Gå til innhold

Hvilket grafikk kort burde jeg ha???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvilket grafikk kort er best til bærbare datamaskiner da ( spill )?

 

pr dags dato er vell det råeste geforce 4 4200 go 64mb ddr, som egentlig er et helt vanlig geforce4 ti 4200, som støyer litt mindre og speed stepping.. Men nvidia har vell allerede lansert et fx kort, og ati et nytt radeon kort, så jeg regner med disse blir enda bedre enn geforce go kortet.. og selvsagt dyrere.. :D

Lenke til kommentar
fjorttis innlegg ja..... takker!

 

har du det FX korte kanskje?

 

hvorfor er det ingen butikker jeg veit om som gidder anbefale FX? jeg bare lurer på det? er det sånn at alle butikk selgerene i databutikker ikke har peiling på det dem sier?

 

En god del av dem har ikke peil på hva dem sier, faktisk

:-?

Lenke til kommentar
Jadda.... greit det!!

 

vel for en som ikke har så mye penger så er ikke radeon så dumt. og heller ikke g-force 3 TI. vel hvorfor sa jeg ikke heller 4? fordi de testene jeg har sett på nette og hørt om fra venner og andre er faktisk TI noe av det beste... da ser jeg bort i fra kort med høy pris klasse.

 

At TI er faktisk noke av det beste?? Har ikkje "alltid" nvidia hatt det navnet på korta sine?? Uansett så er både GeForce 3 og 4 (ti) begynt å bli passe utdaterte på alle områder..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
fjorttis innlegg ja..... takker!

 

har du det FX korte kanskje?

 

hvorfor er det ingen butikker jeg veit om som gidder anbefale FX? jeg bare lurer på det? er det sånn at alle butikk selgerene i databutikker ikke har peiling på det dem sier?

 

En god del av dem har ikke peil på hva dem sier' date=' faktisk

:-?[/quote']

 

jeg er fortsatt spent på hva han mener med databutikker...

mener han butikk som selger datautstyr,telefoner,tv slik som f.eks expert eller elkjøp ? eller tenker han mer på butikk som har spesialisert seg på datautstyr...

en ting kan jeg personlig garantere deg, hadde jeg spurt en selger i en databutikk ala butikk som har spesialisert seg på datautstyr om hvilket skjermkort han hadde anbefalt meg ( high-end )

og han kun hadde gitt meg svaret - ati 9800 pro uten å grunngi nøyaktig hvorfor dette kortet er best, så hadde jeg seriøst hatt problemer med å forstå hva personen gjør i denne butikken..

Lenke til kommentar

Du nevner også resolution(altså oppløsning), og det er enda en unødvendig punkt mener jeg. Hvilke skjermkort i dag er det som ikke klarer å kjøre et skrivebord med 1600x1280 punkter? Eller enda høyere for den saks skyld.

 

*Pirke pirke*

"alle" skjermkort fra og med GF2 serien har hatt max oppløsning på 2048x1536 pixler ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...