Gå til innhold

HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ


  

85 stemmer

  1. 1. Foretrekker du Sense UI, eller en annen launcher

    • HTC Sense UI
      24
    • Launcher Pro
      26
    • ADW Launcher
      12
    • Go Launcher EX
      10
    • Zeam
      2
    • Android vanilla
      5
    • Andre
      6


Anbefalte innlegg

"Bare" permroot? Det er jo den beste rooten du kan ha. Du må ha en form for root, downgrade til 1.32 som John sa og så må du gjøre telefonen S-OFF eller radio S-OFF. Først da kan du flashe ny ROM. Det er dyre saker du leker med så jeg anbefaler deg på det sterkeste å lese nøye gjennom fremgangsmåten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg skal sende mobilen inn til HTC og har unroota mobilen, har lastet inn stock 1.32 ihht nedgraderingsposten, og også prøvd gingerbread (RUU_Ace_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.36.405.8_R_Radio_12.54.60.25_26.09.04.11_M2_release_187331_signed), men samme hva jeg gjør får jeg kun velge engelsk, spansk, fransk og italiensk språk på mobilen. Er det noen som har en norsk versjon av stock RUU?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det første du må gjøre er å nedgradere den til 1.32.

 

Gå på innstillinger - om telefonen - programvareinfo -> hvilken build number har du (ikke android-versjon)? hvis du har 2.36 er det bare å følge denne guiden - har du fått 2.50 (vet ikke om dette har kommet i Norge ennå) er jeg usikker om den virke.

 

OBS! Det skal gå an å nedgradere med det verktøyet jeg linker til i pkt 1 for selve rootingen, men det har jeg ikke prøvd selv - her er i alle fall en mulig måte:

 

I korte trekk:

 

  • Last ned PD98IMG.zip (som ligger i section 1) og legg det på minnekortet ditt.
  • Koble til telefonen i charge-only, med USB Debugging (utviklingsmodus) slått på.
  • Gå i command prompt og skriv inn det som står i code under section 2b.

 

Du skal nå ha en # i command-promt, det er mulig det kom noen feilmeldinger underveis, men ignorer disse

 

  • Skriv inn det som står i code i section 3.
  • Reboot telefonen samtidig som du holder Volume Down-knappen inne, telefonen går til bootloader.
  • Følg instruksjonene (start oppdateringen).

 

Deretter kan du velge mellom flere metoder, foretrekker jeg den første:

 

  1. Last ned denne appen.
  2. Manuell rooting, S-OFF
  3. Enkelte custom roms krever også såkalt Eng-off (krever S-OFF først)

 

STEG1:

Hvis du velger den appen, er det bare å koble til med USB Debugging Enabled (utviklingsmodus) og i Charge Only, starte AMT og velge "Default" fra STEP 1, og da hake av for PERM ROOT, og evt ENG HBOOT dersom dette er ønskelig. Kan være greit å la denne være først, og heller flashe den senere hvis du skulle prøve deg på en rom som krever dette.

 

STEG2: Commit changes - så skal alt være i boks.

 

Note: skal du flashe custom roms kan det hende du må legge inn en custom recovery, det kan du også gjøre fra dette programmet. Clockworkmod recovery er bra, men den krever ENG-HBOOT (se STEG1).

 

Sikkert mange andre måter å gjøre det på også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android-versjon

2.3.3

 

HTC Sense-versjon

2.1

 

Versjon av radioprogramvare

12.54.60.24U_26.09.04.11_M2

 

Kjerneversjon

2.6.35.10-gd2564fb

htc-kernel@and18-2 #1

Thu Jun 9 14:20:29 CST 2011

 

Byggenummer

2.50.405.2 CL87995 release-keys

 

Programvarenummer

2.50.405.2

 

Nettleserversjon

Webkit/533.1

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Android-versjon

2.2

 

Versjon av radioprogramvare

12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M

 

Kjerneversjon

2.6.32.21-gf3f553d

htc-kernel@and18-2 #1

Thu Oct 28 13:24:11 CST 2010

 

Byggenummer

1.32.405.6 CL278359 release-keys

 

Programvarenummer

1.32.405.6

 

Nettleserversjon

Webkit 3.1

 

er det spesiell rekkefølge og på ting og eventuelt hvordan?? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Via AMT programmet kommer følgende info om telefonen:

 

Checking Device Connection...

Device Connected!

Restarting ADB Server...

Querying Device...

Displaying Results...

------------------------------

Device Model: Desire HD

Bootloader Version: 0.85.0007 SHIP HBOOT

Radio Version: 26.03.02.26_M

ROM Version: 1.32.405.6

Android Version: 2.2

CID: HTC__Y13

------------------------------

Done!

Lenke til kommentar

klarte å få ENG S-OFF men uansett hvilken rom jeg prøver å legge inn via Rom Manager, som ligger som zip fil på sdkortet, så ender det med at nå mobil restarter så kommer det en svart skjerm med ett ikon/bilde av en telefon og en rød trekant. Begynner å bli frustrert nu.... :ohmy:

Lenke til kommentar

Du må downgrade til 1.32 (legg inn PD98IMG.zip) og deretter kan du følge denne guiden; One click ENG S-OFF

 

takker! da kan de se ut som ting ordnet seg :)

Jeg har fått til å gjøre dette, men nå jeg skal legge inn rom så stopper det opp.

er det noen spesiellt som gjør det da, eller ting jeg har unnlatt å gjøre??

Endret av pvl1971
Lenke til kommentar

takk, har endelig fått det til, bruker rom manager og skjønte jo eterhvert at jeg må klikke på 'Flash ClockworkMod Recovery' for hver gang jeg skal innstallere fra sd card.

 

Fikk til å legge inn Android Revolution hd 5.2.3 men for meg ser den jo helt identisk ut som vanlig, synes den Ledroid rom virket kulere sånn utsenede messig, finnes det noe spesielt jeg kan legge til AR HD 5.2.3 som merker seg litt ut? :-)

 

Jeg ser at det er anbefalt å legge inn en 12.54.60.25_26.09.04.11_M2 radio til AR HD for batteriet og signalstyrke og jeg har lastet denne ned, satt telefon i 'debug' og 'charge only' og startet opp som det står i readme filen som er som følger:

 

-----------------------------------------------

 

--=[ How to flash a radio ]=--

 

This guide is for Windows users only! Your phone must be ENG S-OFF. Radio S-OFF is also highly recommended.

 

Requirements:

- HTC Sync

- A Windows PC

 

1. Connect your phone into a PC, and make sure that USB Debugging is enabled

 

2. Click "Start here". A black command prompt window will open

 

3. Type: "adb reboot bootloader"

 

4. Once your phone is in bootloader (white screen with text), type "fastboot flash radio radio.img"

 

5. When the flashing completes, type "fastboot reboot"

 

6. Done. Enjoy!

 

 

-----------------------------------------------

 

Det som skjer når jeg skriver inn: fastboot flash radio radio.img er at i cmd vinduet på pc 'sending radio (24960kb)...

 

På telefonen er det på den hvite bootloader skjerm og ingenting skjer, da indikatoren til høyre på tlf skjermen ikke beveger seg opp og alt virker å 'fryse' der. Har prøvd flere ganger og det samme skjer. Skal ikke dette gå relativt fort??

Endret av pvl1971
Lenke til kommentar

Du skal ikke trenge å flashe CWM hver gang, kun første gangen. Merk at hvis du installerer ARHD og bruker "super wipe", så installeres en annen recovery (dette spiller ingen rolle, de fungerer begge to).

 

Radio-flashing skal normalt gå kjapt ja. Start AMT (mulig du får feilmelding i oppstart, bare velg "continue"), og velg "Verify Security Status". Da skal du få noe ala dette hvis alt er i orden:

 

Checking ROOT Access...
Device Has PERM ROOT Permissions!
Requesting Device Info...
Cleaning Temporary Files...
------------------------------
@CID: 11111111
@secu_flag: 0
@SIMLOCK= 00
------------------------------
Done!

 

Hvis alt er i orden, prøv å bruke AMT til å flashe radio (legg radio.img i radio-mappen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...