Gå til innhold

Asus Eee Slate EP121 - Ny pad med Windows 7 og Intel i5 prosessor - Diskusjonstråd


  

8 stemmer

  1. 1. Går du for en av Asus eee slate EP121?

    • Ja, selvfølgelig!
    • Ja, hvis ikke noe bedere kommer før den tid.
    • Kanskje, har ikke bestemt meg.
    • Nei, funnet noe bedere for meg.
    • Nei, skjer ikke!


Anbefalte innlegg

Tenkte vi som er litt intressert i asus sin eee slate kan dele litt info om den.

 

Amazon og andre steder har startet salget av den, men er det noen som vet om / når den kommer ut for salg i Norge med norsk tastatur?

 

Hvilke andre slates kan måle seg (windows 7 kompitable slates) og når vil de komme for salg?

 

Jeg skulle ønske eee EP121 hadde lengere batteritid enn 3(?) timer og passiv kjøling var mulig, men den er helt konge ovenfor andre slates (tablets) jeg har sett! Gleder meg til jeg får meg en av disse ;D

Endret av Penetal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er/var veldig interessert i denne jeg og :) men virker som om prisen kommer til å bli relativt høy. Tipper på hvertfall 7k + hvis den i det hele tatt kommer til Norge. Har sendt en mail til Asus, og de var ikke sikre på om den skulle komme til norden i det hele tatt. Så ting ser litt mørkt ut. :(

 

Men ellers ser fin ut :D

 

Kanskje man bare burde kjøpe en fra statene for 8.5k :p

Lenke til kommentar

Er/var veldig interessert i denne jeg og :) men virker som om prisen kommer til å bli relativt høy. Tipper på hvertfall 7k + hvis den i det hele tatt kommer til Norge. Har s....

 

Hva er epost adressen du brukte? Kunne gjerne tenkt meg å spørre dem selv.

Lenke til kommentar

Brukte en "ticket" greie inne på Asus.com Skrev hva jeg lurte på og fikk mail tilbake samme dag. Står at jeg sendte mailen til [email protected] litt usikker på om det går ann å bare sende en mail til den adressen. :) men bare å prøve.

 

Her er forresten svaret jeg fikk:

 

Thank you for contacting ASUS Customer Service.

My name is Kenneth and it's my pleasure to help you with your problem.

 

 

Currently there are no release date for this product in the Nordics and right now we are not sure if it will come to the Nordics.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

har en eee slate som jeg mottok i forige uke;)

Hvor bestilte du fra? Amazon sender ikke slikt til Norge, gjør de?

 

Frister å bytte ut netbooken med denne. 32 GB versjonen ligger jo på ca. 5000kr omregnet fra dollar om du kjøper fra statene, og da får du mye for pengene virker det som. Høres ideel ut for skole, reiser og lett underholdning i stua! :)

Lenke til kommentar

Amazon, 1000 $ + frakt og moms.

 

Amazon.com:

Order Summary

Items: $1,099.00

Shipping & Handling: $51.07

Total Before Tax: $1,150.07

Estimated Tax To Be Collected: $0.00

Import Fees Deposit $290.39

Order Total: $1,440.46

 

Xe.com:

1,440.46 USD = 7,591.58 NOK

US Dollar Norwegian Krone

1 USD = 5.27025 NOK 1 NOK = 0.189744 USD

 

Ellers lurer jeg/vi litt på:

*Får du brukt tastaturet noe særlig?

*Er det mulig å bare klistre på "norske" taster og bruke det på den måten eller har du kjøpt norsk tastatur på siden?

*Har den en støtte eller lingnende innebygd så den kan stå på bordet hvis man vil bruke tastatur?

 

*Hvordan er den på å bytte fra landskape til portrait visning (tid det tar å vise i det andre formatet), hvis den kan gjøre det?

 

*Hvordan er batteri tiden?

*Kan batteriet byttes ut?

 

*Har du prøvd noen spill? (tenker mest på HL2/CSS eller TM:Nations Forever)

 

 

Takk for svar.

 

Edit:

Fikk svar på PM som følger, tusen takk for info.

Men kan du bare se hvor mange sekunder skjermen bruker på å bytte fra landscape til portrait?

Leste at dette var et irritasjons moment på Acer Iconia w500 da den brukte noe lang tid (ca 5sec hvis jeg husker rett) så lurte på hvordan det er på Asus sin.

 

-Jeg bruker ikke tastatuer noe serlig og det er engelsk. Det er et BT tastatur, såpcen har BT. Du har da muligheten til å skaffe et annet i norge.

-<Du får med en mappe du kan sette den inn i og da kan den støttes opp.

-Du har en knapp som låser skjermen slik at du kan snu skjermen uten at den bytter hvordan windows skal vises.

-Har ikke målt, men 3 timer(kan ikke sammenlignes med en iPad).

-Intert er bateriet.

-Nei, spiller ikke på denne pcen, har en annen til det;)

Endret av Penetal
Lenke til kommentar

Ganske stiv pris til et nettbrett å være, men så er jo denne ganske spesiell da. Hvis jeg kan komme med enda et spørsmål, hvor lang tid tok det før du (eller noen av dere andre for den saks skyld) fikk maskinen i posten?

 

Bestilte 64 GB versjonen fra Amazon på lørdag, der står at det er "6 in stock", men samtidig "Usually ships within 2 - 4 weeks." Synes det høres litt lenge ut, med tanke på at de fleste norske nettbutikker hvertfall pleier å sende produkter de har på lager senest noen dager etter bestilling.

 

Det å ha den i hus innen eksamen hadde jo vært konge :) Så får man bare håpe at den holder, å sende tilbake til USA for rep. blir vanskelig tenker jeg.

 

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...