Gå til innhold

Auto sensur = diskriminerende?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ellers må jeg si at det er noen på dette forumet som tar fillesaker og blåser de opp langt over normale dimensjoner. Dette er på ingen måte første gang, men la oss håpe det blir siste.

 

Regner med at det var en dårlig skjult henvisning til meg... Nei, dette er ikke noen stor sak. Men, det er ikke bare jeg som har reagert på denne "humoren". Du/dere kommer ikke unna at dette er diskriminering selv om det kanskje bare er en "fillesak".

 

At folk som skriver på forumet bruker ord som h0re er en sak, at dere som moderatorer velger å oversette dette til yrkeskvinnne er en helt annen sak. Da kan dere heller slå ned på stygg språkbruk.

 

Baq

 

Edit: Trykkleif.

Lenke til kommentar
Gi kjøss da møkk folk

 

Bra innspill aNti hero. En innlegg til ettertanke!

 

Uansett, jeg lurer litt på hvorfor det er så mange som setter seg mot det å forandre autosensuren. Er det virkelig behov for å bruke dette ordet så mye i et hardware-forum..?

 

Kan ikke skjønne at det skal være noe å henge seg opp i, noen følte seg seg støtt av ordet yrkeskvinne, det ble så forandret til prostituert. Bra det, da er noen blitt fornøyde. Jeg for min del greier fint å uttrykke meg uten å bruke slike ord i hytt og pine, og det burde de fleste andre greie også.

 

Når det er sagt vil jeg si meg enig i at denne saken har blitt blåst opp litt vel mye.

 

Yummy: Jeg er enig i at yrkeskvinne er et mer positivt ladet ord enn h0re, selv ser jeg ikke noe problem i det. Bra at autosensuren har en liten "brodd". Men mitt poeng er at dette er et ord som ikke er nødvendig, og må det først brukes så er prostituert et bedre valg.

Lenke til kommentar

 

Yummy: Jeg er enig i at yrkeskvinne er et mer positivt ladet ord enn h0re, selv ser jeg ikke noe problem i det. Bra at autosensuren har en liten "brodd". Men mitt poeng er at dette er et ord som ikke er nødvendig, og må det først brukes så er prostituert et bedre valg.

 

Joda, men selv om pluss er mer positivt ladet enn minus oversetter en ikke h0re med "morra til yummy" fordet?

 

Jeg kan skjønne at den/de som satte denne oversettelsen i første rekke syntes det var morsomt. At det er endret viser at det er håp for verden...men jeg kan ikke skjønne de som klarer å forsvare det i etterkant!

 

Baq

Lenke til kommentar

Ellers må jeg si at det er noen på dette forumet som tar fillesaker og blåser de opp langt over normale dimensjoner. Dette er på ingen måte første gang, men la oss håpe det blir siste.

 

Regner med at det var en dårlig skjult henvisning til meg... Nei, dette er ikke noen stor sak. Men, det er ikke bare jeg som har reagert på denne "humoren". Du/dere kommer ikke unna at dette er diskriminering selv om det kanskje bare er en "fillesak".

 

At folk som skriver på forumet bruker ord som h0re er en sak, at dere som moderatorer velger å oversette dette til yrkeskvinnne er en helt annen sak. Da kan dere heller slå ned på stygg språkbruk.

 

Nei, den var ikke dårlig hintet til deg. La ikke merke til hvem som hadde skrevet hva en gang. Poenget mitt her var mer at det har vært oppe flere tråder hvor man har klaget på uvesentlige/usakelige ting. F.eks. rasisme i forbindelse "Ny PC"-kategorien.

 

Ellers kan jeg være enig i at den opprinnelige sensuren kanskje ikke var helt god, men nå er vel h0rer definert som verdens eldste yrke, så å kalle det yrkeskvinner er på ingen måte diskriminerende. At man plasserer en gruppe inn i en større gruppe betyr ikke at man da kan definere alle i den større gruppen som "medlem" av den gruppen som ble plassert der. Kvinner er mennesker, men mennesker er ikke nødvendigvis kvinner.

Lenke til kommentar

 

Ellers kan jeg være enig i at den opprinnelige sensuren kanskje ikke var helt god, men nå er vel h0rer definert som verdens eldste yrke, så å kalle det yrkeskvinner er på ingen måte diskriminerende. At man plasserer en gruppe inn i en større gruppe betyr ikke at man da kan definere alle i den større gruppen som "medlem" av den gruppen som ble plassert der. Kvinner er mennesker, men mennesker er ikke nødvendigvis kvinner.

 

H0rer = yrkeskvinner

yrkeskvinner != h0rer

 

Jeg har alt for mange vekttall matte for å skjønne den der, men det er bra du er enig i noe da. Jeg begynnte virkelig å lure om hw.no var _helt_ uten moral...

 

Baq - lei av å forsvare et visst moralsk nivå på hw.no

 

P.S. Lykke til med neste rekrutterings-stunt for å få flere kvinnelige lesere!

Lenke til kommentar
Som sagt...jeg blir skremt av at noen klarer å mene dette. En oversettelse fungerer begge veier, altså...forumets moderatorer impliserer at yrkeskvinner er horer! Jeg synes rett og slett dere skal heve dere over denne formen for "humor". Dette er barnslig og uprofft!

 

Baq

 

Men herregud, er det noe som er barnslig så er det alle de som absolutt skal bli fornærmet på andre sine vegne, prøv å ikke ta lat så fordømt alvorlig så kanskje du for ett lykkeligere liv. Vet jeg hisser meg litt opp og er litt personlig men jeg er litt lei av all den regelrette sutringa på det forumet her.

 

PS begge veier argumentet ditt er jo hel skrudd, h.o.r.e er en undergruppe yrkeskvinne, (det er et lovelig yrke i norge), alle horer er dermed yrkeskvinner, mens kun en brøkdel av yrkeskvinnene er horer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Heh, hva oppnår du med å hisse deg opp på den måten egentlig? Hva autosensur i dette forumet angår, er for min del alt for trivielt til at jeg engang gidder å sløse et tastetrykk på det.

 

Det jeg derimot reagerer litt på er hvordan du gjør en så stor sak ut av det hele. Etter å ha lest dine meninger i denne tråden virker det jo som om du tror moderatorene i dette forumet er pålagt å oppføre seg så politisk korrekt som overhodet mulig. Jeg tror du glemmer at moderatorene i dette forumet ikke er statlig ansatte, men snarere folk som frivillig gjør en innsats uten noen form for økonomisk gevinst. Nå impliserer jeg på ingen måte at det har forekommet noe kritikkverdig fra moderatorenes side i denne sammenheng som jeg kan se. Jeg er bare rett og slett litt trøtt av å høre rødstrømper skrike og skråle for bagateller.

 

I likhet med det som ble nevnt i en tidligere post ser jeg også med mistenksomme øyne på hvordan likestillingsloven blir tolket av enkelte. Det som nok for en tid tilbake var en lov med gode hensikter og som faktisk iverksatte en positivt forandring, har idag blitt en melkeku for for enkelte.

 

Det som måtte være av kvinnelige deltagere på hw.no forumet tror jeg i bunn og grunn er her for å diskutere nettopp data, og ikke for å henge seg opp i kjønnsroller og likestilling. Det finnes nok av andre forum å bedrive slikt med. Akkurat denne saken går litt på det å gjøre en snøball til et snøskred.

Lenke til kommentar

H0rer = yrkeskvinner

yrkeskvinner != h0rer

 

Jeg har alt for mange vekttall matte for å skjønne den der, men det er bra du er enig i noe da. Jeg begynnte virkelig å lure om hw.no var _helt_ uten moral...

 

Baq - lei av å forsvare et visst moralsk nivå på hw.no

 

P.S. Lykke til med neste rekrutterings-stunt for å få flere kvinnelige lesere!

 

h.o.r.e er ett elment av yrkeskvinne, det betyr ikke at yrkeskvinne=h.o.r.e, hvis å uttrykke det matematisk gjør det enklere for deg, siden du har hatt vektall burde du vel også ha tatt exphil modul 2 og lært at argumentet ditt ikke er gyldig også.

 

men for all del, om du synes å stigmatisere ett lovlig yrke er et mål for god moral, fortsett å forsvare moralen din du, bare husk at alle har litt forskjellig moral, og hvis man aksepterer det utren å hisse seg voldsomt opp over det så blir alt bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...