Gå til innhold

[Løst] koble vifte fra kabinett til sata strøm ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du isåfall modde sata kontakten selv. Har ikke sett noen overganger fra sata til 3pin.

Du lurer på dette fordi du ikke har igjen noen molex kontakter? kjøp en y-kabel da vettu, 2 molex kontakter på en :)

Skrevet

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg IKKE har noen enheter i pc-en som bruker molex, kun viftene, og da må jeg ha enda en kabel fra strømforsyningen kun for å koble på to vifter :)

Skrevet

Skjønner :)

Jeg lette litt på dealextreme, men fant ikkenoe adapter fra sata til 3pin. tviler på at det finnes også. Det går vel an å skjule kabelen om du skal ha minst mulig kabelrot? :)

Om du har muligheten, så kan du jo koble de på hovedkortet, men da kjører de ikke på 100%, da de blir justert etter hovedkortets sensorer, elelr temperaturen.

Skrevet (endret)

De minste du får er disse:

41Mu7xIoW9L.jpg

Billigste jeg så i farten på ebay er rundt 60kr for er Her.

Så kan du evnt gå for molex til 3pin adaptere videre.

Endret av cruzader
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Skjønner :)

Jeg lette litt på dealextreme, men fant ikkenoe adapter fra sata til 3pin. tviler på at det finnes også. Det går vel an å skjule kabelen om du skal ha minst mulig kabelrot? :)

Skjule kablen skal jeg uansett, men blir fort litt fult bak hovedkortet :)

Om du har muligheten, så kan du jo koble de på hovedkortet, men da kjører de ikke på 100%, da de blir justert etter hovedkortets sensorer, elelr temperaturen.

På hovedkortet kan jeg kun koble til en stykk 3 pin vifte.

De minste du får er disse:

41Mu7xIoW9L.jpg

Billigste jeg så i farten på ebay er rundt 60kr for er Her.

Så kan du evnt gå for molex til 3pin adaptere videre.

Takk for svar :) Kan funke en slik en. Litt dyr synes jeg. Fant en på DX til under halv pris. litt større men det er ikke så farlig :)

post-183038-0-47286200-1299958665_thumb.jpg SKU. 48456

Edit: Skrivelief som vanlig :)

Endret av ÜberTec
Skrevet (endret)

det har jeg lurt på også. Men den har jo egentlig 5 ledninger, +12V, +5V, GND, GND og +3,3. Menst overganger fra molex har ikke 3,3V.

Endret av Crazyjoey
Skrevet (endret)

derfor de deler det i 3pinner jo! de lager mer strøm!! :tease:

De driver med klasseskille... A B C sortering av elektronene.

smarte elektroner i første pinne som driver elektronikken, de mindre smarte i neste pinne tar motoren.

og de litt treige i siste pinnen som tar bare leds

Endret av cruzader
Skrevet

3stk 12volt er jo soleklart mer strøm enn bare en 12volt! :innocent:

er fortsatt 12V. du får ikke mere strøm om du kobler sammen to stykk 12V kurser..

derfor de deler det i 3pinner jo! de lager mer strøm!! :tease:De driver med klasseskille... A B C sortering av elektronene.smarte elektroner i første pinne som driver elektronikken, de mindre smarte i neste pinne tar motoren.og de litt treige i siste pinnen som tar bare leds

Hva faen er det du snakker om?

• Liker 1
Skrevet

3stk 12volt er jo soleklart mer strøm enn bare en 12volt! :innocent:

er fortsatt 12V. du får ikke mere strøm om du kobler sammen to stykk 12V kurser..

derfor de deler det i 3pinner jo! de lager mer strøm!! :tease:De driver med klasseskille... A B C sortering av elektronene.smarte elektroner i første pinne som driver elektronikken, de mindre smarte i neste pinne tar motoren.og de litt treige i siste pinnen som tar bare leds

Hva faen er det du snakker om?

Du har ikke skjønt at han bare tuller ? :!:

Klasseskille blandt elektroner, et stadig økende problem i vårt samfunn...

Helt forferdelig :) De dumme elektronene kan jo ikke noe for at de ikke er så smarte ;)

Skrevet

Joda, de skal også øremerkes sånn at man ser om de er laget på ett kullkraftverk eller atomkraftverk...

Derfor blir strømmen dyrere grunnet øremerkingen :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...