Gå til innhold

Hjelp, mobilstråling..!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

man kommer seg enkelt sagt ikke unna stråling..

 

Om du ikke har hørt om noen som har fått skade av stråling, har du nok ikke fulgt med på skolen

vi snakker somregel ikke om slike ting på skolen vi..

 

Aldri hørt om Tsjernobyl?

ikke som jeg kan huske iværtfall.. kan hende vi har snakket om det på skolen for 4-5 år siden, men husker ikke noe fra den tiden..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er nødsituasjon, du kan drepe deg selv og alle andre i din omkrets med radioaktiv stråling fra mobiltelefonen, returner den før det er forseint!!!

Lenke til kommentar

Strålingen kommer i hovedsak fra GSM-antennen, og den sitter i telefonen. Dersom du bruker handsfree, får du antennen lenger unna hodet. La oss si at telefonen er 1 cm unna hjernen når du holder den ved øret, og 50 cm unna når du har den i lommen med handsfree i øret. Siden antennen er i hovedsak rundtstrålende, vil strålingen for hjernen avta med økningen i avstand i 3. potens, dvs at når du flytter telefonen fra øret til lommen blir strålingen for hjernen redusert til ca 1/125.000. Ikke det at jeg bekymrer meg for dette uansett :-)

Lenke til kommentar

Det er nødsituasjon, du kan drepe deg selv og alle andre i din omkrets med radioaktiv stråling fra mobiltelefonen, returner den før det er forseint!!!

 

Hvem er dt som snakker sant av dere da!?

- Men har alt åpnet den og brukt den : S hva nå..?

Det kommer ann på hvor du har kjøpt telefonen, er den kjøpt på nett har du 14 dagers angrerett om du kan returnere den i samme tilstand du fikk den. Om du har kjøpt den i butikk kommer det helt ann på hvor mye de ansatte har lyst til og ta den tilbake

Lenke til kommentar

Til TS, det at du ikke er mann gjør strengt tatt ikke saken bedre HVIS stråling er skadelig, ettersom sædceller genereres hver dag og selv om noen av dem blir skadet spiller det ingen rolle, man kan dog få skade på "fabrikken", men fremdeles. Som dame derimot så er antallet egg gitt på forhånd så skade på disse vil ikke kunne endres på og så videre.

 

Dette forutsetter selvfølgelig at det er farlig, noe som ikke er bevist. Men ettersom du stresser overdette allerede så er reglene som følger:

  1. Ha telefonen så lite som mulig i nærheten av hodet
  2. Ha telefonen så lite som mulig i nærheten av hjertet
  3. Ha telefonen så lite som mulig i nærheten av eggstokkene
  4. Ha telefonen så lite som mulig i nærheten av magen når/hvis du blir gravid
  5. Ha trådbasert handsfree
  6. Ha telefonen i en veske eller sekk når du ikke bruker den, evt i en lomme i knehøyde hvis du bruker cargopants.

Lenke til kommentar

Strålingen kommer i hovedsak fra GSM-antennen, og den sitter i telefonen. Dersom du bruker handsfree, får du antennen lenger unna hodet. La oss si at telefonen er 1 cm unna hjernen når du holder den ved øret, og 50 cm unna når du har den i lommen med handsfree i øret. Siden antennen er i hovedsak rundtstrålende, vil strålingen for hjernen avta med økningen i avstand i 3. potens, dvs at når du flytter telefonen fra øret til lommen blir strålingen for hjernen redusert til ca 1/125.000. Ikke det at jeg bekymrer meg for dette uansett :-)

 

Hva er dt du sier ?

-Sier du at dt er verre eller bedre med heandfree?

Lenke til kommentar

Til TS, det at du ikke er mann gjør strengt tatt ikke saken bedre HVIS stråling er skadelig, ettersom sædceller genereres hver dag og selv om noen av dem blir skadet spiller det ingen rolle, man kan dog få skade på "fabrikken", men fremdeles. Som dame derimot så er antallet egg gitt på forhånd så skade på disse vil ikke kunne endres på og så videre.

 

Dette forutsetter selvfølgelig at det er farlig, noe som ikke er bevist. Men ettersom du stresser overdette allerede så er reglene som følger:

  1. Ha telefonen så lite som mulig i nærheten av hodet
  2. Ha telefonen så lite som mulig i nærheten av hjertet
  3. Ha telefonen så lite som mulig i nærheten av eggstokkene
  4. Ha telefonen så lite som mulig i nærheten av magen når/hvis du blir gravid
  5. Ha trådbasert handsfree
  6. Ha telefonen i en veske eller sekk når du ikke bruker den, evt i en lomme i knehøyde hvis du bruker cargopants.

 

Okei, dette var det jeg behøde og vite, men gjørne kom med mere, om noe jeg kan unngå : )

 

Han sier det er bedre med handsfree, men er du redd for stråling, hold deg til handsfree med kabel

 

Er dt forskjell på heandsfree m/lednings og uten ledning ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Ånei, jeg må hive ut all elektronikken fordi den produserer stråling, ånei jeg må forlate jorden pga bakgrunnstråling, ånei jeg kan ikke unnslippe strålingen jeg må ta selvmord.

 

TS jeg regner med at du troller. Det du skal vite er at bakgrunnstrålingen er mye sterkere enn den usle lille strålingen fra en mobiltelefon. Jordens overflate blir bombardert av stråling fra verdensrommet, fra satellitter og fra antenne stasjoner på fjellene. Strålingen er nødvendig for telekommunikasjon og fjernsynsignaler. Den strålingen som kommer fra verdensrommet kan vi ikke gjøre noe med.

 

Disse strålingene som jeg har nevnte er veldig lave, men ikke like lav som strålingen fra en mobiltelefon. Siden strålingen er så meningsløs lav dermed er det ikke et diskusjonsgrunnlag pga bakgrunnstrålingen.

Lenke til kommentar

Ja, det er forskjell ettersom handsfri uten ledning benytter seg av stråling for å få signalene frem mellom telefon og ørepropp.

 

takk ; )

- Har dere mere jeg ikke bør gjøre?

 

Ånei, jeg må hive ut all elektronikken fordi den produserer stråling, ånei jeg må forlate jorden pga bakgrunnstråling, ånei jeg kan ikke unnslippe strålingen jeg må ta selvmord.

 

TS jeg regner med at du troller. Det du skal vite er at bakgrunnstrålingen er mye sterkere enn den usle lille strålingen fra en mobiltelefon. Jordens overflate blir bombardert av stråling fra verdensrommet, fra satellitter og fra antenne stasjoner på fjellene. Strålingen er nødvendig for telekommunikasjon og fjernsynsignaler. Den strålingen som kommer fra verdensrommet kan vi ikke gjøre noe med.

 

Disse strålingene som jeg har nevnte er veldig lave, men ikke like lav som strålingen fra en mobiltelefon. Siden strålingen er så meningsløs lav dermed er det ikke et diskusjonsgrunnlag pga bakgrunnstrålingen.

 

Jeg tuller ikke, jeg er bare ikke like beskymret av stråling ut som mobiltelefonen. Jeg får ikke vondt i hodet av og være ute, men jeg får litt hodepine av mobilen!

Lenke til kommentar

Tuller du bare nå? Har du ikke lest på nettet eller?

- Kan man ikke bruke noe brikke eller noe for å sette på mobilen?

- Har hørt at du kan få hodepine, tretthet osv.

 

hahahahahahahahaha!

Jo, for alt som man leser på nett er godt dokumentert kunnskap, kun fremskaffet av de dyktigeste av vitenskapsmenn i verden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...