Gå til innhold

HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ


  

85 stemmer

  1. 1. Foretrekker du Sense UI, eller en annen launcher

    • HTC Sense UI
      24
    • Launcher Pro
      26
    • ADW Launcher
      12
    • Go Launcher EX
      10
    • Zeam
      2
    • Android vanilla
      5
    • Andre
      6


Anbefalte innlegg

Ok. skulle prøve ny radio idag, og prøvde i samme slengen å flashe RIL.

 

det skulle jeg ikke gjort. får nå en haug av feilmeldinger om att diverse prosseser er avsluttet, CWM, Maps, Titanium backup osv osv..

 

prøvde en annen radio med tilsvarende RIL, men samme dritten.. så hvorfor fucker det seg når jeg flasher RIL? har flashed radio før uten RIL uten problemer.

 

Kjører Revolution HD 3.6

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. skulle prøve ny radio idag, og prøvde i samme slengen å flashe RIL.

 

det skulle jeg ikke gjort. får nå en haug av feilmeldinger om att diverse prosseser er avsluttet, CWM, Maps, Titanium backup osv osv..

 

prøvde en annen radio med tilsvarende RIL, men samme dritten.. så hvorfor fucker det seg når jeg flasher RIL? har flashed radio før uten RIL uten problemer.

 

Kjører Revolution HD 3.6

har du rommanager?? hvis ikke last den ned og ta fix permissions evt gjør det i recovery..

Lenke til kommentar

Ok. skulle prøve ny radio idag, og prøvde i samme slengen å flashe RIL.

 

det skulle jeg ikke gjort. får nå en haug av feilmeldinger om att diverse prosseser er avsluttet, CWM, Maps, Titanium backup osv osv..

 

prøvde en annen radio med tilsvarende RIL, men samme dritten.. så hvorfor fucker det seg når jeg flasher RIL? har flashed radio før uten RIL uten problemer.

 

Kjører Revolution HD 3.6

har du rommanager?? hvis ikke last den ned og ta fix permissions evt gjør det i recovery..

 

Ja, har det. men det fiksa seg, tok en full wipe og la inn rom på nytt.

 

-----------------------------------------------------------------

 

Da har jeg lagt inn Revolution HD 5.1.0. Android 2.2.3

 

men. når jeg kjører backup fra 2.2.1 så får jeg en feilmelding.. Google Rammeverk bla bla com.google-process.gapps

 

Er det ikke lurt å legge inn komplett backup fra 2.2.1 til 2.3.3? bruker titanium backup

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Nei, det er "aldri" lurt å legge tilbake komplett backup - spesielt ikke mellom FroYo (2.2.x) og Gingerbread (2.3.x).

 

Kun mms, bokmerker, sms, samtalelogg, og evt. "savegames" (og kontakter, e-post og kalender om du ikke bruker Google til det) - ikke "settings".

 

Hent programmene fra market.

 

Vet det er litt mer arbeid, men om man ikke flasher med full wipe så ofte så er det ikke noe problem ;)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

jeg la nå kun over mms, bokmerker, sms, samtalelogg, kontakter, epost og de programmene jeg har lastet ned (regner med det skal gå greit iom att jeg laster jo ned de samme uansett fra marked). så nå gikk det bra ser det ut til.

 

eneste jeg måtte fjerne facebook helt og legge inn igjen.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Etter å ha lagt inn Revolution HD 5.1.1 i dag, får jeg opp melding om at telefonen ikke er rootet når jeg kjøret SetCPU.

Kjørte så Visionary+ og trykket Temproot now, sto og jobbet litt og startet på nytt, men fortsatt ikke root... Trykker jeg Attemt Permroot now, får jeg beskjed om å Temproote først...

 

Noen forslag??

Lenke til kommentar

Etter å ha lagt inn Revolution HD 5.1.1 i dag, får jeg opp melding om at telefonen ikke er rootet når jeg kjøret SetCPU.

Kjørte så Visionary+ og trykket Temproot now, sto og jobbet litt og startet på nytt, men fortsatt ikke root... Trykker jeg Attemt Permroot now, får jeg beskjed om å Temproote først...

 

Noen forslag??

Hvorfor ikke bare roote med Unrevoked?

Lenke til kommentar

ARHD 5.x kjører ikke Custom Kernel. Ergo kan du ikke overklokke (bruke SetCPU eller No Frills). Det kommer en tilpasset kernel når den er klar, og vil da levers sammen med ARHD. Frem til da kan du bruke MDJ's Kernel, eller bare bruke stock. Jeg savner ikke overklokking i hvert fall, men en Custom Kernel burde gi bedre batteritid da ;)

 

Edit: 5.1.3 med Custom Kernel er visst ute allerede (Clicky)!!

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

ARHD 5.x kjører ikke Custom Kernel. Ergo kan du ikke overklokke (bruke SetCPU eller No Frills). Det kommer en tilpasset kernel når den er klar, og vil da levers sammen med ARHD. Frem til da kan du bruke MDJ's Kernel, eller bare bruke stock. Jeg savner ikke overklokking i hvert fall, men en Custom Kernel burde gi bedre batteritid da ;)

 

Edit: 5.1.3 med Custom Kernel er visst ute allerede (Clicky)!!

 

Det var nettopp med tanke på dagens oppdatering jeg kjørte den.

 

Det hele endte med at jeg sletta hele driten og starta på nytt!

Og nå går det gulle godt! :-)

Lenke til kommentar

Jeg spør her siden dere sikkert har mest peiling på det:

 

Jeg har oppdatert min fra 1.72 til 2.36 og dette gikk helt fint.

Men så skulle jeg gjøre det samme med en kompis sin som også har 1.72. Dette prøvde vi på en annen pc. Først fikk vi ikke kontakt med telefonen, så innstallerte vi htc sync for å sjekke om det manglet drivere o.l. Da fikk vi kontakt med telefonen og prøvde å flashe med RUU exe fila. Det som skjer er at tlf går inn i det som ser ut som bootloader så får vi beskjed om at pc ikke kjenner igjen usb enhet og dermed stopper flashingen. Tlf viser kun htc logoen, og hvis vi drar ut usb kabelen så vises det som ser ut som en bootloader skjerm (android figuren på skateboard + står endel tekst og tilslutt "RUU") Derfra kommer vi ikke videre.

Hvis vi prøver å starte ruu fila pånytt, melder den om at den ikke finner telefonen. For å starte opp tlf igjen, må vi ta ut/inn batteriet.

 

Så, vi tenkte det var noe tull med den pc'en vi testet, så kompisen min testet igjen på sin egen pc hjemme - der får han samme resultat(??)

 

Noen som vet hva som bugger her?

Lenke til kommentar

Når jeg hadde samme problem med å få kontakt, restartet jeg både PC og telefon samtidig, da virket det fint igjen.

 

Om telefonen ikke er rootet, så kommer 2.36 som oppdatering direkte til telefonen fra og med i dag. Sjekk på telefonen for oppdateringer ;)

 

Ref:

http://www.amobil.no/artikler/desire_hd_og_incredible_s_faar_android_2_3/97790

http://www.htc.com/europe/support.aspx?type=ALL

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Når jeg hadde samme problem med å få kontakt, restartet jeg både PC og telefon samtidig, da virket det fint igjen.

 

Om telefonen ikke er rootet, så kommer 2.36 som oppdatering direkte til telefonen fra og med i dag. Sjekk på telefonen for oppdateringer ;)

 

Ref:

http://www.amobil.no/artikler/desire_hd_og_incredible_s_faar_android_2_3/97790

http://www.htc.com/europe/support.aspx?type=ALL

 

 

Jeg har søket rundt på xda, men finner ingenting som sier hvordan jeg kan unroote telefonen min..

 

jeg fant en, men den gjelder bare vodafone (australia) mobiler..

Lenke til kommentar

huffda.. jeg er utrolig dårlig til å leite =)

 

Prøver å unroote nå, så får vi se om det går fint . har backup fra min cyanogen mode liggende så om det skulle gå galt så har jeg hvertfall den

 

--------------------------------

 

Jeg leser nå at folk ikke liker den nye offisiele oppdateringen da den gjør telefonen tregere osv..

 

Hvordan vil performance være imot Android revolution HD 5.1.3\Cyanogen 7.0.0.2 og offisiel gingerbread fra htc ?

 

Har brukt cyanogen mode i 4 dager nå og vil si at det fungerer veldig bra ! , jeg bruker telefonen mye til musikk og da er det veldig greit at spotify faktisk bruker SRS når den spiller av musikk.. Dette har jeg ikke fått til å fungere i android revoultion (utenom å starte den interne musikkspileren, ta på SRS.. dermed starte spotify og starte en sang..)

Endret av Emaldiom
Lenke til kommentar

Hei, jeg har et problem.

Jeg har roota tlf og kjører idag Android Revolution 3.7 med anbefalt radio.

Før 3.7 kjørte tlf versjon 3.3 og etter noen dager så skjedde det merkelige ting.

Volumopp-knappen har sluttet å fungere, jeg får opp "error" når jeg prøver å koble til trådløst nett (dette funket knirkefritt før), og jeg får heller ikke koblet til bluetooth.

Søkte på nett og fant ut at andre har opplevd samme problem der eneste løsning var å returnere tlf. Jeg har prøvd å resette tlf til factory defaults, flashe til stock rom, full wipe osv, men problemet er fortsatt der. Det har nå vært slik i over en uke.

 

Men jeg kan jo ikke sende inn tlf slik den er nå, siden garantien er brutt!

Hvordan går jeg frem for at tlf kan gå inn under garanti? Jeg har jo flashet både rom og radio. Evt er det noen som har opplevd lignende problem og har løsning?

 

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar

Joda, du kan levere den inn. Flash orginal ROM og radio og un-root telefonen. Skulle de finne noe "uorginalt" i ROMen så har jeg lest og har selv erfaring med at de ikke er så nøye på det. Husker f.eks når jeg hadde en HTC Touch og hadde flashet en custom ROM som ikke var i nærheten av stock, og den leverte jeg inn etter at hovedkortet døde. De fikset den uten spørsmål. Det var Delta Service som tok seg av den.

 

Men flasher du orginal ROM, radio og un-rooter den så skal det nok gå fint :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...