen bastant høyre-velger eller er enig i DLD, men å gi Høyre og Erna skylden alene for dette synes jeg blir for dumt.

Lenke til kommentar

Sukk... Hva gjør man ikke for å få litt blest om sin egen Facebook-gruppe.

 

Hva i all verden er formålet med å slå av PCn og mobilen i en time? "Slik at de ikke vet hvor du befinner deg...".

 

Vel - det gjør de jo ikke uansett så lenge DLD ikke er innført. Tror man virkelig at det sitter noen og følger med på 5 millioner nordmenn og hver eneste bevegelse?

Det er ikke rart at Facebook oversvømmes av idiotiske grupper når media i tillegg klarer å trekke de frem i lyset.

 

Earth Hour er for å redde Jorden. Erna Hour er vel opprettet for å redde Erna, da?

 

... hmmm... nei, det er ikke 1. april ennå heller... tja, da var vel denne artikkelen dessverre ikke en aprilspøk heller...

Lenke til kommentar

Eneste slike vedtak går utover er de folkene som følger lover - de som bryter de finner altid en vei rundt slikt.

Så sant, så sant!

Men DLD har mange positive bruksområder:

- Finne ut hvem som har informert pressen om saker

- Finne ut hvem som har sladret til feks arbeidstilsynet

- Hvem ringte politiet da du hadde en noe høylytt fest?

osv...

Dette krever selfølgelig at det skjer en lekkasje eller at kriteriene for tilgang endres, men det er kun et tidspørsmål før dette skjer.

Du kan også kartlegge en persons geografiske posisjon i en gitt tidsperiode, feks: http://www.zeit.de/datenschutz/malte-spitz-data-retention noe som kan være veldig praktisk i planlegging av innbrudd, drap eller andre kriminelle handlinger.

Dataleaks er også en fin illustrasjon på hvordan DLD kan bli om noen år: http://www.dataleaks.no/

 

At AP er for dette er ingen overraskelse, Jens er jo hora til EU, men at Høyre er med på laget er helt forkastelig.

Lenke til kommentar

Geir Pollestad sitter på stortinget for et parti i flertallsregjering, når Stortinget vedtar DLD. Hvis saken er viktig nok for Pollestad, bør han heller trekke seg i protest, eller eventuelt jobbe for å få SP ut av regjeringen. Dette er bare sutring og ansvarsfraskrivelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"1900 støtter «Erna Hour»" - tjoda, kan hende det. Maks 50 av de kommer faktisk til å gjennomføre dette. Som jeg har sakt er jeg ikke noe særlig i mot dette, og tror ikke det vil ramme vanlige nettbrukere som meg. Nå mister sikkert Høyre mange 18-25 årige stemmere vil jeg regne meg, også noe som ville vært tragisk i mine øyne. Blir vel fler år med «Hora til EU» ..

Lenke til kommentar

Men DLD har mange positive bruksområder:

 

- Finne ut hvem som har informert pressen om saker

- Finne ut hvem som har sladret til feks arbeidstilsynet

- Hvem ringte politiet da du hadde en noe høylytt fest?

osv...

Dette krever selfølgelig at det skjer en lekkasje eller at kriteriene for tilgang endres, men det er kun et tidspørsmål før dette skjer.

 

DLD hacker ikke webcamen din... Det går fremdeles an å sende anonyme brev. Missbruk av info = 4 år ubetinget.

Lenke til kommentar

At AP er for dette er ingen overraskelse, Jens er jo hora til EU, men at Høyre er med på laget er helt forkastelig.

Historieløs, eller bare kunnskapsløs? Høyre har da alltid vært det mest EU-vennlige partiet, helt siden folkeavstemningen om tilslutning til EF i 1972.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...