Gå til innhold

Hvorfor er søkemotoren til Microsoft dårlig?


Tå.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ærlig talt suger vel ingen av delene.. IE9 har fått en stor overhaling, og om ikke Firefox kjapper seg ut med nyeste versjon vil jeg faktisk påstå den er bedre. IE6 var heller aldri _dårlig_ som nettleser. Den hadde sikkerhetshull som alle andre nettlesere (men da i hovedsak pga ActiveX), og det som ble og blir mislikt sterkt med IE6 er dens dårlige støtte for webstandarder. Når IE6 hadde 95% markedsandel merket man derimot ikke noe til det i praksis, ettersom alle nettsider ble designet for IE6.

 

Når det gjelder Windows 7 skal du være bra fanboy for å påstå det suger.

Lenke til kommentar

Ærlig talt suger vel ingen av delene.. IE9 har fått en stor overhaling, og om ikke Firefox kjapper seg ut med nyeste versjon vil jeg faktisk påstå den er bedre. IE6 var heller aldri _dårlig_ som nettleser. Den hadde sikkerhetshull som alle andre nettlesere (men da i hovedsak pga ActiveX), og det som ble og blir mislikt sterkt med IE6 er dens dårlige støtte for webstandarder. Når IE6 hadde 95% markedsandel merket man derimot ikke noe til det i praksis, ettersom alle nettsider ble designet for IE6.

 

Når det gjelder Windows 7 skal du være bra fanboy for å påstå det suger.

 

Ikke så fanboy som for å si at IE6 ikke var dårlig :)

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man har da sine grunner til å si at IE er dårlig. Jeg synes forsåvidt ikke designet er spesielt pent, og den er generelt mye tregere enn alle andre nettlesere jeg har prøvd. Den har også en tendens til å henge seg mer.

Hvorfor suger sokemotoren til microsoft?

Hvorfor suger nettleseren til microsoft, hvorfor suger operativsystemet til microsoft....

 

Hva får deg til å si at operativsystemene suger? Nå var Vista litt krunglete, men jeg har ikke kommet borti noe som trekker Windows 7 ned. Og XP var flott det også.

Lenke til kommentar

Tror folk misforstår meg her. I en lang tid var IE6 rådende fordi den var "best". Grunnen til at den var best var at den viste nettsider "riktig".

Legg merke til _ i mitt forrige utsagn.

 

Poenget mitt var at andre produkter var ubrukelige, fordi de ikke viste nettsider slik designerne ville de skulle se ut. Igjen fordi designerne måtte kode alt for IE6 som var markedsledende.

 

Så ikke misforstå, jeg har laget mange websider og hater IE6 ganske bra.

 

IE får fortsatt pepper, fordi det er et MS produkt (ikke M$ som flimzes skriver..) og fordi folk husker IE6. Derimot er de nye IE versjonene ganske gode, så å blankt avfeie alt slikt Flimzes gjør er ganske bastant.

Lenke til kommentar

Det er totalt relatert til krav. Hvis man synes at en kjerne som kan trynes av en hvilken som helst driver. Eller der enkle programmer kan få hele systemet i stå er et fint system, så har vel m$ gjort en god jobb.

Drivere kan få et operativsystem til å tryne fordi de i effekt er en del av kernelen. Gjør de en feil, så KAN IKKE operativsystemet fortsette og garantere at alt fungerer fint etterpå.

Dette er et FAKTUM I ALLE OPERATIVSYSTEM. I Unix operativsystem heter det Kernel Panic og jeg kan nesten GARANTERE deg at du har opplevd det. Dette skjer i Linux og Mac OS X. Men i mac OS X får du en vennlig beskjed på flere språk som forteller deg at du må restarte PC-en. I Linux får du en melding hvor det står "Kernel Panic!" etterfulgt av minnedump. På Windows får du den kjente BSOD.

Ingen programmer i Windows 7 kan få systemet til å gå i stå, med mindre du setter programmets prioritet til realtime, som en ikke får lov til uten admin rettigheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes bing er dårlig ikke nødvendigvis for bing i seg selv, men for alt som er rundt.

 

Det var forbanna vanskelig å skifte fra bing til google i internet explorer. Når jeg installerer noen microsoft program så er det automatisk huket av for å installere bing dritt på pc'en min. Hvis bing er bra, velger jeg det selv! Hvis ikke bing er bra velger andre at jeg skal få det hvis jeg ikke aktivt forhindrer det.

 

Dessuten er microsoft alltid et steg etter alle andre.

 

Så jeg unngår aktivt bing, jeg liker ikke politikken bak det og alt rundt.

Lenke til kommentar

Firefox, Battlefield BC2, WLM messenger, virtualbox, steam, skype... hvor mange trenger du?

 

Drivere får systemet til å stanse. Det er ikke noen "HaltCompuer()" kommando i Windows som jeg er klar over, og en evig løkke som tar 100% tildelt CPU vil fortsatt ikke stoppe systemet fra å reagere.

 

VirtualBox får Ubuntu host til å fryse

VirtualBox får udefinert Linux host til å fryse

Finner dog ingen referanser på at VirtualBox får Windows 7 som host OS til å fryse.

 

Team Fortress 2 på Mac OS X får systemet til å fryse

Spill er spesielt utsatt for problemer med grafikkdrivere, hvor nVidia sine drivere stod for forbløffende 90% av alle Windows blåskjermer.

 

Stort sett kommer det at operativsystem fryser av at drivere feiler. Programmer i seg selv kan ikke forårsake dette.

 

Ubuntu 10.04 Lucid Lynx - Google Chrome beta causes computer to freeze

ATI TV Wonder Pro causes hard lockup in Ubuntu

Mac OS X bug causes Mac to lock up under heavy I/O activity Bug

Linux Mint freezes after a while

Mouse causes slackware to freeze

FireFox on Solaris 10 causes freeze

FreeBSD freezes on startup

Wireless causes Linux to freeze

Beryl makes Gnome freeze

etc.

 

edit: la til flere, det er ikke akkurat mangel på eksempler på operativsystem som fryser.

Endret av GeirGrusom
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer fremdeles.

 

Bing gir meg ALDRI de treffene jeg ønsker, mens med google er det alltid instant hit.

 

Bing i Norge er fremdeles den gamle live motoren dvs den er ikke lansert i Norge. Skal du teste bing så bør du sette bing språket til US eller UK. Men vil forsatt ikke gi samme resultat som google som har Norske innholdtjenester. Men i det minste så ser du hvordan Bing egentlig fungerer i land det er lansert i.

 

Desverre er vi i Norge (Norden) ikke prioritert enda, Microsoft ønsker først og fremst å ta markedsandeler i USA...

Lenke til kommentar
  • 12 år senere...
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Haha, fantastisk bump. Har aldri sett denne tråden. Bonuspoeng for personen som helt uironisk mener IE6 var en bra nettleser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...