Gå til innhold

Gode, fargerike Hawaii-drinker


M4ds

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får ikke opp et eneste drink-atom på de linkene dine, Kandalf.

 

Har merket at det er noe tull med dem ja. Men det virker som det løser seg hvis du bare trykker på en av dem, så trykker du "søk". Så blar du tilbake til denne siden og så trykker på hver enkelt link, da fungerer de plutselig...

Uansett kan du bare søke på de navnene jeg har listet opp på aperitif sin bartender, så finner du dem ganske sikkert :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Se etter/bestill Hpnotiq på polet. Den er en av mine favoritter etter at jeg prøvde den første gang i USA for 3 år tilbake. Den har en utrolig fin blåfarge, og du kan blande mye rart med den og ende opp med fin-fine drinker. Jeg har brukt både appelsinjuice, eplejuice, sprite, urge og mye mye annet med den. Helt perfekt, og den er ikke forferdelig dyr heller selv om man må bestille den som regel.

Den inneholder "tropical juices", sprit og en dæsj konjakk, så den kan brukes til mye annet som har fruktig smak.

Utrolig tøff drink i seg selv også, og smaker godt "bar". Ser ekstra fancy ut på party hvis du plukker med deg noen sånne lightsticks fra hobbybutikker/alt-mulig butikker ;P

 

Fant ut av at dette ble kanskje et halvdårlig svar på ønsket ditt, men tok en sjans ;) Uansett verdt å prøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Så lenge du har litt fantasi og grenadine og feks blå curacao så kommer du langt!

Jeg lager meg alltid denne drinken når jeg er på fest:

 

2cl vodka

2cl Malibu

ananasjuice

appelsinjuice

 

Den blir jo "kjedelig" og gul, men med litt grenadin på toppen får du en "Tequila Sunrise-look" =) Bytt ut Malibu med Peach Tree så har du Sex on the Beach.

 

Ellers har du Blue Lagoon:

 

2cl vodka

2cl blå Curacao

Sprite

lime

 

Enkelt og godt! =)

Lenke til kommentar

På de drinkene, skal man bare legge lag på lag, eller skal man ta det i en shaker og shake før man serverer?

 

Lag på lag :)

Har du sugerør så bare rører du litt..

 

Ikke noe i veien for å shake den første (hvis du har shaker), men ikke rist så mye på den med brus i da det funker ganske dårlig, hehe.. :grin:

Lenke til kommentar

Okai.

 

Jeg prøvde drinken med Malibu, men synes det manglet noe grønt, så jeg tilsatte litt lime og litt mer Malibu.

 

 

Er det noen som vet om flere enkle drinker?

 

Lime funker alltid bra :grin:

 

Ellers kan du prøve deg frem med andre likører som melonlikør (feks Midori) eller bananlikør (feks Pisang Ambon) til å mikse med vodka og juice.. (som du kanskje skjønner er jeg ikke så glad i brus) hehe :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En Aloe Vera bør strengt tatt lages med Bacardi Limon istedenfor vodka, men smaken er som baken.

 

Hvis du skal lage gode drinker er det noen ting som er greit å vite (og som de fleste feiler på når de prøver hjemme): ha nok is i glasset og ikke bruk for mye alkohol.

 

Et eksempel på en ok drink med blå curacao:

 

1 cl blå curacao

1 cl passoa

2 cl absolut pear

3-4 cl sourmix

 

Det overnevnte shakes med is, helles i et highball-glass (eller tilsvarende)fylt til randen med is, og toppes med sprite. Isen fra shakeren lar du bli igjen i shakeren når du heller over i glasset.

 

Sourmix er et enkelere og billigere alternativ til friske citrusfrukter, og fungerer godt i en drøss med drinker. Man får kjøpt poser med det som man blander ut i vann selv.

 

Hvis du virkelig vil gjøre deg flid og benytte curacao'en din, vil jeg anbefale å forsøke en Frapple (http://www.aperitif.no/index.db2?id=122359).

 

En enklere versjon av en epledrink, dog uten curacau:

 

2 cl Apple Sourz

2 cl Absolut Vanilia

3-4 cl sourmix.

 

Samme fremgangsmåte som på drinken øverst, toppes også her med sprite.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...