Gå til innhold

Leiligheten min blir alyttet...


Grinchen

Anbefalte innlegg

Jeg er 90 prosent sikker på at leiligheten min blir avlyttet. Jeg har oppdaget skrapemerker i låsen til utgangsdøra. Ingenting er blitt stjålet men, noen ting var litt ute av plass og teipen i skapdøra var borte så noen har definivt vært her inne. Har allerede fått fastlått at telefonen min blir avlyttet med en phone bug detector. Skal få en venn av meg til å gå gjennom hele leiligheten med en bug sweper.. Men det jeg lurer på er hvis jeg finner skjulte mikrofoner i leiligheten min har jeg da rett til å fjerne dem? Jeg regner med at det er pst som har satt dem opp her inne i så fall. Men kan de da tiltale meg for å ødelegge mikrofonene deres?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres nesten ut som et lite eventyr..

Hvis du virkelig blir avlyttet er det antagelig en grunn^^

 

Hadde jeg funnet skjult utstyr i min leilighet hadde jeg fjernet skiten asap.

Du trenger jo ikke ødelegge dem, putt dem i en isboks eller no og gjem unna i en lukket skap, i kjellere, baki bilen eller et sted de ikke kan høre noe..

Lenke til kommentar
og teipen i skapdøra var borte så noen har definivt vært her inne

Noe sier meg at vi fort snakker om en lengre historie med paranoia her? Ikke misforstå. Selv om man er paranoid betyr det ikke at noen ikke følger etter deg.

 

Om du blir overvåket av PST, med god grunn, er eg sikker på at du bør frykte større/mer alvorlig tiltale enn å ødelegge utstyret til PST. Er det noen andre så skal det vel godt gjøres at det blir tatt ut tiltale mot deg for å ødelegge ulovlig overvåkingsutstyr på ditt private område.

 

Så eg sier go for it. Ødelegg det du finner. Alternativt kan du snike det ut og plassere det andre steder. Nabo, kamerat, dyrebutikk osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan jo bare troppe opp hos PST og levere dem da. Og om de overvåker leiligheten din har de sikkert snøring på brukeren din her også. Forøvrig høres dette veldig søkt ut, men du vet vel best selv om du har gjort noe såpass alvorlig at PST skulle bry seg med å låse seg inn i leiligheten din.

Kan godt hende at de prøver å overvåke internettet mitt også men jeg har et litt spesielt trådløst modem som skifter antenner veldig ofte pluss at jeg bruker TOR. Så vis de greier det så må jeg rett slett ta hatten min av for dem..

Lenke til kommentar

Har du virkelig ett såpass spennende liv for Norske myndigheter at de er villige til å bruke fjere årsverk på å høre deg?

Hvilken internasjonal gruppe er du med i?

Er ikke med i noen internasjonal gruppe. Men i ungdomstida flørtet jeg litt med anarkismen. Jeg gikk til med så langt at jeg abonnerte på bladet til gruppen. Jeg tror det kan være grunnen til at de overvåker. De har vel fått en fiks ide om at jeg kommer til å sprenge stortinget en dag. Fordi jeg hadde anarkistiske tanker som 15 åring....

Lenke til kommentar

Hvilke trådløst nett du har bryr de seg lite om tipper jeg.

Det smarteste og letteste er jo å gå direkte til din ISP og overvåke all trafikk på linja...

At du bruker TOR hjelper lite, da det er date`n du får de ser på.

 

Edit: Tror du de overvåker samtlige som har vært og er anarkister?

De har sikkert 5-6 stk som jobber med hver eneste person i Norge som kan ha vært eller kan være anarkister :p

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hvilke trådløst nett du har bryr de seg lite om tipper jeg.

Det smarteste og letteste er jo å gå direkte til din ISP og overvåke all trafikk på linja...

At du bruker TOR hjelper lite, da det er date`n du får de ser på.

 

Edit: Tror du de overvåker samtlige som har vært og er anarkister?

De har sikkert 5-6 stk som jobber med hver eneste person i Norge som kan ha vært eller kan være anarkister :p

Det er jo ikke så lenge lund kommisjonen avslørte at pst drev med omfattende overvåking av kommunister og anarkister. Det har ikke vært noen nye undersøkelser etter det. Vi vet egentlig veldig lite om hvor mange som blir overvåket og hva som er grunnen...

Min egen nettlevereandør greide jo ikke å finne meg da... Men for all del jeg later ikke som jeg er noen ekspert på data...

Lenke til kommentar

Om du tror du blir avlyttet så er det en enkel måte å finne ut på om det PST: Du inviterer en venn på kaffe og dere legger frem planer om hvordan en av dere skal gjøre noe som har med grunnen til at du tror blir avlyttet for, så sier dere en dato og klokkeslett og går bort der og venter og ser hva som skjer.

 

 

:p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mener å huske at under overvåkings "skandalaen", der USA overvåket nordmenn på norsk jord,sto det i dagbla at Politiet egentlig ikke har ressurser til full overvåkning av mer en en eller 2 perosner/hustander av gangen. Finner ikke selve artiklen, men finner hennvisninger til den. Dette var blandt annet en av grunnene til at usa fikk lov til å overvåke.

 

Så tror ikke de overvåker deg;) Men hvis det er sånn at du blir overvåket syns jeg du drite i det og leve et normalt liv, så blir du frikjent i deres øyne.

 

Et enkelt ekspirment for å finne ut det er å sette opp en laptop uten internetforbindelse og la et webcam filme inngangsdøren din og lagre videoen. Da kan du i ettertid se over om noen har vert innom.

Lenke til kommentar

Hei Grinchen.

Trodde du fikk sveipet leiligheten din i samme slengen som du oppdaget at telefonen din ble avlyttet. Eller glemte du heile greia i tåka?

Jfr. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1297310&st=0&p=16924394&fromsearch=1entry16924394

 

Telefonavlyttingstråden ble da stengt på grunn av tull, selv om den var postet i ot-baren.

Foreslår at denne tråden også stenges av samme grunn. Lite juss å hente her, bare tull.

G :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mener å huske at under overvåkings "skandalaen", der USA overvåket nordmenn på norsk jord,sto det i dagbla at Politiet egentlig ikke har ressurser til full overvåkning av mer en en eller 2 perosner/hustander av gangen. Finner ikke selve artiklen, men finner hennvisninger til den. Dette var blandt annet en av grunnene til at usa fikk lov til å overvåke.

 

Så tror ikke de overvåker deg;) Men hvis det er sånn at du blir overvåket syns jeg du drite i det og leve et normalt liv, så blir du frikjent i deres øyne.

 

Et enkelt ekspirment for å finne ut det er å sette opp en laptop uten internetforbindelse og la et webcam filme inngangsdøren din og lagre videoen. Da kan du i ettertid se over om noen har vert innom.

Er jo en fordel for PST at nordmenn tror at de bare har ressurser til å overvåke 2-3 stykker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...