Gå til innhold

Hvilket grafikk kort burde jeg ha???


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe et nytt Grafikkkort - Og da skal det ikke være et dårlig et men det beste på markede. Så veit jeg da at det er Nvidia og GF FX som gjelder. Så hvilke av de to er best på spill,kvalitet,grafikk,lagg,fps,resolution og alt det der...

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vell det er jo litt mye mas om disse FX korta til G-force da....

 

hørte at det NYESTE korte bruker 2 porter og har sinnsykt med vifter!! fytti pokker jeg fikk meg en god latter!

 

er de så møkka dårlige til å lage grafikk kort at de ikke klarer å holde seg til 1 port??

 

de fleste testene som er nå så viser det seg at RADEON serien slår ut de fleste NVIDIA korta hvis du sammenligner pris og ytelse.

 

HAR du pengene ANBEFALER jeg deg ATI RADEON 9800 PRO.... for de som har masse $$$

ikke så mye du vil bruke nei: da er 9500 PRO 128 DDR bra for lommeboka. dette korte er egentlig et klokka ned 9700 kort noe som gjør dette en bedre deal enn å kjøpe 9600 elller 9700

seff du får ikke like bra som 9700 da men... hehe

hvis du ikke liker ATI så er det beste G-FORCE 3 TI det aller beste alternativet mot radeon serien!!!

hvis du ikke vil ha FX da som tar plass støyer og gir deg ikke noe extra for pengene!!! LOL eller du bruker jo en slot til og støy.... så du får jo i teorien mer for pengene med FX :lol::lol::lol:

 

PS. ATI ROCKS!!!!! :woot:

Lenke til kommentar

Om vi overser fjortiss inlegget til Vicviper og prøver å være litt seriøse.

 

De beste skjermkortene på markedet er Radeon 9800 og Geforce FX5900U. Der sistnevnte er en del kjappere i det meste.

(med unntak av 3d mark)

Støynivået på FX5900 kortene er også kraftig forbedret samenlignet med FX5800.

 

PS: Liker ikke fjortisser.

Lenke til kommentar
Om vi overser fjortiss inlegget til Vicviper og prøver å være litt seriøse.

 

De beste skjermkortene på markedet er Radeon 9800 og Geforce FX5900U. Der sistnevnte er en del kjappere i det meste.

(med unntak av 3d mark)

Støynivået på FX5900 kortene er også kraftig forbedret samenlignet med FX5800.

 

PS: Liker ikke fjortisser.

 

hvis du filtrer det litt så er det mye sant der, 2pci plasser, støy, mye mer varmeutvikling, og en del andre ting som, dårliger til oc, mye dårligere bildekvalitet, and the list goes on

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

vel, da er det på tide med talen min igjen :cry:

 

hvorfor man burde velge 9800 pro - veldig god ytelse i spill, upåklagelig 2d kvalitet

 

hvorfor man burde velge fx 5900 ultra - veldig god ytelse i spill, i noen tester ligger det hakket foran 9800 pro, i andre ligger det likt eller hakket bak..svært god 2d kvalitet, ati er bedre ja, men det gjør ikke nvidia sin dårlig...men så kommer et par ekstra bonuser, 5900 ultra støyer veldig lite, støyer mindre enn geforce 4 ti 4600 noe som også betyr minde enn 9800 pro, samtidig er 5900 ultra bedre allround når man ser på at skjermkortet kan brukes til flere ting enn kun spilling..

prøver du å bruke et ati kort til noen som helst form for 3d utenom spilling så får du et seriøst problem angående elendig ytelse, mens geforce kortene yter såpass at man kan bruke f.eks 5900 ultra til litt leking med 3d uten å måtte anskaffe seg et spesialkort til dette formålet.

 

det dere burde forstå er at når det står om disse 2 kortene så er ytelsen såpass lik,også såpass ekstrem at den lille forskjellen betyr absolutt NULL for oss uansett, det samme gjelder 2d kvaliteten til disse 2, begge stiller med veldig bra 2d kval, ati ligger foran ja, men er det ikke på tide at noen her innser at det ikke gjør nvidia sin 2d kval dårlig..

det som avgjør er hvor god generell ytelse kortene har, samt støynivået, og personlig så mener jeg 5900 ultra har et bredere aspekt av bruksområder i forhold til 9800 pro som stort sett kun kan brukes til spilling..

hvorfor nevner dere noe som helst om at kortet tar opp 2 plasser egentlig ? følger dere så lite med at dere ikke har fått med at dette gjelder referansekortet, og at minst 2 produsenter har lansert kort med annen kjøleløsning som ikke tar opp så stor plass som referansekortet..

 

 

for den saks skyld, geCc0, 9800 pro med 256mb ddr2 utklasser på ingen måte fx 5900 ultra, på langt nær..

må nok beklage

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Om vi overser fjortiss inlegget til Vicviper og prøver å være litt seriøse.

 

De beste skjermkortene på markedet er Radeon 9800 og Geforce FX5900U. Der sistnevnte er en del kjappere i det meste.

(med unntak av 3d mark)

Støynivået på FX5900 kortene er også kraftig forbedret samenlignet med FX5800.

 

PS: Liker ikke fjortisser.

 

hvis du filtrer det litt så er det mye sant der, 2pci plasser, støy, mye mer varmeutvikling, og en del andre ting som, dårliger til oc, mye dårligere bildekvalitet, and the list goes on

 

fatter ikke at jeg gidder å svare på noe så usaklig...

2 pci plasser, FEIL, minst 2 produsenter har allerede lansert 5900 ultra med standard vifte som gjør at kortet kun tar opp den vanlige agp porten..

samtidig har det ikke vært noen fx kort som har tatt opp 2 PCI porter, referansekortet tok opp 1 agp og 1pci..

 

hvis du mener 5900 ultra støyer så sender det et kraftig slag i trynet på 9800 pro, dette med tanke på at 5900 ultra støyer mindre enn 9800 pro..

mye mer varmeutvikling, faktisk ikke.

overklokkingsegenskapene varierer fra produsent til produsent..

mye dårligere bildekvalitet, neh så absolutt ikke, dårligere ja, mye ? nei..uansett gjør dette ikke bildekvaliteten til nvidia dårlig..

the list goes on, fint da, håper du har noe mer saklig på den listen din..

Lenke til kommentar

fjorttis innlegg ja..... takker!

 

har du det FX korte kanskje?

 

hvorfor er det ingen butikker jeg veit om som gidder anbefale FX? jeg bare lurer på det? er det sånn at alle butikk selgerene i databutikker ikke har peiling på det dem sier?

 

" fatter ikke at jeg gidder å svare på noe så usaklig...

2 pci plasser, FEIL, minst 2 produsenter har allerede lansert 5900 ultra med standard vifte som gjør at kortet kun tar opp den vanlige agp porten..

samtidig har det ikke vært noen fx kort som har tatt opp 2 PCI porter, referansekortet tok opp 1 agp og 1pci.."

 

jeg sa at korte "tar" 2 porter jeg sa ikke noe om hvilken.

 

men det var ikke det som var poenget heller, å krangle om FX eller RADEON :p

 

det aller nyeste FX korte som har kommet ut er sikkert veldig bra det, men jeg tror ikke det er den prisklassen han tenker på!

og ser man på pris, tester og alt det der så ligger Radeon litt bedre ann.

 

" prøver du å bruke et ati kort til noen som helst form for 3d utenom spilling så får du et seriøst problem angående elendig ytelse, mens geforce kortene yter såpass at man kan bruke f.eks 5900 ultra til litt leking med 3d uten å måtte anskaffe seg et spesialkort til dette formålet."

 

veldig hard påstand det der! hvorfor bruker en hel media skole ATI radeon på maskinene sine? hmmm ja det kan umulig være for at de skal sitte å spille 3D spill :lol:

 

det fungerer helt perfekt å redigere film, bilder og hva det måtte være!

har selv testet og det er ikke noe problem. og du vil vel ha EX på annen 3d enn spill? vel det fungerer fint å lage 3D figurer og så vidt jeg veit så er ikke å lage figurer det samme som spilling! ytelsen har jeg ikke lagt noe merke til. hva skulle skjedd? :shrug:

 

PS. er ikke fjortiss! men takk a like vell

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

det virker som om du har misforstått quotingen pittelitt..

jeg sier ingenting om fjortiss, det med 2 pci plasser var det gecco som sa, og det var gecco jeg quota..

 

samtidig, hvilke databutikker er det du snakker om ?

hvis du nevner noen navn så blir det enklere for meg å kommentere..

 

 

jeg gjentar meg selv, jeg kommenterte aldri noe du har sagt, gecco sa at kortet tar opp 2 pci plasser, og jeg kommenterte han ikke deg..

men ut i fra posten din litt tidligere så virker det ikke akkurat som du har noen som helst form for peiling på hva du snakker om..

geforce 3 ti beste valget hvis du ikke vil ha ati ?

om et kort har sinnsykt med vifter så er det bare positivt, så lenge støymengden holdes nede selvsagt, dette fører liksom til bedre kjøling...

noe som igjen resulterer i bedre overklokkingsforutsetninger...

møkka dårlige til å lage grafikk kort ?

ta å sjekk opp hva slags firma john carmack snakker varmest om, nvidia eller ati, tror dere har forskjellig syn på saken, og jeg tror jeg stiller meg på siden av carmack, tatt i betraktning at han faktisk vet hva han snakker om..

 

samtidig vaser du om at 9500 pro egentlig er et nedklokka 9700 kort, noe som er totalt feil, de første leveransene av 9500 serien ( ikke 9500 pro )

var originalt 9700 pro kort eller non-pro, men pga feilproduksjon eller no virrvarr,men uansett,div transformatorer på kortet ble deaktivert for at det skulle stille seg likt med referansekortet til 9500, når det da ble oppdaget hva som var gjort begynte folk å voltmodde kortet til 9700 pro ved å aktivere transformatorene samt klokke det til samme hastighet..

dette gjelder ikke 9500 serien rent generelt, dette gjaldt et mindre parti med kort som ble sent ut helt i begynnelsen, som nå er temmelig umulig å anskaffe seg..

samtidig viser det hvor lite du vet når du nevner at fx serien, fx 5900 ultra som det er snakk om i topicen, støyer mye og tar ekstra plass..

er det så vanskelig å forstå at det støyer mindre enn 9800 pro, samt tar opp kun 1 agp port..( så lenge du velger et kort av f.eks gainward som har gjort forandringer på sine kort slik at de kun tar opp agp porten )

 

 

 

The BFG 5900 Ultra shows us in this benchmark that it still leads professional OpenGL rendering applications.

sitat fra www.hardocp.com

 

når det gjelder videoredigering så legges det mest krav på cpu,minne og skikkelig hdd..så grunnen til at en heeeel media skole bruker ati radeon kan alltids være fordi de legger all vekt på bildekvaliteten ?

men det å redigere film og bilder er ikke akkurat noe som har så mye med skjermkortet å gjøre..

 

igjen,det var ikke jeg som nevnte noe som helst om fjortis, ta å følg litt med i svingene når det gjelder quoting...

Lenke til kommentar

Jadda.... greit det!!

 

vel for en som ikke har så mye penger så er ikke radeon så dumt. og heller ikke g-force 3 TI. vel hvorfor sa jeg ikke heller 4? fordi de testene jeg har sett på nette og hørt om fra venner og andre er faktisk TI noe av det beste... da ser jeg bort i fra kort med høy pris klasse.

 

hvis du absolutt skal ha det nyeste og beste så sier jeg greit nvidia har kommet lengs GeForceFX 5900 (NV35). det er vell antageligvis det beste korte på markede og vinner nok rått over ATI.

 

du har rett jeg liker ikke det quote greiene.

 

har ikke fulgt så nøye med i sommer ferien jeg.... :wink:

så jeg henger vel litt bak. men fortsatt er jeg ganske sikker på at hvis du skal ha noe som er billig så ville jeg valgt ati ett eller annet.

 

men men.... la merke til at 5900 FX korte har ny kjøling! :p

du hadde rett jeg tok feil. end of story!

 

ATI lager vel noe nytt noe en gang i fremtiden :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...