Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store firehjulstrekker tråden! Post dine bilder og videoer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann og hoppsann! Synes vi mangler en tråd om firehjulstrekkere og deres bilder/videoer bilen deres. Her er det åpent for alle biler med 4x4. Men alle vet jo at quattro er best, så det er det vi VIRKELIG vi ha :thumbup: Gjerne bilder av bilen din i snøen! :cool:

Tråden er herved åpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å lage en litt mer nøytral tråd hvis du ønsker å gjøre denne tråden stor. Ellers så blir det bare masse diskusjon om Haldex og Torsen som ender med stenging.

Skrevet (endret)

Jeg kan jo sparke igang med et bilde av en av mine favoritter. En god og ærlig bil, uten andre teknologiske hjelpemidler enn ABS. 2-liters bensinmotor på 150 hestekrefter og permanent firehjulstrekk er aldri feil - den veier jo ikke mer enn 1275 kilo. Har hatt en del kilometer bak rattet på en slik en, og den er den eneste grunnen til at snø har noen som helst verdi for min del.

37_948628768.jpg

Edit: Bilde "lånt" fra en Finn.no-annonse.

Endret av OML
Skrevet

Nå må man ikke blande sammen personbiler med god fremkommelighet med skikkelige firehjulstrekkere da.. ;) Sist vinter ble jeg og en

forsøkt tauet opp fra en grøft med nettopp en RAV4, og den var såpass "ærlig" at det luktet svidd klutsj lenge før jeg kom meg løs. Heldigvis kom det en kar med Land Cruiser før det gikk for galt.
Skrevet

Sto RAV'en og bare stanget, eller spant den på alle fire hjulene? Er vel ingen lavserie på RAV4 heller, og med litt vektmanko så er det ikke toppen bil å dra andre ut av snøfonna på.

Uansett, er overrasket over hvor bra de nyere Haldex systemene er. Meeen.. jeg tror jeg holder med til skikkelig 4x4 hvor jeg hører en klunk og et dunk når 4x4 lav blir koblet inn. :)

Skrevet (endret)

I slike tider som nå, trenger man skikkelig arbeidskraft. Det er derfor vi har en fin ting som heter Audi Q7 V12 TDI :) Da snakker vi noe som kan trekke henger..

Endret av Quattro123
Skrevet (endret)

Sto RAV'en og bare stanget, eller spant den på alle fire hjulene? Er vel ingen lavserie på RAV4 heller, og med litt vektmanko så er det ikke toppen bil å dra andre ut av snøfonna på.

Den prøvde å taue meg i revers, og da ble det bare til at den vekslet mellom å stange og å spinne på de hjulene som hadde best grep, som med RAV4 sitt 4x4 system betyr de hjul som har minst motstand. Vi kom oss ikke av flekken i det hele tatt, men det skal sies at jeg hadde satt meg veldig godt fast også.

Han med Land Cruiser bare hektet fast tauet, satte bilen i drive og dro meg opp som ingenting. Brukte ikke sperrer, lavserie eller noe som helst.

Misforstå meg rett, en RAV4 er knall hvis man ikke orker å måke snøen i oppkjørselen før det har gått noen dager - men det bør som du sier komme et skikkelig "klank" fra under bilen hvis man skal gjøre noe litt mer krevende. Det her er ikke noe for Haldex.. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=wk6KJXeOM0k

Endret av Magnum p.i.
Skrevet

I slike tider som nå, trenger man skikkelig arbeidskraft. Det er derfor vi har en fin ting som heter Audi Q7 V12 TDI :) Da snakker vi noe som kan trekke henger..

Veldig kraftige saker ja, men vi har allerede en kraftig sak her.. Chevrolet Silverado HD2500 med Duramax 6.6l V8. Litt modifikasjoner, ja greit, men så har den nå 560hk og 1100 Nm. :)

Skrevet

4hjulstrekkern min :thumbup:

Det der er en kommende klassiker i mine øyne! Tøff bil! :) Fungerer vel som bare rakker'n på vinterføre kan jeg tenke meg?

Skrevet

Ford ja :)

Det kjekke med 4x4 systemet på eldre ford er at det er 64% trekk bake og 36% fremme (ifølge instruksjonsboka)

I teorien oppfører den seg nesten som en baktrekker på vintern, men man kommer seg også opp bakker.

Slik jeg liker det iallefall :)

Skrevet

Og det har du?

Skrevet

Jeg ble lei av å koste snø så jeg kjørte bare ut av denne snøhaugen julen 2010.

Måtte bruke 2 forsøk pga. jeg har automat og ikke kunne få opp turtallet før jeg kjørte.

post-69923-0-16181500-1300368530_thumb.jpg

Skrevet

Og det har du?

Nei, men ønsker meg en :love:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...