Gå til innhold

Hvis du skulle spilt ETT rollespill - hvilket ville du valgt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men vil du ha forvirring kan du tenke på Heretic, Hexen: Heretic 2, Hexen 2 og Heretic 2. :p

 

Ah, det var tider, det. :)

 

Men, ja. Jeg ser mange anbefaler Bioware-franchiser her, som joda, er polerte og helt ok spill. Personlig syns jeg alle er en copy/paste av Knights of the Old Republic med småjusteringer, med nesten de samme historiene og moral/etikk-valgene.

 

Jeg skal gå litt mot strømmen og anbefale Risen. På mange måter likt Gothic-spillene, litt kronglete å sette seg inn i, og et litt ubarmhjertig kampsystem (enn dog veldig artig når man får det til).

Lenke til kommentar

Det finnes mange lister, og jeg er forholdsvis godt oppdatert. Men det jeg er ute etter er deres favoritter. ;-)

 

Har bestemt meg for å pine meg igjennom starten av Mass Effect nr. 1 nå i morgen før jobb, eller på mandag. :-)

 

Anbefaler disse hvis du elsker RPG og ikke noe av det svada som Bioware har piplet ut av spill de siste årene. Disse er alle fantastiske spill som du kommer til å storkose deg med:

 

Neverwinter Nights 2 ( Herregud som jeg har minner fra dette spillet :D )

Champions of Norrath (kun PS2)

Sacred 2

Baldurs Gate 2 Shadow of Amn + Throne of Bhaal (Som jeg nevnte tidligere)

Dungeon Siege 2 (Forferdelig morro med venner på Lan, 16 timer i strekk er :love: )

Diablo 1 ( Og kanskje til og med hellfire uofisielle modden )

Fallout 3 ( Hvis du liker RPG, storytelling og FPS er dette et veldig bra spill )

The Elder Scrolls IV: Oblivion

The Elder Scrolls III: Morrowind

Borderlands ( FPS med hint av RPG elementer, dette er veldig annerledes andre spill på markedet, og har funnet sin egen nisje vil jeg si, bra spill hvis du finner venner til å spille med. )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sacred 2

 

Baldurs Gate 2 Shadow of Amn + Throne of Bhaal (Som jeg nevnte tidligere)

 

The Elder Scrolls IV: Oblivion

The Elder Scrolls III: Morrowind

 

Baldur's Gate 2 er jo bra, men ta pakken med BG1, 2 og begge expansionene. Dessuten bør du laste ned en mod for BG1 som oppdaterer den til BG2-motoren. Det viil nok fortsatt ikke se helt pent ut i forhold til dagens grafikk, men hva gjør det når gameplay er perfekt?

 

Sacred 2 er jo bra, spesielt med Fire & Ice expansionen (eller hva den nå het) Men ikke glem Sacred 1 Gold. Det begynner å trekke på årene, men er definitivt vel verdt å spille selv i dag. Men gå for Gold-edition. Originalen hadde litt vel mange bugs, og Gold editior gir deg Sacred Underworld i samme slengen. (tror det var Underworld, i alle fall.)

 

Elder Scrolls: Oblivion og Morrowind er bra, men husk at Arena og Daggerfall er gitt ut gratis. Grafisk sett er de tragiske, men begge to er veldig bra spill jeg våger å påstå er bedre enn selv Morrowind.

Lenke til kommentar

Mass effect 1

 

Episk historie og fett gameplay.

 

I begynnelsen likte jeg ikke spillet pga "konsollfisert" styring, og uvant RPG spillmekanikk.

Etter å ha prøvet ME1 4-5 ganger i starten og tvang megselv til å gi spillet litt tid pga mange som synes spillet er bra. Ble jeg etterhvert hekta og oppslukt av historien og satt megselv i maraton spillermodus og spilte spillet dag og natt, skulket jobben, venner, familier, nesten alt. Unntatt mat og drikke og snacks så klart.

Lenke til kommentar

Ser det er veldig mange gode tips som strømmer inn! =)

 

For min del falt valget på det første Mass Effect, som jeg har spilt meg "ferdig" med nå. Startet på Mass Effect 2 i går kveld, og koser meg glugg ihjel. Hittil kan jeg nok si at jeg synes ME1 har vært bedre enn ME2, som nok har litt for mye FPS-fokus til at jeg vil kalle det et skikkelig rollespill. Nå har familien kommet hjem, så spilletiden er drastisk redusert. Men jeg må bare si at den første gjennomspillingen av ME1 var intet mindre enn magisk! Og muligheten til å importere figuren og historien fra ME1 til ME2 falt også veldig godt i smak :-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Blir Fallout 3 for min del, synes New Vegas var for lett.

Var kanskje litt dumt at jeg spilt igjennom New Vegas før Fallout 3 + alle DLC men men, fikk hvertfall smaken for Fallout 3 etter jeg hadde spilt igjennom New Vegas.

 

Fallout 3 og New Vegas foregår i samme univers, men de har ingenting med hverandre å gjøre. De foregår ikke engang i samme stat. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...