Gå til innhold

Ikke bestill fra Amentio om det står at varen er på leverandørlager


Anbefalte innlegg

Bestilte et minnekort til veldig god pris på fredag. «Bekreftet» leveringsdato flytter seg stadig. Og når jeg trykker på linken til produktet fra bestillingen får jeg nå 404. Når jeg søker finner jeg samme produkt (tror jeg) til over 20% høyere pris. Spent på hvordan dette går ...

 

Skjønner nå at jeg kan være fornøyd om jeg faktisk får det for det jeg betalte i løpet av noen uker. Har ihvertfall veldig gode forbrukerrettigheter her i landet. :)

 

Edit: Mener det stod «20+ på Leverandørlager» btw, mulig det bare er produktene som er på leverandørlager som det er (leverings)problemer med?

Endret av Überadri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amentio er greit når ting er på lager, eller om man kjøper ting som det går mye av. Om man kjøper noe som er litt mer uvanlig og som ikke er på lager, da går det lett flere uker. Selv kjøper jeg ting der fordi jeg kan hente de i datakjeden uten ekstra kostnad, og dersom jeg ikke har hastverk.

Lenke til kommentar
Selv kjøper jeg ting der fordi jeg kan hente de i datakjeden uten ekstra kostnad, og dersom jeg ikke har hastverk.

Svigers kjøpte, jeg skulle hente siden jeg var i byen.

Nei da, det går ikke, jeg viste dem mailen , han ringte ned, oppga alt av info.

 

Hadde han skrevet det i mailen hadde jeg fått lov.

Vi tilbød oss å slette orderen og legge inn ny og skrive at jeg kunne hente den men det gikk vist ikke an når man har betalt. Da ville det ta uker.

Lenke til kommentar

OBS! ANG PRISGUIDEN

 

Jeg har i det siste hatt flere opplevelser med Amentio som fullt ut er i tråd med det som er beskrevet i denne tråden. Så snart en har bestilt varer, så starter Amentio opp skuespillet. De oppgir ulike "bekreftede datoer" - og disse "bekreftede datoer" flyttes etterhvert. Fra dag til dag. Og som kunde blir man jo mer og mer forundret over dette. Hva betyr egentlig "bekreftet dato"?? En skulle jo tro at da skal varen være på plass nevnte dato? Men nei - ikke hos Amentio. Bekreftet dato flyttes og flyttes. Ift min siste bestilling ble bekreftet dato flytte og flyttet - fra 7 februar - dag for dag helt til 3 mars..... Da ble endelig varen levert.

Når det gjelder HW.no sin prisguide - så har jeg laget flere handlelister - og hver gang ser jeg at Amentio dukker opp som første butikk - billigst (som regel) og med alle varene inne på lager (som regel). Problemet er at dette - etter min oppfatning - kun er noe de gjør for å komme gunstig ut i prisguiden, og slik få bestillingen. Men slik jeg har erfart - så avseiler dette ikke virkeligheten. Kundene lures til å bestille i den tro at varene er klare til utsendelse. Men så begynner altså skuespillet...

Min oppfordring til Prisguiden er at de nettbutikkene som listes opp med "varer på lager" MÅ GARANTERE at disse kan leveres innen rimelig tid. Hvis ikke har oppføringen ang varer på lager ingen mening....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter 16 dager, 2 telefonsamtaler (senest i dag) og x antall mail har jeg enda ikke fått mine penger tilbake!!

Svare i dag var: "skal se på saken, så får du en mail i løpet av dagen".

 

Begynner å gå meg litt på nervene det her!!

Hva betalte du med?(Er det med MAstercard/Visa, så er det vel mulig å kontakte de)

Eller så er det vel å ta kontakt med forbrukerrådet, få et saksnummer av de og begynn å kopiere de inn?

Lenke til kommentar

@kroskal, høres ikke bra ut. Måtte ta valget å kansellere en ordre selv idag. Bestilte en telefon på vegne av søstra mi. Jeg var dum nok til å ikke sjekke opp siste erfaringer med denne butikken. Jeg har bestilt tidligere derfra uten å hatt nevneverdig problemer. En laptop, som tok noe lengre tid enn normalt å bli sendt, og en telefon som tok faktisk bare 1 dag etter bestilling til den ble sendt. Men denne siste ordren ble bestilt 13.feb. med bekreftet dato 20.feb. (søndag begge dagene :p). Jeg stusset litt på det, men tenkte dette var bare en dato og kunne fort endres. Nå 4.mars, etter par eposter uten svar, 3 telefoner, endte det opp med at nok var nok.

 

Får håpe tilbakebetaling går raskt for seg.

Lenke til kommentar

Etter 16 dager, 2 telefonsamtaler (senest i dag) og x antall mail har jeg enda ikke fått mine penger tilbake!!

Svare i dag var: "skal se på saken, så får du en mail i løpet av dagen".

 

Begynner å gå meg litt på nervene det her!!

Hva betalte du med?(Er det med MAstercard/Visa, så er det vel mulig å kontakte de)

Eller så er det vel å ta kontakt med forbrukerrådet, få et saksnummer av de og begynn å kopiere de inn?

 

får se hva dem svarer meg på mail i dag..

Lenke til kommentar

Er ikke garantert du får svar i det hele tatt, the amentio way.

 

Gikk ned på sjappa og ba dem hjelpe meg, fyren var så hyggelig og sa han skulle ringe til en kar han kjente neste dag som kunne ordne opp i rotet, for så å ringe meg etterpå. Tror dere han ringte? Måtte seff ned igjen for å få ting til å skje. >_<

 

Møkkabutikk, lærer så lenge man lever hvertfall.

Endret av Sjef.
Lenke til kommentar

Virker som om amentio er på vei mot konk? butikken i tromsø er også tom...

Har noen snakket med butikkbetjeningen? Det høres jo ut som hele selskapet er i ferd med å gå konkurs.

 

Jeg er glad jeg ikke har noen uleverte bestillinger der nå, for å si det slik...

 

 

Typisk! Denne tråden gjorde meg enda mere forbannet enn det jeg er nå på Amentio, venter på en router jeg bestilte på mandag nå, var 100+ på lager, Leverandør lager vell og merke.

Når jeg går inn på ordren min så står det bekreftet dato i grønn skrift 18.02.2011, en dato vi er ferdig med for lenge siden.

 

Jeg må vell ringe de og bruke sint stemmen. :realmad:

Lenke til kommentar

Da slenger jeg meg på her også.

 

Bestilte PC-deler 18.2.11. Nesten alt var på "fjernlager"

Første mandagen ringte jeg inn før å spørre ca. hvor lang tid det tok før delene kom. Ett par dager. Jeg skulle hente i butikk for å slippe frakten. På torsdagen 24.2.11 så kom Hovedkortet, og grafikkorte. Men manglet fortsatt RAM og CPU. Ringe dem igjen for å spørre når de siste delene kom, og det var begynneslen av neste uke. Uken kom og ingen varer. Ringte og sendte mail 4.3.11 på telefon sa di at det var litt forsiket men skulle komme denne uka.

 

Idag fikk jeg svar på mailen og der sa de at det var store forsinkelser på ordren, og varenen kom tidligst SLUTTEN av NESTE uke.

 

Altså med andre ord, det kan ta 2,3 og 4 uker lengre enn "NESTE UKE"

 

Siden hovedkort, skjermkort, og prossesor vifte er kommet til butikk, vet dere om det er mulig å hente det, og avbestille resten?

Lenke til kommentar

Ja, jeg bestilte hdd, ram, prossessor, skjermkort kabinett osv og etter 1 dag så kom hdd. Jeg leste her med lang leveringstid osv så jeg avbestilte alt utenom hdd, som var ankommet tromsø datakjeden etter 1 dag. Jeg betalte alt med visa over internett, altså jeg betalt alt med en gang. Men jeg avbestilte så jeg sjekket etter 5 dager om jeg hadde fått pengene og da hadde de ikke tatt betalt for de andre delene bare harddisken, så det er jo like greit da. :) Har bestilt fra komplett og får mest sansynlig varene imorgen. (2 dagers leveringstid)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...