Gå til innhold

Hjelp, mobilstråling..!


Anbefalte innlegg

Jeg vil tro det at det tar fyr heller kan komme av at noen nøkker ut kontakten ved å dra i kabelen. Da kan det bli brudd i ledningen inne i kontakten og varmgang.

 

Mange sprer tull og/eller hva de oppriktig tror angående mobilstråling rundt omkring på nettet, men hittil er det svært lite eller ingenting som tyder på at det er skadelig i det hele tatt.

 

Telenor har flere eksempler på at klagene opphører når antennene ikke lenger synes.

 

http://www.amobil.no/artikler/er_mobilstraaling_farlig/51426

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Neida det er helt trygt å kjøpe en mobiltelefon TS. Med mobil telefon så får du en lysere fremtid og et bedre liv.

 

Jeg abdiserer i denne diskusjonen pga ukontrollert herjing fra ***. Dette er mitt siste innlegg i denne tråden.

Lenke til kommentar

Mange sprer tull og/eller hva de oppriktig tror angående mobilstråling rundt omkring på nettet, men hittil er det svært lite eller ingenting som tyder på at det er skadelig i det hele tatt.

 

Telenor har flere eksempler på at klagene opphører når antennene ikke lenger synes.

 

http://www.amobil.no/artikler/er_mobilstraaling_farlig/51426

 

Helt enig i dette, men problemet her er jo at vi ikke vet på grunn av langtidseffekter...

 

På 50-tallet var det jo faktisk sunt å røyke. Men ettersom årene gikk, oppdaget man etter at enkelte hadde røykt i nærmere 40 år at det faktisk var farlig..

 

Så jeg synes faktisk trådstarter her er flink, som tenker på denne saken og forsøker å ta hensyn til strålingen, siden vi ennå ikke kjenner fremtiden :)

Lenke til kommentar

Mange sprer tull og/eller hva de oppriktig tror angående mobilstråling rundt omkring på nettet, men hittil er det svært lite eller ingenting som tyder på at det er skadelig i det hele tatt.

 

Telenor har flere eksempler på at klagene opphører når antennene ikke lenger synes.

 

http://www.amobil.no/artikler/er_mobilstraaling_farlig/51426

 

Helt enig i dette, men problemet her er jo at vi ikke vet på grunn av langtidseffekter...

 

På 50-tallet var det jo faktisk sunt å røyke. Men ettersom årene gikk, oppdaget man etter at enkelte hadde røykt i nærmere 40 år at det faktisk var farlig..

 

Så jeg synes faktisk trådstarter her er flink, som tenker på denne saken og forsøker å ta hensyn til strålingen, siden vi ennå ikke kjenner fremtiden :)

 

Det var fint å høre :thumbup:

Bare kom med flere forslag :cool:

Lenke til kommentar

Det er litt forskjellig da tobakksindustrien betalte for forskningen som da selvsagt ble vinklet til deres fordel.

Det ser ikke ut til å være tilfellet i dag da fokuset heller er å påvise at det er farlig.

 

Det skal ikke mye elektromagnetisk stråling til for at en CRT monitor skal bli forstyrret. En 380V hovedtavle på jobben hadde knapt målbar stråling der monitorene stod, men bildet rullet som besatt :)

Lenke til kommentar

 

Det var fint å høre :thumbup:

Bare kom med flere forslag :cool:

 

Det beste forslaget er vel å gjøre her som med det meste annet i livet... Alt med måte..

 

Bruk gjerne telefon, men ikke timesvis hver dag.

Slå den av om natta (vi trenger søvn også)

 

Ha en god natt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vet ikke helt hvor dette skal ligge... : /

Men jeg har nettopp kjøpt meg en LG GD880 Mini, og har åpnet den og alt. Men så fant jeg ut at den har veldig høy stråling! Kunne jeg ha byttet den tilbake nå?

- Hvordan kan jeg redusere strålingen og hvordan måle strålingen?

- Kan man dø av stråling?

- Kan man få skadelige sykdommer o.l. av mobilstråling?

 

Svar fort! : D

 

Dette tror jeg:

 

Hvis du fordeler strålingen utover dagen og tar noen pauser når du snakker i telefonen, så tror jeg ikke noe skjer. Men hvis du derimot snakker lenge i mobilen hver dag, 365 dager i året kan det hende du får noen skadevirkninger. (det varierer; noen er mer resitente enn andre)

 

Kan sammenligne det med å klappe noen lett på kinnet noen ganger, eller samle all den energien på ett klapp.

 

Du kan kanskje dø av det indirekte f.eks du får kreft av det.

 

Oppsumering: Fordel dosene. Ikke snakk lenge om gangen.

 

Edit: rettet dobbelbokstaver

Endret av S&S
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Det skal ikke mye elektromagnetisk stråling til for at en CRT monitor skal bli forstyrret. En 380V hovedtavle på jobben hadde knapt målbar stråling der monitorene stod, men bildet rullet som besatt smile.gif

 

Jeg jobbet i et rackskap, satte på høyttaler på mobilen og la den på toppen av en gammel switch, plutselig fikk ikke brukerne nett. Vi lo litt og gjentok det 2-3 ganger (for science)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...