Gå til innhold

Logitech Z-5500 sin arvtager er ankommet! Z-906


Anbefalte innlegg

Nå er altså z-5500 iferd med bli erstattet av z-906.

Link til Logitech sin z-906 produkside.

Technical Specifications

Total watts (RMS) 500 W
Subwoofer 165 W
Satellites 5 x 67 W


Satellites
4, wall mountable

Center channel speaker
1, wall mountable

Subwoofer
Ported, side-firing

THX® Certified
Dolby Digital 5.1 decoding
DTS decoding

3D Stereo

(Surround sound from 2-channel sources)


Digital optical inputs - 2
Digital coaxial input - 1
Six-channel direct input
RCA input
3.5 mm input


Control console (stackable)
Infrared Remote

Package Contents
Speakers
Speaker connection wire
6-foot (1.82-m) six-channel direct cable
Stackable control console
Wireless remote
3 AAA batteries
User documentation



Jeg for min del er redd produktet hovedsakelig er en refresh for å få økt avkastning pr. produkt og at kvaliteten ikke forblir den samme eller bedre.

Det som skjedde med Z-2300 da det ble erstattet med Z-623 var tragisk.
(http://www.hifivision.com/speakers/14782-logitech-z-623-true-successor-logitech-z-2300-a.html)

Hadde vært knall om audiovisuell/hw kunne foretatt en like grundig og kritisk test av det nye settet, for å se om det er en verdig avtager.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg for min del er redd produktet hovedsakelig er en refresh for å få økt avkastning pr. produkt og at kvaliteten ikke forblir den samme eller bedre.

 

Det som skjedde med Z-2300 da det ble erstattet med Z-623 var tragisk.

(http://www.hifivision.com/speakers/14782-logitech-z-623-true-successor-logitech-z-2300-a.html)

 

Hadde vært knall om audiovisuell/hw kunne foretatt en like grundig og kritisk test av det nye settet, for å se om det er en verdig avtager.

 

Jeg synes det har gått denne veien med mye av det Logitech selger jeg. Før var jeg veldig positiv til det meste de hadde, men synes det har tapt seg en del. Høyttalere er varegruppe som det går nedover med. Det synes jeg virker veldig rælete og billig mye av det nye. Har hatt Logitech Z-10 fram til nå. De har jeg vært fornøyd med, da jeg foretrekker et 2.0 sett til PCen. Men her er det jo ingen verdig arvtaker, så da endte jeg opp med noen helt andre (Swan M200MKIII). Kan forøvrig anbefale disse om musikk er et av kjerneområdene, og man ikke må ha surround. Lydkvalitet får man iallefall.

 

De skal ha for at det nye Z-906 ikke er i den blanke svarte plasten som de har hatt på absolutt alt i det siste. Det kan jo være lov å håpe at den negative trenden snur. Så da gjenstår det jo å se om settet er verdt pengene.

Lenke til kommentar

Hadde forventet meg litt mere av et produkt som kommer i 2011 og skal ta over noe som kom i 2004 eller når det var.

 

Ikke DTS-HD Master Audio, Dolby True HD, ingen HDMI 1.4, Bare 2 optiske og en koaks inngang. Watt er ikke alt, men at det er mindre watt på denne er jo litt rart eller?

 

15679.pngsurround-sound-speakers-z906-glamour-images.png

 

Z-5500 ser jo bare mere mye kraftigere ut

 

Speaker System Z906

NOK 2999.00

Watts

DTS decoding Dolby Digital decoding

 

Z-5500 Digital 5.1 Speaker System

NOK 3499.00

Dolby Digital og DTS

THX-godkjent Surround (5.1)

 

Dette er hentet fra logitech, hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg kjøpt Z-5500

Utifra bildene også så ser det ut som det er Z-5500 som er toppmodellen

Endret av Goodall
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vel, datoen 19. mars forsvant, og nå har den blitt flyttet til 6. april :/ Bestilte disse igår, og hadde egentlig håpet på å få dem i løpet av uken, men ser jo det mildt sagt dårlig ut. Kan det være at disse blir laget i Japan, og at jordskjevlvet der er grunnen til at den er forsinket?

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har Z-5500 nå og er veldig fornøyd, men nå konka det, helt dødt! :(

 

Vurderer da å kjøpe Z-906, men trenger egentlig ikke surround, så spørsmålet er om det finnes noe lignenede mtp lydkvalitet, pris, funksjoner etc, men i 2.1? (bruker optisk, coax og analog inn)

 

Ønsker ikke å gå noe ned, og da Z-5500 er/var kongen på haugen vet jeg ikke om jeg har noe annet valg enn Z-906 (?)

 

Sorry hvis dette var litt off topic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...