Gå til innhold

Logitech Z-5500 sin arvtager er ankommet! Z-906


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå installert montert anlegget. Jeg er langt fra noen lydhore, og spesifikasjonene på en høyttaler sier meg fint lite. Men ville bare si at dette anlegget låter no jæklig bra! Et stort hakk opp for min del i allefall. Vet ikke hvorvidt det er bedre enn forgjengeren, men la meg si det slik: Enten du velger 906 eller 5500 så har du gjort et godt kjøp :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

http://www.macnn.com/reviews/logitech-z906-speakers.html

 

OK review, ser ut som det i teorien ikke er store forskjellen på dette og Z-5500.

Jeg har Z-5500 og er veldig fornøyd med det, eneste jeg savner er flere optiske innganger og evt. HDMI + støtte for flere surround format.

 

Jeg tror ikke at jeg vill bruke penger på å kjøpe dette i stede. Liker heller ikke at de har flyttet inngangene til subben i stede for kontroll enheten slik som på Z-5500.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 11 år senere...

Jeg har nettop kjøpt z-906 og tenkte d va bedre enn z-5500 fordi d er nyere modell osv. Dårlig research av meg, sitter og tenker at nå har jeg ihvertfall «backup» dersom en av dem ryker.. 5500 er vaffal 10% større og kraftigere mens 906 er nyere/svart farge/mindre fjernkontroll/mer nøytral kontroll enhet. Har en kompis som har 2 stk av 906 og føler at film lyd er en smule bedre der (han har skråtak på loftet så D kan være noe av grunnen ?) Fordeler med 906 kan være metall mesh foran speakers (bedre beskyttelse feks hvis man har hund/katt/unger) lettere å flytte på anlegg, nyere produsert (bør) gi bedre symmetrisk film-lyd, center stikker ikke så høyt opp,  speakers kan lettere monteres på vegg pga samme størrelse metall-hull bakpå speakers(slik som man setter kamera på tripod, skrog har ikke bassreflex hull bak speakers så man slipper at ting kravler inn.. Modellene har hver sine fordeler og ulemper og jeg tror utforming representerer 906=moderne/praktisk og 5500=stilrent/anlegg entusiastisk/fargen/ministativ på hver speaker, filt foran/bassreflex bak osv. jeg har hatt mye stereoanlegg de siste 30 årene med speakers i alle størrelser og plenty forsterkere og subber og prismessig er 5500 & 906 uslåelig. Kombinerer man musikk og film (mest film) så er logitech en gamechanger. Nå trenger man ikke store anlegg lenger. Få innstillinger som går rett på sak, mindre mas fra damene pga utseende og plass og endelig fjernkontroll som ikke krever kursing… trenger man mer lyd og trøkk i stua enn 5500/906 gir da er man et vanskelig menneske !!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...