Gå til innhold

Auto sensur = diskriminerende?


Anbefalte innlegg

hei

 

så nettopp en tråd der order H O R E (jeg kan bare anta at det var det ordet som var brukt opprinnelig) var byttet ut med yrkeskvinne...er det bare meg, eller er dette like (om ikke mer) diskriminerende/støtende som det andre ordet? man impliserer jo lissom at det er det eneste yrket en kvinne kan ha...?

 

just my 2 cents...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er vitsen med å henge seg opp idet a?

 

Det er ikke rart i det er krig i verden!

 

tja, jeg vil ikke si at noen form for "organisert" diskriminering er positivt for noen, og å dra inn verdenspolitikk i dette ser jeg ikke meningen med :)

 

jeg tror forresten at hvis det var mindre diskriminering i verden, så ville det ikke vært så mange kriger heller! (religiøs-, nasjonal-, kjønns- diskriminering, you name it!)

Lenke til kommentar
tar jeg ikke feil så står h o r e i biblen .. så statskirken er evl OK med det ordet!

 

Hvis man skal akseptere alt det som står i bibelen blir det en snodig verden...

 

OT: Ser for meg at alle verdens homofile osv blir skutt ja. Det står jo ordrett i bibelen :p

 

Men husk for all del på: Ikke fjern de andre ordene! De rocker! :D

Lenke til kommentar
tar jeg ikke feil så står h o r e i biblen .. så statskirken er evl OK med det ordet!

 

Hvis man skal akseptere alt det som står i bibelen blir det en snodig verden...

 

OT: Ser for meg at alle verdens homofile osv blir skutt ja. Det står jo ordrett i bibelen :p

 

Men husk for all del på: Ikke fjern de andre ordene! De rocker! :D

 

bidelen er ikke ekte

den er bare en bok skrevet på 1100 tallet aven forfatter

Lenke til kommentar
bidelen er ikke ekte

den er bare en bok skrevet på 1100 tallet aven forfatter

 

Bibelen er skrevet av en hel haug med folk, og er basert på muntlige overleveringer og gamle skrifter. Den inneholder så mange selvmotsigelser at man kan bli forvirret av mindre. Det er til og med selvmotsigelser innenfor samme kapitler av bøkene. Man har ofte brukt forskjellige kilder som er motstridende. Slik blir det ikke ting helt gjennomført.

Lenke til kommentar

Skal vi holde oss til tema her? Religion kan dere diskutere i rett kategori. :)

 

For øvrig er "yrkeskvinne" satt i stedet for whore, og er ikke ment diskriminerende. Det er et ordspill på "verdens eldste yrke" (prostitusjon), og er ment humoristisk.

 

For øvrig synes jeg vi skal bruke tid på langt mer fruktbare diskusjoner enn dette. Dette minner nesten om kvinnesaksaktivister som tar tørning fordi naboen setter opp portstolper som minner for mye om en fallos. Da blir det bare tull og tøys av det...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...