Gå til innhold

Noen som blir med å lage spill?


Anbefalte innlegg

For dere som er interisert i å lage sitt første spill og som ikke kan noe serlig programering så sjekk denne http://www.gamemaker.nl/ Er veldig enkelt å lage spill. Alt ifra bil spill, fly spill,rpg spill+++ du kan egentlig lage alt. Noen som har laget en Doom klone også.

 

Tja du kan selvfølgelig ikke lage alt. Hvorfor bruker ikke flere det programmet da hvis man kan lage alt? Det er alltid begrensinger i slike programmer.

 

Jeg kommer nok ikke til å bruke det av 2 enkle grunner.

 

* Hvis jeg kommer til å bruke det programmet videre så lærer jeg ikke noe av programmering. Og da når jeg skal eventuellt søke jobb senere. Skal jeg skrive i CV'en at jeg er skikkelig god å lage spill i gamemaker. Du får ikke noe erfaring med programmering ved å bruke ett slikt program. Lærer minimalt.

 

* Alt som det programmet gjør klarer jeg å programmere. Hvorfor bruke ett slikt program når man kan programmere alt selv. Du får mer følelse av at du har laget spillet selv hvis du programmerer det istedetfor å bruke det programmet. Ihvertfall meg. Selvfølgelig hadde jeg nok brukt kortere tid å lage samme spill med det programmet, men som jeg sa i punkt nr 1, hva lærer man?

 

Men for folk som har lyst å lage spill og ikke har tenkt å lære seg programmering vil jeg tro at det programmet er genialt. Takk for at du nevnte det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har planene, og så lenge du vet sånn noenlunde hva et RPG/MMORPG er, og noenlunde hvordan det funker, så burde det ikke være noe problem. Det jeg antagelig kunne trenge av programmerere, er folk med peiling på nettverk, databaseprogrammering, osv. Jeg vet ikke hvor vanskelig det er med slik (jo, VB og Access kan jeg litt, og er ikke mye strev, men nettverk).

 

Selvfølgelig vet jeg hva det er. Har spilt MASSE rpg. Har spilt nesten alle Final Fantasy spillene og rundet 4 av dem. Er veldig glad i rpg. Og har jo sett spill som Anarchy Online, men har aldri orket å bruke penger på noe slikt. Haha Access ja. Verste programmet som er laget. Synes jeg ihvertfall da. Gadd aldri å sette meg inn i det.

 

Men nettverks programmering er ikke så vanskelig tror jeg da. Er ikke sikker for har ikke laget det før. Er litt vanskelig å lage det når jeg bare har en maskin. Får liksom ikke testet det. Men det er noen som jeg kjenner som har laget det, og de er ikke så gode i programmering heller. Men det var ikke noe stort de laget heller da. Vet at i Borland Delphi/C++ så har man komponenter som gjør det meste av arbeidet selv. :)

Lenke til kommentar
Dagens spillselskaper trenger deg til å gjøre en sykt god jobb på et felt. Unntak finnes alltid, men unntak skal en ikke leve etter.

Fikk lyst til å sitere Andre' LaMothe, forfatter av bla. Tricks of the Windows Game Programming Gurus: 'I never sleep, work 22 hours a day for the last quarter century or so. But, that's standard silicon valley for you.'

Denne karen tror på å gjøre alt selv, i den grad at han i sin nyeste bok, Tricks of the 3D Game Programming Gurus, beskriver oppbygningen av en software 3D-motor fra grunnen av : )))

Lenke til kommentar
Dagens spillselskaper trenger deg til å gjøre en sykt god jobb på et felt. Unntak finnes alltid, men unntak skal en ikke leve etter.

Fikk lyst til å sitere Andre' LaMothe, forfatter av bla. Tricks of the Windows Game Programming Gurus: 'I never sleep, work 22 hours a day for the last quarter century or so. But, that's standard silicon valley for you.'

Denne karen tror på å gjøre alt selv, i den grad at han i sin nyeste bok, Tricks of the 3D Game Programming Gurus, beskriver oppbygningen av en software 3D-motor fra grunnen av : )))

 

André Lamothe er det største unntaket du kan finne, haha! Han er et geni på et plan svært få når opp til. Men han mener ikke du skal gjøre alt selv. Han viser deg raskt hvordan du kan gjøre ting på egenhånd, men også han gjør det klart at en ikke kan være en jack of all trades.

Lenke til kommentar

Det beste programmet du kan "programmere" i,vist du ikke kan,

eller vil bruke år å dag på å lære C++...++

Er det suverene programmet MMF 1.5.Trenger ikke å kunne programmere kode i det hele tatt.

Sterkt å anbefale for folk som vil lage sitt første spill.Spill som feks. Super Mario World,er det ingen problem med å lage i programmet.

Zelda 3 er også fullt mulig.Inkludere multiplayer kan du også relativt enkelt.Sammenlignet med C++ og andre språk.

Vil du lage 3D spill i det,da bruker du "Jamagic" (Enda et meget bra program som du kan lage bra 3D spill mye enklere enn annen programmering.

 

Med MMF 1.5 (Multi Media Fusion 1.5) kan du lage feks.ganske bra RPG spill om du vil.Er så og sei nesten kun fantasien som stopper deg.

Bilder,bakgrunn,animasjoner,alt,håndterer programmet.

 

Programmet er utvilket av mannen bak programmerings språket AMOS i Amigaens dager.

Har selv brukt programmet i 9 år nå.

 

Er veldig å anbefale som sagt til personer som ikke kan programmeringspråk,men har lyst til å lage egne spill evt. programmer.

 

www.clickteam.com

Lenke til kommentar

tror kanskje man kan begynne med å lage en mod i første omgang, får sjekka at man har ordentlig teamwork, at man får resultater (tar en stund å lage en 3d/2d motor, og så kan man begynne å lage det visuelle), hvis det går greit å lage en mod, så kan man se på om man er klar for å lage et spill, burde skaffe seg litt erfaring før man hopper utti å begynner å lage ett spill fra scratch

Lenke til kommentar
André Lamothe er det største unntaket du kan finne, haha! Han er et geni på et plan svært få når opp til. Men han mener ikke du skal gjøre alt selv. Han viser deg raskt hvordan du kan gjøre ting på egenhånd, men også han gjør det klart at en ikke kan være en jack of all trades.

Han sier jo at det er opp til hver og en å kode som man vil, men han ser ut til å mene at man bør kjenne grunnlaget for det man bruker.

Enda et sitat: '(...) that's the problem with the last 3 generations

of programmers, they can't code anything themselves (...)'

Lenke til kommentar
Det beste programmet du kan "programmere" i,vist du ikke kan,

eller vil bruke år å dag på å lære C++...++

Er det suverene programmet MMF 1.5.Trenger ikke å kunne programmere kode i det hele tatt.

Sterkt å anbefale for folk som vil lage sitt første spill.Spill som feks. Super Mario World,er det ingen problem med å lage i programmet.

Zelda 3 er også fullt mulig.Inkludere multiplayer kan du også relativt enkelt.Sammenlignet med C++ og andre språk.

Vil du lage 3D spill i det,da bruker du "Jamagic" (Enda et meget bra program som du kan lage bra 3D spill mye enklere enn annen programmering.

 

Helt enig. Dette er å anbefale for folk som ikke har peiling, men vil prøve seg litt på det kreative. Jeg var selv en ivrig bruker av Klik & Play når jeg var mindre, og før jeg lærte meg ordentlig kodespråk, og kraften du får til å lage spill er helt suveren. Klik & Play var forgjengeren til Gamesfactory, som jeg går ut i fra er forgjengeren til MMF? Jeg kan ta feil.

 

Anbefales til alle som vil prøve seg "for moro skyld".

Lenke til kommentar
ja, er det noen som blir å lage spill da ?, vi kan jo alltids lage en mod, da trenger man jo ikke å mekke egen 3d-motor, eks. en unreal 2k3 mod, hl mod, ja det finnes mange. Så er det noen som virkelig vil lage noe?

 

Hehe litt utålmodig eller? Du kan jo kanskje være med meg og en annen med å lage spill, men vi kommer ikke til å lage noe mod i første omgang. Vi begynner sannsynligvis med noe smått med noe som ligner på super mario, zelda 3, ett rpg spill eller kanskje moonstone. Så når det er i boks så prøver vi oss på noe vanskeligere. Men tror ikke det blir noe mod på en stund. Hvor gammel er du forresten? Jeg bare lurer.

 

Hmm kanskje jeg skulle prøvd ut MMF engang, men jeg kommer nok ikke til å bruke det siden jeg holder meg ett programmerings språk. Men jeg tror det er veldig bra for folk som ikke gidder programmering. Har prøvd en del spill som er laget i det, og de er faktisk veldig bra.

Lenke til kommentar

SimenAndre og resten av folket som starter på et spill: Hold oss/meg oppdatert. Synes det er veldig spennende med slikt, spesielt med folk fra Gamer.no. :)

 

Når jeg tenker meg om, så har jeg også andre kule planer enn MMORPG, kanskje kulere og mer nyskapende. :p

Siden jeg finner det interessant å høre om andres idéer: Kan du fortelle oss litt? :)

Beklager, jeg glemte helt ditt spørsmål. Vel, de andre planene jeg har utenom MMORPG-et er få og små. Har bare noen idéer som f.eks. å lage en online-versjon av Liero, med både bedre grafikk og flere funksjoner. Har ikke tenkt noe særlig på dette, for jeg har nesten ikke annet å tenke på enn mitt kjære MMORPG nå i sommerferien. :)

 

Hvis du ville høre noe, så kunne jeg heller sendt deg noen av design-dokumentene en gang. Har tenkt å skrive noe spesielt for interesserte folk, ikke så langt, om hvordan det å lage en karakakter vil bli, samt utviklingen av karakteren. Null levels. ;) Skal naturligvis spre det litt. Var en annen fyr som holdt på med et MMORPG som gjerne ville se noe lignende. Håper bare ikke han stjeler idéene. :o Neida, men du kan risikere å få noe på PM en dag.

Lenke til kommentar
SimenAndre og resten av folket som starter på et spill: Hold oss/meg oppdatert. Synes det er veldig spennende med slikt, spesielt med folk fra Gamer.no.

 

Det skal jeg vettu. Tar nok litt tid før spillene kommer opp på en side, men skal gjøre mitt beste. Men før sommerferien er ferdig skal jeg få gjort ferdig ihvertfall 2-3 av mine tidligere prosjekter. Da har jeg vel kanskje også fått ferdig ett nytt spill også hvis jeg er litt effektiv, men tviler litt. Rundt September skal jeg vel tenke på å få kjøpt ett .com domene og begynne å få ordnet en webside og legge spillene ut. Noen som vet om ett godt sted å kjøpe ca 100MB plass og .com domene? Trenger ihvertfall 50MB, helst opptil 100MB. Når jeg får satt opp en side og noen spill, kommer sikkert flere til å være med også. Det virker mer seriøst når man virkelig har en skikkelig side med en lett adresse og har ett par "skikkelige" spill.

 

Er litt spent på han jeg har fått med nå, han sier at han har lyst å bli arkitekt og driver med tekstures og level-design til Half Life. Så tror han er ganske flink til å tegne. Han driver også og komponerer musikk så da får han kanskje lagd noen rå lyder og musikk til spillene. Blir spennende.

Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om, så har jeg også andre kule planer enn MMORPG, kanskje kulere og mer nyskapende. :p

Siden jeg finner det interessant å høre om andres idéer: Kan du fortelle oss litt? :)

Beklager, jeg glemte helt ditt spørsmål. Vel, de andre planene jeg har utenom MMORPG-et er få og små. Har bare noen idéer som f.eks. å lage en online-versjon av Liero, med både bedre grafikk og flere funksjoner. Har ikke tenkt noe særlig på dette, for jeg har nesten ikke annet å tenke på enn mitt kjære MMORPG nå i sommerferien. :)

Jeg har aldri spilt Liero, men jeg har fått med meg at det er et slags Worms i realtime. Populært er det visst også. En online-utgave ville nok blitt godt mottatt. :)

 

Hvis du ville høre noe, så kunne jeg heller sendt deg noen av design-dokumentene en gang. Har tenkt å skrive noe spesielt for interesserte folk, ikke så langt, om hvordan det å lage en karakakter vil bli, samt utviklingen av karakteren. Null levels. ;) Skal naturligvis spre det litt. Var en annen fyr som holdt på med et MMORPG som gjerne ville se noe lignende. Håper bare ikke han stjeler idéene. :o Neida, men du kan risikere å få noe på PM en dag.

Gleder meg! :p

Lenke til kommentar
Men tåa: hvordan går det med deg? Skulle ikke du også fyre opp med spillprogrammering, osv? Du har ikke stoppet? Og hvis ikke, hvor langt har du kommet? :)

Vel, jeg har lenge hatt lyst til å jobbe med spill, men likevel satte jeg meg aldri egentlig inn i det før i vår. Foreløpig kan jeg lite om programmering. Du får nok ikke se noen spill fra min side på en stund. Desverre.

Lenke til kommentar
Men tåa: hvordan går det med deg? Skulle ikke du også fyre opp med spillprogrammering, osv? Du har ikke stoppet? Og hvis ikke, hvor langt har du kommet? :)

Vel, jeg har lenge hatt lyst til å jobbe med spill, men likevel satte jeg meg aldri egentlig inn i det før i vår. Foreløpig kan jeg lite om programmering. Du får nok ikke se noen spill fra min side på en stund. Desverre.

Det å jobbe med spill har jeg også hatt lyst til siden jeg var liten (vel, jeg er vel egentlig fortsatt liten), inntil jeg hørte om de dårlige lønningene. De fleste spillutviklere har vel jobbet helt siden de var små med emnet, samtidig som at mange i tillegg har gått på skole. Synes de fortjener mer. :(

 

Jeg begynte forresten heller ikke før tidlig vår/sen vinter, om jeg ikke tar feil, men stå i hvert fall på, og lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...