Gå til innhold

Hvilket SD-kort til Sony HDR-CX115


Anbefalte innlegg

Slo til på Elkjøp sitt tilbud av Sony HDR-CX115 i dag. Spørsmålet mitt er i forhold til hvilket minnekort jeg skal ha til dette HD-videokameraet.

Jeg lurer på om jeg ble lurt av selger til å kjøpe ett altfor dyrt minnekort i forhold til hva kameraet presterer.

 

Når jeg slår opp på brukermanualen til kameraet så er den høyeste video modusen HDFX som gir 24 Mbps, noe som gir 3 MB/s. Dette vil si at ett klasse 4 kort til 1/3 av prisen er mer en godt nok for dette kameraet.

 

Minnekortet jeg selger sa at jeg måtte ha var SanDisk Extreme klasse 10 30MB/s.

Har jeg behov for ett såpass bra minnekort eller bør jeg gå ned i ytelse (vil jeg merke forskjell) i forhold til å heller få ett større minnekort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Class 4 kort holder i massevis. Du trenger ikke class 6 eller 10 til ditt kamera. Jeg har selv et Canon HF-S100 som kjører på 24 Mbps. Det har fungert helt greit med et Kingston class 4 kort der. Du merker ingenting på opptaket om du har raskere kort. Den eneste forskjellen er at et raskere kort bruker kortere tid når du overfører til PCen.

 

Dette er nok et prakteksempel på at selgere hos Elkjøp ikke aner hva de snakker om. Eller så vet de hva de snakker om og bevisst prøver å lure kundene. Det er uansett ikke bra. Kanskje selgeren ikke skjønte at 24 Mbps betyr megabits og ikke megabytes. Eller så får han provisjon når han selger dyre kort til uvitende kunder.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...