Gå til innhold

Ta lappen fra aggressive billister


oab-1966

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte datteren min på 8 år på vei til rideskolen i ettermiddag. Kjørte opp en lang bakke med to filer i samme kjøreretning og passerte en stor amerikansk SUV som akkurat hadde svingt av motorveien og inn på den veien jeg kom kjørende. Han hadde tenkt å bytte fil og komme seg foran min bil før rundkjøringen i toppen av bakken, men rakk det ikke, noe som fikk ham til å klikke helt fullstendig. Jeg vil opplyse at jeg holdt fartsgrensen og hadde en jevn fart hele veien og sakket så ned farten før rundkjøringen og kjørte helt forsvarlig med andre ord. Min "forbrytelse" var at jeg var før ham inn i rundkjøringen. Jeg merket tydelig at fyren i SUV'n var forbanna da vi kjørte ut av rundkjøringen. Han tutet helt vilt, satte på fullt lys og lå klistret helt inntil støtfangeren. Da jeg stoppet ved et veikryss, la han bilen sin ved siden av min bil og var helt vill i blikket og rabiat. Jeg rettet så blikket mot denne illsinte billisten og bare ristet på hodet over hans oppførsel, noe som fikk ham enda mere forbanna. Han hadde tenkt seg en annen vei enn meg i krysset, men kom til å sette etter meg på nytt. Der og da befant jeg meg i denne situasjonen bakom rattet med datteren min i baksetet og en illsint og rabiat fyr i en stor amerikansk SUV klistret helt inntil støtfangeren, noe jeg skulle tro han var ute etter å drepe meg. Tankene romstrerte oppi hodet på meg midt i kampens hete. Hva skjer nå, hva gjør jeg, skal jeg stoppe og konfrontere ham, tenkte jeg. Med hensyn til datteren min, valgte jeg å riste ham av meg, noe jeg lyktes med. Om jeg hadde vært alene i bilen, hadde jeg selvfølgelig stoppet og konfrontert fyren over hans oppførsel og spurt hva som hadde feilet ham og eventuellt forsvart meg med høyreslegga mi om det hadde vært nødvendig. Denne episoden jeg opplevde var nesten som å se en film der rabiate bilister i store amerikanske firehjulstrekkere forfølger sine medtrafikanter og gjør livet til et sant helvete for dem. Slike episoder har skjedd her langs norske veier med materiell og personskade som følge. Jeg mener sånne som oppfører seg helt rabiat som å være direkte truende og voldelig i trafikken, har ikke noe bakom rattet å gjøre og skulle vært fratatt lappen for evig. En ting er å bli forbanna og bare tute og vise finger'n, det kan de aller fleste gjøre, sånn er det bare, men å opptre direkte truende og voldelig i trafikken er noe helt annet og kan ikke under en hver omstendighet forsvares.

 

Kom med deres synspunkter. Hva ville dere ha gjort i en sånn situasjon, enten med unger i baksetet eller alene i bilen? Har dere selv opplevd lignende episoder?

Endret av oab-1966
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det mange som kjører på veiene som ikke har noe der å gjøre, men husk at det alltid er to sider av èn sak, også her. Det kan være store misforståelser som gjor at han reagerte som han gjorde, han leste sitausjonen feil, hva vet vi. Dessuten, hvilken løsning ser du på problemet kontra "det vi har i dag"?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det mange som kjører på veiene som ikke har noe der å gjøre, men husk at det alltid er to sider av èn sak, også her. Det kan være store misforståelser som gjor at han reagerte som han gjorde, han leste sitausjonen feil, hva vet vi. Dessuten, hvilken løsning ser du på problemet kontra "det vi har i dag"?

 

Joda, en sak kan jo ha to sider og de aller fleste kan miste besinnelsen som å tute og vise finger'n, sånn er det bare, men det blir noe helt annet når noen få tar skrittet enda lenger som å forfølge og opptre direkte truende og voldelig, noe som er helt uakseptabelt og kan overhodet ikke under en hver omstendighet forsvares.

Endret av oab-1966
Lenke til kommentar

Husker du registreringsnummeret til bilen?

Det var mørkt ute og ikke lett å fange opp regnummeret siden fyren hadde på fullt lys med sine 4 stk ekstralyskastere og fjernlys. Dessuten hadde jeg mer enn nok med å holde tunga rett i munnen og riste av meg forfølgeren siden jeg valgte å skåne datteren min for eventuell slagsmål som skulle oppstå om jeg skulle velge å stoppe.

Lenke til kommentar

Husker da jeg var russ. Kjørte russebilen, og ble mektig forbanna på en som lå så fantastisk tett opp i baken på meg. Rullet ned vinduet, viste fingeren. Da sjåføren bak meg får muligheten, kjører han forbi. "Endelig", tenkte jeg, men neida. Han bråbremser så fort han er foran meg, og ut kommer en diger, flintskalla jævel av en polakk. Rett mot meg. "Ah"...

 

"LÅS DEN HELVETES DØRA!!!" "FAEN I HELVETE, HAR HAN KNIV????"

 

 

O yes, adrenalinet pumpa fint. Etter et desperat og mislykket forsøk på flukt (var kanskje 100 biler bak, så var ikke så lett å rygge), tok jeg til meg motet, ba til Allah, Gud, Krishna, etc, og gikk ut..

 

Hadde tolket min langfinger rasistisk, og jeg måtte bruke lang tid på å overbevise han om annet (jeg kunne da vel ikke vite at han var polakk?). Jeg slapp heldigvis å frigjøre min voldelige side.

 

Det verste er at denne historien ikke er overdrevet. Han var diger og flintskalla (og polakk), og det var fantastisk lang kø bak oss. Og helligmoder, jeg har ALDRI vært så redd i hele mitt liv, så meg over skuldra for resten av russetida. Jeg mener, hva i all verden skal man tenke når man ser en slik man komme mot døra di? Et resultat av GTA.

Lenke til kommentar

Han bråbremser så fort han er foran meg, og ut kommer en diger, flintskalla jævel av en polakk. Rett mot meg. "Ah"...

 

Det var godt du kom deg helskinnet unna :)

Selv er jeg en kraftig bygd, flintskalla jævel, men er en finnmarking hehe, som tar 165 kg i benk og 225 kg i knebøy, med god kondisjon og har tidligere trent kampsport og kunne forsvart meg om nødvendig så lenge motstanderen ikke har skytevåpen i hendene.

Endret av oab-1966
Lenke til kommentar

Han bråbremser så fort han er foran meg, og ut kommer en diger, flintskalla jævel av en polakk. Rett mot meg. "Ah"...

 

Det var godt du kom deg helskinnet unna :)

Selv er jeg en kraftig bygd, flintskalla jævel, men er en finnmarking hehe, som tar 165 kg i benk og 225 kg i knebøy, med god kondisjon og har tidligere trent kampsport og kunne forsvart meg om nødvendig så lenge motstanderen ikke har skytevåpen i hendene.

InternetToughGuy.jpg

 

 

On topic:

Jeg kjenner flere som følger etter folk som de mener har gjort grove feil i trafikken. Kan godt hende denne SUVen misforsto noe, eller at du gjorde det. Men siden du er finnmarking er vel ikke dette noe du vil innrømme.

Endret av Bearar
  • Liker 4
Lenke til kommentar

InternetToughGuy.jpg

 

 

On topic:

Jeg kjenner flere som følger etter folk som de mener har gjort grove feil i trafikken. Kan godt hende denne SUVen misforsto noe, eller at du gjorde det. Men siden du er finnmarking er vel ikke dette noe du vil innrømme.

 

Om jeg så gjorde feil i trafikken, så er det ingen unnskyldning for ham å opptre truende. Denne episoden var ikke til å ta feil av.

Joda, jeg ER finnmarking, det kan jeg banke i bordet med :)

Vel....tøff eller ikke? Jeg har iallefall trent jevnt og trutt siden jeg var guttunge og kan kjenne meg trygg mot overfall. Jeg er ikke den som slår først.

Lenke til kommentar

Han bråbremser så fort han er foran meg, og ut kommer en diger, flintskalla jævel av en polakk. Rett mot meg. "Ah"...

 

Det var godt du kom deg helskinnet unna :)

Selv er jeg en kraftig bygd, flintskalla jævel, men er en finnmarking hehe, som tar 165 kg i benk og 225 kg i knebøy, med god kondisjon og har tidligere trent kampsport og kunne forsvart meg om nødvendig så lenge motstanderen ikke har skytevåpen i hendene.

InternetToughGuy.jpg

 

 

On topic:

Jeg kjenner flere som følger etter folk som de mener har gjort grove feil i trafikken. Kan godt hende denne SUVen misforsto noe, eller at du gjorde det. Men siden du er finnmarking er vel ikke dette noe du vil innrømme.

 

Han begynte å skifte fil uten å bruke blinklyset, samtidig som jeg passerte ham. Jeg måtte til og med gjøre en liten unnamanøver for og ikke få bilen i siden. Om jeg i såfall skulle gjort feil i trafikken, (det kan jo alle gjøre en gang i blant) men skit, det samme om skyld eller ikke. Mitt poeng er at det overhodet ikke finnes noen unnskyldning for å opptre direkte truende og eller voldelig på grunn av en trafikkforteelse. Denne episoden var ikke til å ta feil av.

Joda, jeg ER finnmarking, det kan jeg banke i bordet med, hehe :)

Vel....tøff eller ikke? Jeg har iallefall trent jevnt og trutt siden jeg var guttunge og kan kjenne meg trygg mot overfall. Jeg er ikke den som slår først.

Endret av oab-1966
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...