Gå til innhold

Ikke bestill fra Amentio om det står at varen er på leverandørlager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen endring i saken ut fra siste artikkel i Adressa. Det er fortsatt en konkursbegjæring som skal behandles i tingretten. Amentio kan fortsatt løse saken uten å gå konkurs.

 

Men situasjonen er åpenbart alvorlig. Problemer med skatteetaten pga utestående moms, likviditetsproblemer samt kredittproblemer med leverandørene er alvorlige saker, og ikke akkurat oppskrift på suksess.

Lenke til kommentar

Kom som et sjokk når jeg leste på Adressa sin nettavis at Amentio er begjært konkurs, av skattemyndighetene.

 

Har vært kunde hos dem både privat og som bedrift siden de startet opp og har aldri hatt problemer overhodet. Bestillinger har blitt levert etter 1-3 dager og senest i høst ble en ordre på godt over 100k levert kjapt. Noe var det rest på og dette kom ca 3-4 dager senere.

 

Har lest en del postinger om hvor dårlige de skal være på levering, og det stemmer ikke, for min del. Er man HW-freak og skal ha det i PC'n max 1 dag etter bestilling så tror jeg nok terskelen for å klage er fryktelig lav.

 

Jeg kjenner ikke igjen Amentio i de beskrivelsene som gis, har alltid hatt god service, oppfølging og rask levering.

 

Håper dette løser seg.

 

Edit: http://amentio.no/blogg/2011/03/16/pressemelding-amentio-datakjeden-er-ikke-konkurs/

Endret av lynol
Lenke til kommentar
Men situasjonen er åpenbart alvorlig. Problemer med skatteetaten pga utestående moms, likviditetsproblemer samt kredittproblemer med leverandørene er alvorlige saker, og ikke akkurat oppskrift på suksess.

 

Absolutt. Spesielt når Amentio har nærmest basert seg på at leverandørene sender varene direkte til kundene. Når de ikke lenger vil gjøre dette før de får betalt, og Amentio ikke har penger å betale med, så ender man fort opp uten kunder og uten mulighet til å snu skuta.

Lenke til kommentar

Her sier de det selv rett fram og svart på hvitt:

«det var feil å slå sammen de to merkevarene Amentio og Datakjeden»

 

Håper de klarer å ordne opp i det da, ihvertfall så ingen kunder får enda større problemer. Glad de bare reserverte penger hos meg, og at den reservasjonen er borte nå.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

"Om Amentio Holding faktisk hadde gått konkurs, ville det ikke vært første gang for Rønning. Han har vært daglig leder i fem forskjellige selskaper som har blitt lagt ned de siste årene. Alt i alt har han hatt roller i elleve selskaper som har blitt nedlagt. To av disse gikk konkurs."

 

http://www.dinside.no/865397/amentio-datakjeden-slipper-konkurs

 

Lovende...

 

Har vært kunde hos dem både privat og som bedrift siden de startet opp og har aldri hatt problemer overhodet. Bestillinger har blitt levert etter 1-3 dager og senest i høst ble en ordre på godt over 100k levert kjapt. Noe var det rest på og dette kom ca 3-4 dager senere.

Jada, sikkert. Dette innlegget skurrer noe voldsomt for meg...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her sier de det selv rett fram og svart på hvitt:

«det var feil å slå sammen de to merkevarene Amentio og Datakjeden»

 

Håper de klarer å ordne opp i det da, ihvertfall så ingen kunder får enda større problemer. Glad de bare reserverte penger hos meg, og at den reservasjonen er borte nå.

 

 

Det ser ut til at det ikke er så enkelt i følge Dinside.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...