Gå til innhold

Dell XPS17 - nå med Sandy Bridge


Thomas_st

Anbefalte innlegg

Er det kommet noen reviews av denne laptop på nett? Eller noen reviews av sandy laptops (etter oppdateringen)i det hele tatt?

 

Jeg synes det var merkelig at Dell hadde så mye kampanjer på laptop(spes denne med disse specs) før den er ferdig "montert" - er det er Dell ting med konstante kampanjer eller er det slutt nå?

 

Dell har ihvertfall konstant et 5% tilbud ute på kupongkode, jeg fikk det i tillegg til en allerede 5% rabatt på kampanje. De kunne selvfølgelig bare kuttet prisen med 10%, men for forbrukeren ser det jo bra ut og vi er jo lettkjøpte.

 

Fikk bekreftet at det var programvare som var problemet med min også. Så får vi se hvor mye utsettelse det blir, jeg ville jo hverken ha den, Office starter eller MacAfee uansett så jo mindre jo bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart. Min nye ordrebekreftelse har antatt leveringsdato 21.03.2011.

 

Men hvordan kan dette ha noe med manglende programvare å gjøre? Du sa at du IKKE vil ha antitheftsoftware, ikke sant? Trenger ikke vente på den da?

 

Edit:

Oops, det står 21.04.2011.

Må vel se etter alternativer da.

Endret av barfie
Lenke til kommentar

Jeg bestillte 14.03 med levering 11.04 som står fortsatt. Status har nå endret seg fra "under arbeid" til "under produksjon", som kanskje tyder på at de har delene. Hva tror dere? Kanskje den kommer før tia :)

 

Da er den i boks for din del. Artig med tanke på at jeg bestilte 24.02...

 

Hva med Asus G73SW?

Noen spesiell grunn til å holde seg unna denne?

Når Komplett skriver "Lagerstatus: 50-99" går det da an å stole på at maskinen virkelig er på lager?

 

Ja, du kan stole på lagerstatus. Artig maskin det der, men en litt annen divisjon når det kommer til skjermkort. Litt dårlig plassering av porter for min del og jeg trenger ikke den ekstra skjermkraften.

Lenke til kommentar

 

Da er den i boks for din del. Artig med tanke på at jeg bestilte 24.02...

 

 

Litt rart ja. Fikk melding om at den var sendt med ups i dag. Ser den kommer fra Kina så tar vel noen dager i frakt. Beregnet amkomst er 28.03

 

EDIT: Ny beregnet ankomst er 23.03 :) Er i Polen nå.

Endret av jallaball
Lenke til kommentar

Fikk endelig beskjed i går om at maskinen ble sendt fra fabrikk i går "morse". Men, har fått nytt kundenummer som selvfølgelig ikke kan spores så hvor lang frakttiden er, er ukjent. Hjalp i det minste å sutre litt så nå er det bare å glede seg.

 

Førstemann til å få den må kjøre en kjapp review.

Lenke til kommentar

Da er tassen i hus :)

 

Skjermen er helt nydelig, krystallklar. Lyden fra disse JBL høyttalerne er rett og slett helt rå! Trodde Asusen min hadde gode høyttalere, men dette er en helt annen divisjon. Maskinen er lynkjapp i det meste man gjør, men stort sett bare installert mye programmer og fjernet en del Dell programmer så langt.

 

Tastaturet er helt greit. Synes tasteveien er litt kort så man treffer bunn fort, men det er vel tilvenning. Og så er det litt skuffende at tastaturet ikke er bakbelyst, dette er åpenbart et ekstra tilvalg man ikke har i Norge.

 

Byggekvaliteten virker god, lokket er i aluminium, strømforsyningen er direkte fin, men håndleddstøtten og tilhørende plast er vel, tja, plast, på godt og vondt.

 

Jeg sier det igjen, høyttalerne er fantastiske!! Eller er det fint at Dell har latt den store disken være i en hel partisjon. Utover det har jeg ikke noe spesielt å melde. Igjen også at skjermen er fantastisk fargerik.

 

Til prisen på 9200 må dette sies å være det beste kjøpet man kan gjøre i markedet i dag. Acer har kanskje noe prismessig som kan være i nærheten, men dette er en løp og kjøp pappe, så lenge man klarer seg med GT555 skjermkortet. Skal teste det i MW2 og se hva det kan.

Lenke til kommentar

Da er tassen i hus :)

 

Skjermen er helt nydelig, krystallklar. Lyden fra disse JBL høyttalerne er rett og slett helt rå! Trodde Asusen min hadde gode høyttalere, men dette er en helt annen divisjon. Maskinen er lynkjapp i det meste man gjør, men stort sett bare installert mye programmer og fjernet en del Dell programmer så langt.

 

Tastaturet er helt greit. Synes tasteveien er litt kort så man treffer bunn fort, men det er vel tilvenning. Og så er det litt skuffende at tastaturet ikke er bakbelyst, dette er åpenbart et ekstra tilvalg man ikke har i Norge.

 

Byggekvaliteten virker god, lokket er i aluminium, strømforsyningen er direkte fin, men håndleddstøtten og tilhørende plast er vel, tja, plast, på godt og vondt.

 

Jeg sier det igjen, høyttalerne er fantastiske!! Eller er det fint at Dell har latt den store disken være i en hel partisjon. Utover det har jeg ikke noe spesielt å melde. Igjen også at skjermen er fantastisk fargerik.

 

Til prisen på 9200 må dette sies å være det beste kjøpet man kan gjøre i markedet i dag. Acer har kanskje noe prismessig som kan være i nærheten, men dette er en løp og kjøp pappe, så lenge man klarer seg med GT555 skjermkortet. Skal teste det i MW2 og se hva det kan.

 

Veldig enig med deg, lyden er kanon. Har selv XPS 15. Da jeg mottok den var det mange merker på den, virket litt slitt. Har skrevet egen tråd om dette. Veldig irriterende. Kunne du sjekket litt nøye på din? Er i all hovedsak på rammen rundt skjermen, samt her og der på kantene rundt tastaturet og der. Fingermerker (preget av skittenhet), samt noen slags riper og en del slitemerker. Ses veldig godt ved bruk av sterkt lys/lommelykt. Den sølvfargede linjen som går rundt tastaturet, er på et punkt også litt revet på. Som sagt, virker litt brukt, og det er jo selvsagt helt uholdbart.

Endret av hp85
Lenke til kommentar

Jag har nu fått besked av våran orderavdelning att det som saknas för att kunna börja bygga din order är följande:

 

3D Label - It’s a label that goes on to the system along with Glasses that will let the customer watch films etc in 3D

 

Jag har dessvärre inget datum på när dom finns på lager igen, men frågan är om du vill att jag kontaktar en säljare som får lägga om ordern utan denna detalj?

 

 

 

Hva mener DELL med 3D label?

 

 

UPDATE! Iflg Dell kundesenter er denne "delen" et klistremerke som forteller at pcen er klar for 3D bruk- De har visnok ikke lov til å selge uten dette. Fikk ny leveringsdato til 11 April som jeg takket høflig nei til og kansellerte hele ordren.

 

Er det mulig spør jeg??

Endret av ruva
Lenke til kommentar

men frågan är om du vill att jag kontaktar en säljare som får lägga om ordern utan denna detalj?

 

Selger sier jo rett frem at de kan selge uten dette bare du samtykker.

 

 

De skrev det i første mail, men da jeg snakket med en annen selger fikk jeg beskjed om at hun ikke "kunne" reglene og det var feil å tilby det. Jeg fortalte naturlig nok at et klistremerke ikke var så veldig viktig for meg. Men det var ikke lov å sende uten. Dette fikk jeg bekreftet av to forskjellige selgere på telefon.

Lenke til kommentar

men frågan är om du vill att jag kontaktar en säljare som får lägga om ordern utan denna detalj?

 

Selger sier jo rett frem at de kan selge uten dette bare du samtykker.

 

 

De skrev det i første mail, men da jeg snakket med en annen selger fikk jeg beskjed om at hun ikke "kunne" reglene og det var feil å tilby det. Jeg fortalte naturlig nok at et klistremerke ikke var så veldig viktig for meg. Men det var ikke lov å sende uten. Dette fikk jeg bekreftet av to forskjellige selgere på telefon.

 

Overraskende firkantet system de har. Har full forståelse for at de egentlig skal sette på klistremerket, men når du gjør det klinkende klart at det ikke spiller noen rolle forstår jeg ikke helt hvorfor de skal gjøre seg så vanskelige.

 

Hadde i og for seg en liknende opplevelse med Dell for et par år siden, de la til 3-4 uker uten å gi beskjed. Oppdaget dette da jeg tilfeldigvis sjekket ordrestatusen en liten uke etter at jeg hadde bestilt. Avbestilte på flekken.

Lenke til kommentar

Vurdere for tiden en XPS, men har ikke helt klart å bestemme meg for om det blir en 15" eller 17". Foruten størrelsen rent fysisk og skjermkortet er jo maskinene like. En annen ting jeg har lest en del om er at skjermen på 17"-eren ikke er i samme klasse som 15", så spørsmålet er om det er noen her som har prøvd begge og kan konstatere hvor mye bedre 15" er i forhold til 17"? Er det veldig merkbart?

Lenke til kommentar

Dersom skjermen på 15 er bedre enn 17 så MÅ man kjøpe. På den annen side, ikke mange kan ha rukket å teste da nye 17 knapt er i markedet. Og skjermen er god!

 

Men det er jo en stor PC. Jeg synes moderne 15 tommere i bredformat blir håpløse skjermmessig, men det er jo en smakssak.

 

Til spm om slitasje, min maskin er helt strøken så hva du har fått er litt uklart. Antar det ikke er en refurbished maskin du har kjøpt eller en demo? En PC skal jo alltid fremstå som helt ny.

Lenke til kommentar

Ifølge Anandtech's test av Dell XPS L501x, så er RGB-LED skjermen som tilbys på 15-tommeren, et stort pluss. Den blir betegnet som en av de absolutt beste TN-paneler på bærbare som de har sett. Så hvis ikke denne skjermen tilbys på 17-tommeren, er det synd. På Dells sider ser jeg bare WLED-skjermen som opsjon på 17-tommeren. Jeg tror man får RGB-LED-skjermen på XPS 17-tommeren i USA, om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Ja har sett litt rundt på nettet og det nevnes kort og godt over hele fjøla at skjermene i XPS-serien er veldig god, og at 15" er den beste av de nå to modellene. Men hvorvidt dette er veldig åpenbart eller ikke er det lite å lese på. 15" i bredt format kan fort bli litt i minste laget, så vurderer nesten å gå for 17" på grunn av større arbeidsflate og så får man jo i tillegg et litt kraftigere grafikkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...