Gå til innhold

Dell XPS17 - nå med Sandy Bridge


Thomas_st

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bestilt, kjørte enkel spec og valgte bare større harddisk. Skuffende at det ikke var opsjon på en til, men tekniker bekreftet at det var greit å sette inn en selv.

 

GT555 blir et veldig interessant skjermkort, har gjort det godt i syntetiske tester selv om det er ikke er det råeste på markedet akkurat.

 

Spent på å se om denne er bedre enn min forrige Dell, en XPS 1730, som ble så varmt at skjermkortet nesten tok fyr.

 

Nå pensjoneres min Asus G71V, en glimrende maskin har vært.

Lenke til kommentar

Jeg har også bestilt, valgte dyreste utgangspunkt og oppgraderte skjerm og skjermkort. Vil ha 1920x1080.

Har fått 25.03.2011 som estimert leveringsdato. Hvis den ikke endres vil jeg vurdere å avbestille. Hvilken dato har du, STeam6?

 

Skulle gjerne sett en test ja, men skulle hatt ny PC for lenge siden.

Dell XPS bruker da å være et relativt trygt valg?

Lenke til kommentar

Fikk 24.03 eller før, men hver gang jeg sjekker på nett får jeg opp at det ikke foreligger noe informasjon? Irriterende.

 

Skulle gjerne hatt bedre oppløsning, men ville ikke ha 3D panelet, 1600x900 er et greit kompromiss forsåvidt.

 

Nåværede XPS 17 har jo kjempescore i alle tester som er så dette er jeg lite redd for.

Endret av STeam6
Lenke til kommentar

Er det noen ulemper med 3D-panel?

Jeg har ingen planer om å bruke 3D-muligheten, men vil bruke den i vanlig 2D.

 

Når jeg limer inn kundenummer og ordrenummer fra pdf-en i ordrebekreftelsen, får jeg opp status - "Under arbeid" :(

 

Jeg er redd dette vil ta tid.

Lenke til kommentar

Er det noen som har noe erfaring med det skjermkortet? Etter det jeg har funnet på nettet ser det ikke helt middels ut og kanskje ikke helt i stil med CPUen som er ganske rå.

 

Hvordan er Dell skjermen? 1600x900 er dette en kurrant oppløsning?

 

Er det slik at alle XPS17 maskiner har plass til to stk HD'er?

 

 

Og et lite sukk. Hvorfor skal alle ha 16:9 skjærmer nå om dagen? Synes at skjermen bli for "lav" med mindre man har en skjerm på minst 23". Skulle ønske at man i det minste hadde en 16:10.

Endret av Bad_Mojo
Lenke til kommentar

GT555 er det beste middelklassekortet, på samme arkitektur som de beste kortene, men vesentlig færre "pipes", husker ikke hva de heter i dag. Jeg tror det er et veldig bra kort for de som ikke trenger maks gaming ytelse. Har et 9700M GT skjermkort i dag, litt i samme leia, men svakere, men samtidig er jeg veldig fornøyd med det.

 

Ja, det kan innstalleres to HDD i disse, i USA er dette en opsjon, mens her i Norge må det spesialbestilles. Jeg setter inn en SSD selv etterhvert.

Lenke til kommentar

GT555 er det beste middelklassekortet, på samme arkitektur som de beste kortene, men vesentlig færre "pipes", husker ikke hva de heter i dag. Jeg tror det er et veldig bra kort for de som ikke trenger maks gaming ytelse. Har et 9700M GT skjermkort i dag, litt i samme leia, men svakere, men samtidig er jeg veldig fornøyd med det.

 

Ja, det kan innstalleres to HDD i disse, i USA er dette en opsjon, mens her i Norge må det spesialbestilles. Jeg setter inn en SSD selv etterhvert.

 

 

Hmm takk.

 

Trist at man ikke kan velge dette grafikkortet på XPS15 modellen.

 

Også litt rart at man på xps 15 modellen kan velge en 1080p skjerm uten 3d, men ikke på Xps17.

Lenke til kommentar

Da er min bestilling under arbeid, dvs at delene pakkes. Så skal den bygges og så sendes. Estimatet er fortsatt 23.03. Irriterende lenge, men jo mer jeg tenker på maskinen, jo mer fornøyd er jeg. En flott kombo av prosessor, skjermkort og skjerm, samt byggekvalitet og den generelle supporten Dell har. Ikke mange i Norge som matcher det.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer denne maskinen (i7 2630 qm), 8 gb ram, 630 hd, men hvordan vil en slik maskin takle ps, after effects, premiere og lignede programmer? Burde jeg finne en mer arbeidstasjon lignede laptop?

 

Og tror man sandy brigde laptoper vil gå ned i pris innen ca 1 mnd, pga det kommer flere valg framover ?

 

Og er det egentlig stor forskjell iforhold til multicom p150 ? Med mine specs vil den koste ca 3500kr mer, men ha mindre hd.

Endret av Gwar
Lenke til kommentar

Jeg vurderer denne maskinen (i7 2630 qm), 8 gb ram, 630 hd, men hvordan vil en slik maskin takle ps, after effects, premiere og lignede programmer? Burde jeg finne en mer arbeidstasjon lignede laptop?

 

Og tror man sandy brigde laptoper vil gå ned i pris innen ca 1 mnd, pga det kommer flere valg framover ?

 

Og er det egentlig stor forskjell iforhold til multicom p150 ? Med mine specs vil den koste ca 3500kr mer, men ha mindre hd.

 

Jeg tror du skal lete lenge for å finne noe bedre specet til samme pris. P150 er jo fin hvis du trenger et veldig mye kraftigere skjermkort, men jeg tror GT555 vil være en svært positiv overraskelse for de fleste. Quad vil nok holde seg greit i pris. Sandy Bridge på Huron er tross alt splitter nye prosessorer på splitter nytt brikkesett.

Lenke til kommentar

Barfie, har du hørt noe om din bestilling? Min er forsatt "under" arbeid, undres på hvor vanskelig det er å pakke det mest standard oppsettet de har? Fristen på 23.03 er heldigvis ikke endret, men de bør få ut fingern snart, lei av å sitte med en utgammel Acer og knote.

Lenke til kommentar

Samme her, "under arbeid". Forventet levering 25.03.2011 som før.

Jeg tror de venter på prosessorer, at det er derfor det står stille.

 

Mer knoting på min eee 1000h, er jeg redd. Den var da aldri tenkt til noe arbeid! Eclipse og kretskortutlegg er trangt på 1024x600 :no:

Lenke til kommentar

Jeg ble også oppringt. Han opplyste om at antitheft-softwaren som er med PC'en (2 års fri lisens) ikke er kompatibel med hardwaren i mitt oppsett. Han lurte på om jeg ville kansellere ordren eller fortsette uten den softwaren (og få refundert 40 komma ettellerannet kroner).

 

Jeg sa at vi kunne fortsette uten antitheft-software, jeg synes ikke den er viktig. Han sa at systemet vil bli levert i løpet av 7 arbeidsdager :)

 

Når jeg nå ser på bestillingsstatus står det "Annullert". Ble det en misforståelse tro? :ermm:

Tror jeg ser det an litt, satser på at ting går seg til.

 

Edit:

Ting har gått seg til, fikk epost med ny bekreftelse.

Endret av barfie
Lenke til kommentar

Jeg ble også oppringt. Han opplyste om at antitheft-softwaren som er med PC'en (2 års fri lisens) ikke er kompatibel med hardwaren i mitt oppsett. Han lurte på om jeg ville kansellere ordren eller fortsette uten den softwaren (og få refundert 40 komma ettellerannet kroner).

 

Jeg sa at vi kunne fortsette uten antitheft-software, jeg synes ikke den er viktig. Han sa at systemet vil bli levert i løpet av 7 arbeidsdager :)

 

Når jeg nå ser på bestillingsstatus står det "Annullert". Ble det en misforståelse tro? :ermm:

Tror jeg ser det an litt, satser på at ting går seg til.

 

Edit:

Ting har gått seg til, fikk epost med ny bekreftelse.

 

Jeg sendte de en e-post da jeg fikk tidenes mest kryptiske e-post av dem :) Det manglet en del, etterfulgt av en hel haug av koder. Da tenker jeg vi er i samme situasjon og jeg klarer meg forferdelig bra uten antitheft software for å si det forsikt. Jeg velger bare gå videre uten denne "kritiske" delen. For en gjeng...

Lenke til kommentar

Er det kommet noen reviews av denne laptop på nett? Eller noen reviews av sandy laptops (etter oppdateringen)i det hele tatt?

 

Jeg synes det var merkelig at Dell hadde så mye kampanjer på laptop(spes denne med disse specs) før den er ferdig "montert" - er det er Dell ting med konstante kampanjer eller er det slutt nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...