Gå til innhold

[Løst] Skjermkort maks 1800kr (haster)


Anbefalte innlegg

Hei, har bestilt pc men pc\en er fortsatt på lager.

Jeg bestilte et ASUS GEFORCE GTX 460 DIRECTCU 1GB, men nå har jeg litt mer penger så jeg kan kjøpe et bedre skjermkort (maks 1700kr) er det noen dere vil anbefalle?

Betaler i kveld og etter det kan jeg ikke gjøre endringer.

Takker for svar;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Før jeg begynner å bestille, jeg har lest litt om overclocking av skjermkort.

Kan jeg overclocke gtx 460 og få ca. samme ytelse eller bedre enn gtx560 og hd6870?

Takker for svar :yes:

 

det skal vel gå, men du kan overklokke gtx 560 ti så den yter like bra som hd6970\gtx570.

 

hvis du har 1800kr ville jeg gått for gtx560 ti, det er et nytt kort som gir masse bang for buck.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Før jeg begynner å bestille, jeg har lest litt om overclocking av skjermkort.

Kan jeg overclocke gtx 460 og få ca. samme ytelse eller bedre enn gtx560 og hd6870?

Takker for svar :yes:

 

det skal vel gå, men du kan overklokke gtx 560 ti så den yter like bra som hd6970\gtx570.

 

hvis du har 1800kr ville jeg gått for gtx560 ti, det er et nytt kort som gir masse bang for buck.

 

Høres bra ut det men fant ut at hvis jeg kunne clocke gtx460 litt så kunne jeg bruke pengene på en stikke til fsx.

Vil det bli en merkbar forskjell hvis jeg clocker gtx460.

Lenke til kommentar

Hvis du klarer å ta et vanlig gtx 460 til nivå med gtx 560 burde du få en premie av noe slag. Ytelsesforskjellen ligger vel gjevnt over på 10-15%, ved normal overclocking får man i beste fall 3-4FPS ekstra. Fraråder deg også på det sterkeste å prøve ut noen form for overclocking før du har lest mer enn "litt". Ikke at det er noe å være redd på noen måte, men hvis du ikke vet hva du holder på med kan man fort ende opp med ustabilt system. Hvis du i tillegg stiller på volten kan du rett og slett steke skjermkortet ditt.

 

Hvilke spill har du tenkt å spille, hvilken oppløsning kjører du på, og hvilke krav stiller du til detaljnivå?

Lenke til kommentar

Hvis du klarer å ta et vanlig gtx 460 til nivå med gtx 560 burde du få en premie av noe slag. Ytelsesforskjellen ligger vel gjevnt over på 10-15%, ved normal overclocking får man i beste fall 3-4FPS ekstra. Fraråder deg også på det sterkeste å prøve ut noen form for overclocking før du har lest mer enn "litt". Ikke at det er noe å være redd på noen måte, men hvis du ikke vet hva du holder på med kan man fort ende opp med ustabilt system. Hvis du i tillegg stiller på volten kan du rett og slett steke skjermkortet ditt.

 

Hvilke spill har du tenkt å spille, hvilken oppløsning kjører du på, og hvilke krav stiller du til detaljnivå?

 

Hei ønsket er å spille fsx på high eller ultra.

 

 

AMD athlon || x640

asus geforce gtx 460 1gb

asus m4a87td

corsair 4gb ddr3

 

Hvis du klarer å ta et vanlig gtx 460 til nivå med gtx 560 burde du få en premie av noe slag. Ytelsesforskjellen ligger vel gjevnt over på 10-15%, ved normal overclocking får man i beste fall 3-4FPS ekstra. Fraråder deg også på det sterkeste å prøve ut noen form for overclocking før du har lest mer enn "litt". Ikke at det er noe å være redd på noen måte, men hvis du ikke vet hva du holder på med kan man fort ende opp med ustabilt system. Hvis du i tillegg stiller på volten kan du rett og slett steke skjermkortet ditt.

 

Hvilke spill har du tenkt å spille, hvilken oppløsning kjører du på, og hvilke krav stiller du til detaljnivå?

Klarer maskinen å dra fsx på ultra kommer jeg ikke til å overclocke hva tror dere?

Lenke til kommentar

Siden FSX er et nesten 5 år gammelt spill, tror jeg de fleste halvmoderne systemer kan kjøre det på maxed settings. Dette er dog sagt med dobbelt forbehold siden jeg selv ikke spiller MSFSX, og du har fortsatt ikke nevnt noe om skjermoppløsning (som er en veldig avgjørende faktor). 1024x768 er plankekjøring, 2560x1600 not so much.

 

Kanskje noen andre med relevant erfaring har innspill å komme med på akkurat det punktet.

 

Edit: skriveleif

Endret av gaasart
Lenke til kommentar

Testene fra HardOCP:

http://www.hardocp.com/article/2010/01/05/amds_ati_radeon_eyefinity_performance_review/6

http://www.hardocp.com/article/2009/05/19/real_world_gameplay_cpu_scaling/7

 

Ene er mer GPU test hvor det ikke synes å være så stor forskjell fra 5770 til 58xx og her snakker vi Eyefinity.

Vær dog obs på at i Eyefinity vil ikke FSX jobbe med 2D paneler, disse vil ikke funke og du MÅ bruke Virtual Cockpit.

Dette er grunnet ett saftig bug som MS har lagt igjen i FSX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...