Gå til innhold

Lynrask og mobil lagringsenhet


Anbefalte innlegg

Nåja.. så utrolig mye bedre er det ikke, og du glemmer å nevne bakoverkompabilitet, tror ikke det er mye som slår USB der, men uansett utfall vil vi nok se begge teknologiene leve side om side i overskuelig framtid, hvis ikke USB 4.0 gjør thunderbolt overflødig ;-)

 

Tja det kommer vel ann på øyet som ser. Thunderbolt er jo utvilsomt raskere og når det gjelder bakoverkompabilitet så skal det bare en adapter til for å matche USB på det feltet. Kompabilitet er jo nettopp en av Thunderbolts store fordeler forutenom overlegen ytelse. HDMI, VGA, DVI, DisplayPort, USB, FireWire, eSATA etc...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ phax

 

Jeg er fullstendig klar over at kostanden kommer av SSD-diskene og ikke det at den benytter seg av thunderbolt. Jeg er i motestning til deg klar over at Thunderbolt ble utviklet av Intel. Det at Apple bruker noe betyr ikke at Apple har funnet det opp. Det at Apple er med på noe betyr i de fleste tilfeller at produktet får bedre design og faktisk nok ganske så god kvalitet, men også vil det ende opp med en høyere pris enn det er verdt å betale.

Lenke til kommentar

@ phax

 

Jeg er fullstendig klar over at kostanden kommer av SSD-diskene og ikke det at den benytter seg av thunderbolt. Jeg er i motestning til deg klar over at Thunderbolt ble utviklet av Intel. Det at Apple bruker noe betyr ikke at Apple har funnet det opp. Det at Apple er med på noe betyr i de fleste tilfeller at produktet får bedre design og faktisk nok ganske så god kvalitet, men også vil det ende opp med en høyere pris enn det er verdt å betale.

 

Har da aldri sagt noe som helst om at Apple har funnet opp dette. Hvor får du det fra? Makan til fjas det skulle komme fra deg da...

Lenke til kommentar

@Phax

Jeg sa at jeg sa jeg ante prisen kom til å bli høy da jeg så at Apple var nevnt, du siterte meg der og sa at Thunderbolt ikke hadde noe med den høye prisen å gjøre. Da er det utrolig lett for meg å komme til konklusjonen at du ser en kobling mellom Apple og Thunderbolt, eller synes du at det virker ulogisk å koble på den måten? Er du uenig i at bedre design stort sett betyr høyere pris?

Jeg antar at den lille spøken jeg kom med ganske tidlig virker ganske karakteristisk for et troll, men du har noe av den karakteristikken selv.

Lenke til kommentar

@ phax

Jeg er i motestning til deg klar over at Thunderbolt ble utviklet av Intel. Det at Apple bruker noe betyr ikke at Apple har funnet det opp.

 

Hvor får du dette fra? Thunderbolt ble utviklet av Intel i samarbeid med Apple. De lagde blant annet Thunderbolt connectoren. Sjekk wikipedia.

 

Det at Apple er med på noe betyr i de fleste tilfeller at produktet får bedre design og faktisk nok ganske så god kvalitet, men også vil det ende opp med en høyere pris enn det er verdt å betale.

 

Og hvilke andre produkter har Apple "vært med på" mener du?

Endret av arokh
Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme det at jeg tar feil nå og da og at jeg ikke var klar over at det var et samarbeid, men de3t står faktisk på wikipedia at Thunderbolt er utviklet av intel, jeg sa aldri noe annet enn at det var utviklet at Intel om du leser det jeg sa litt tydeligere. Jeg sa at Apple ikke fant opp det, noe som er sant.

 

Det andre var dårlig formulert, men eksempler der er omtrent alle produkter som Apple selger.

Lenke til kommentar

Dette produktet gir ingen mening for 99,999% av folk flest da det ikke har USB inngang i tillegg til Thunderbolt. Dette fordi slike enheter er mye brukt for å flytte data mellom forskjellige enheter og sånn bortsett fra din splitter nye Mac finnes ikke thunderbolt på noe annet utstyr og er bare marginalt utbredt først om mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...