Gå til innhold

Ikke bestill fra Amentio om det står at varen er på leverandørlager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg hater de akkurat.

 

Som jeg leser flere har erfaring med så er Amentio kjappe når ting faktisk er på lager, men uhorvelig trege når det kommer til leverandørlager.

 

Og det som spekuleres i er om de har utestående betalinger, kanskje misbruk av kreditt(?)

Ellers spekuleres det i om de har forlatt privatmarkedet til fordel for bedriftsmarkedet(?)

 

Kan hende sistnevnte forløper seg slik at de gir blaffen i private kunder til det nesten ikke er kunder igjen i den sektoren, så kan de legge ned privatsektoren og unnskylde seg med at den sektoren er lagt ned på grunn av lav pågang og lite inntjening.

 

Eventuelt kan det jo hende at de er på randen av konkurs(?)

Lenke til kommentar

De prioriterer ikke bedriftsmarkedet noe mer en privat markedet. Jeg er bedrifts kunde hos Amentio og må si det skal mye til for og få varer der på under en måned. Mest sannsynlig må du kunne regne med en 5-6 uker. Så jeg har skiftet leverandør da det det ble uholdbart lang tid og vente på alle varer som ikke er lagervarer hos de.

Eneste fordel man har igjen hos Amentio er kjappe svar på spørsmål hos de,

Er vel ikke mye mer og si enn att skal man bestille hos Amentio så være sikker på att de har det på lager og bruk kreditt kort for og være på sikre siden.

Lenke til kommentar

Var innom butikken idag og snakka ned en hyggelig fyr som oppriktig beklaget at de ikke viste når minnekortet ville komme. Tilbød å slette orderen og sa at pengene bare var reservert og ikke trukket enda. Så selv om de har leveringsproblemer av uant årsak, og ikke opplyser ordentlig om det i nettbutikken, så tror jeg ikke de et helt på jordet.

Dette skal liksom vise at de ikke er helt på jordet? Beklager, men den går jeg ikke på.

Lenke til kommentar

Det er en hard bransje å være i. Kundene tråler gjennom flere butikker for å spare en femtilapp og krever at den billigste butikken skal shippe helst samme dagen.

 

Når det er sagt så er det kanskje en grunn til at Dustin er "best" for tia. De har billige priser (kanskje ikke billigst dog, men billig nok) og de leverer raskt i forhold til de fleste. Men så er de vel et svensk firma med sikkert mange svenske arbeidere som ikke skal ha like mye i timen som oss nordmenn. For alt vi vet kan det være Adecco tilstander bak den fine fasaden.

Lenke til kommentar

For å ta de butikkene jeg handlet med denne uken.

Dustin: Pakkebekreftelse på en time (alle varene på lager).

MPX: Pakketbekreftelse utpå kvelden etter at siste var kom på lager dagen før "bekreftet levering", så pakket en dag tidligere. Nå er ikke pakken i posten enda, så det lyver litt når de bruker "melding om sending" som første steg i pakkesporingen. Kan være derfor jeg synest posten er blitt så treg ...

Netshop: Levert samme dag, vare på lager.

 

Amentio var billigst på mye av det jeg bestilte, men etter å ha lest om problemene folk har hatt i det siste så holdt jeg meg borte fra dem denne gangen.

 

[offtopic]

Om det er adeccotilstander i noen av bedriftene så bryr det meg lite. Så lenge det er frivillig betalt overtid og ikke barnearbeid så går det bra. Det norske regelverket var veldig bra og tilpasset en situasjon der det var mange hender om arbeidet. Når du da i 2011 generelt har for få hender og det enkelte bransjer (som sykehjem/eldreomsorg...) er ekstremt vanskelig å få tak i folk så passer ikke LO's systemer like bra lenger. Folk jobber på forskjellige måter, og for noen er det mye bedre å jobber lange dager og spare opp fridager.[/offtopic]

Lenke til kommentar

Selv noe så standard som SATA-kabler klarer de ikke oppgi noen sikker leveringsdato på. Hvis jeg er heldig tar det "bare" to uker.

Og da er spørsmålet, er prisen(e) så bra at det er verdt det?

SATA-kablene jeg trengte noen stykker av koster 15 kr hos Amentio, ca 70 hos Komplett, og 100 hos Netshop, så jeg trodde det. Nå fant jeg imidlertid ut at de koster rundt en tier hos PS.no.

Lenke til kommentar

Uten at det er noen falitterklæring så har Amentio siden november pådratt seg 3 store inkassosaker på tilsammen ~330.000,-. Dette KAN tyde på dårlig likviditet, altså betalingsproblemer, men kan like gjerne være uenighet om gyldigheten av krav.

 

Får håpe Northug leverer resultater under VM. Mye bra reklame for Amentio der...

Inkassosakene har nå vokst til 550.000,- så får man tolke det som man vil... Ser ikke ut som Amentio fikk den ønskede Northug effekten :)

 

Det som også er en kime til bekymring er at Amentio ikke kommenterer dette på forumet hvor de beviselig har vært ganske aktive før. De må kanskje flytte ressurser over til andre deler av selskapet om dagen?

Lenke til kommentar

Var innom butikken idag og snakka ned en hyggelig fyr som oppriktig beklaget at de ikke viste når minnekortet ville komme. Tilbød å slette orderen og sa at pengene bare var reservert og ikke trukket enda. Så selv om de har leveringsproblemer av uant årsak, og ikke opplyser ordentlig om det i nettbutikken, så tror jeg ikke de et helt på jordet.

Dette skal liksom vise at de ikke er helt på jordet? Beklager, men den går jeg ikke på.

Formulerte meg kanskje litt feil. Så det som et lys i mørket at jeg møtte en hyggelig fyr i butikken. Men det hjalp jo lite, ingen indikasjoner på at jeg noengang kom til å få minnekortet siden. Så jeg avbestilte via mailskjema på nettsiden og fikk bekreftelse på avbestillingen neste virkedag. Så nå er jeg ferdig med Amentio heldigvis.

Lenke til kommentar

Kan dette være en indikator på at man bør velge en annen butikk ?

 

Domstol: Sør-Trøndelag tingrett

Rettsmøtetype: Rettsmøte til behandling av konkursbegjæring

Saksnr: 11-042597KON-STRO

Sakstype: Offentlig rekvirent

Saken gjelder: Konkursbegjæring fra offentlig rekvirent

Parter: Skatt Midt-Norge Molde - Amentio Holding AS

Advokater: -

Start- sluttdato: 22.03.2011 - 22.03.2011

Lenke til kommentar

Kan dette være en indikator på at man bør velge en annen butikk ?

 

Domstol: Sør-Trøndelag tingrett

Rettsmøtetype: Rettsmøte til behandling av konkursbegjæring

Saksnr: 11-042597KON-STRO

Sakstype: Offentlig rekvirent

Saken gjelder: Konkursbegjæring fra offentlig rekvirent

Parter: Skatt Midt-Norge Molde - Amentio Holding AS

Advokater: -

Start- sluttdato: 22.03.2011 - 22.03.2011

Som svar på spørsmålet, JA.

Lenke til kommentar

Kan dette være en indikator på at man bør velge en annen butikk ?

 

Domstol: Sør-Trøndelag tingrett

Rettsmøtetype: Rettsmøte til behandling av konkursbegjæring

Saksnr: 11-042597KON-STRO

Sakstype: Offentlig rekvirent

Saken gjelder: Konkursbegjæring fra offentlig rekvirent

Parter: Skatt Midt-Norge Molde - Amentio Holding AS

Advokater: -

Start- sluttdato: 22.03.2011 - 22.03.2011

Som svar på spørsmålet, JA.

 

 

Noen som skal gå dit å følge med? :tease:

Lenke til kommentar

Til alle som har utestående ordre hos Amentio: Sjekk om de har belastet kortene deres!!

 

De belastet mitt kort for hele ordrebeløpet et par dager etter bestilling, uten at varene var tilgjengelige. Nå en måned etter har jeg fortsatt ikke fått det jeg bestilte, men etter mye kjefting fikk jeg til slutt avbestille og en lovnad om at pengene skulle refunderes. vi får se om jeg får noe tilbake.

 

Konkursbegjæringen er overhodet ingen overraskelse.

Lenke til kommentar

Forundrer meg ikke, med all den negative omtalen Amentio har hatt.

Prøvde å bestille minnekort til levering i Drammen, i midten av november, i midten av desember så var det fortsatt ikke kommet, måtte avbestille og kjøpe fra ett annet sted.

 

~ Mortis

 

EDIT: Noen som vet hva som har skjedd med butikken i Drammen?

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...