Gå til innhold

Test: Corsair TX750W V2


Anbefalte innlegg

Kabinettvifter vil ofte lage undertrykk i kabinettet, så ja, det vil alltid suges inn en del støv der. Men blåser man ut av den før man plugger i noe, så vil det som oftest være greit. For min del er dette en ikke-sak, og når man har steder som Jonnyguru.com, [H]ardOCP og Hardwaresecrets (som er de stedene jeg stoler mest på når det gjelder strømforsyinger) ikke har noen å utsette på modulære forsyninger, så stoler jeg på dem. Det får være opp til hver enkelt hva de foretrekker.

 

Det eneste jeg ikke liker, er når store selskaper går ut og sprer FUD, slik som PC Power and Cooling gjorde. Før sa de jo at 120/140mm vifter var den "store satan", men nå bruker de jo slike vifter i sine egne forsyninger.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg ikke liker, er når store selskaper går ut og sprer FUD, slik som PC Power and Cooling gjorde. Før sa de jo at 120/140mm vifter var den "store satan", men nå bruker de jo slike vifter i sine egne forsyninger.

 

Ja, og jeg har tilgode å se at folk har faktisk har hatt problemer med modulære løsninger fra anerkjente merker, jeg tror problemene er litt oppskrytt. PCP&P har som du sier en tendens til å være litt overdrevent kritisk mot alt som ikke er akkurat slik de gjør det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tilgode å se folk som har hatt problemer med for mange løse kontaktpunkter mellom strømførende A-B i PCer. Da det er poenget med saken. Jo færre aktive kontakter i 24/7 systemer fra A-B jo bedre. Risikoen for et kontaktrelatert problem øker og overoppheting i et strømførende kontaktpunkt kan foregå over lang tid uten at man merker det.

 

Jeg har selv modulære strømforsyninger som jeg er fornøyd med, men det er jo typisk å gjøre dette til en enten-eller-og-alltid-uansett sak ;).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har ikke tilgode å se folk som har hatt problemer med for mange løse kontaktpunkter mellom A-B i PCer. Da det er poenget med saken. Jo færre kontakter i 24/7 systemer fra A-B jo bedre. Risikoen for et kontaktrelatert problem øker og overoppheting i et kontaktpunkt kan foregå over lang tid uten at man merker det.

 

Det har ikke jeg tilgode å se heller, men jeg snakker om modulære forskyninger, jeg har tilgode å se noen få problemer pga det, dvs i leddet mellom psu og kabel. Jo færre kontakter jo bedre om man kan oppnå samme funksjonalitet med færre kontakter. Det kan man ofte ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Man har stadig vekk både PSUer og Hovedkort som takker for seg uten at man faktisk undersøker godt nok og vet årsaken til det. Ergo hvis driftstabilitet var viktig for meg med en 24/7 server (eks. en filserver) ville jeg valgt en god PSU med fast kabling. På gamingmaskinen hadde jeg valgt en modulær.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
På primærsiden finner vi to kondensatorer med forskjellig kapasitet fra Rubycon, et merke vi ser med jevne mellomrom. På primærsiden ser vi ellers et ganske så solid inngangsfilter. På sekundærsiden er det Teapo som har produsert kondensatorene.

 

Hmm, ser bare NCC/UCC-sekundærkondensatorer på bildene, ikke noen Teapo. Selvfølgelig, dette er jo bare en fordel at det er NCC/UCC, men testopplysningene er jo feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...