Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har Samsung Kies stått på "oppgraderer, 0%" i snart en halvtime. Samtidig som telefonen sier "Do not turn off!"

 

Flotte greier, er dette litt som å flashe en bios? Sånn at om jeg prøver å plugge ut eller avbryte noe, så er telefonen helt død?

 

Du kan ta ut batteriet og restarte telefonen uten at den blir skadet.

 

Har fått et problem med at både oppgradering av fastvaren/firmvaren via kies feiler, og får heller ikke nødgjenopprettet den. Får feilmeldingen: "Nødgjennopprettingen av fastvaren ble stoppet pga GT-I9100-feil.Hvis problemet fortsetter, ta kontakt med Samsung servicesenter."

På telefonen står det: "Downloading..Do not turn off target!!". Telefonen fungerte helt fint før jeg satte igang med dette.

Kan jeg også kople den fra PC-en og restarte den, eller må den leveres inn? Har prøvd å kjøre nødgjenoppreting flere ganger. Er ikke rootet eller annet.

Lenke til kommentar

Da har Samsung Kies stått på "oppgraderer, 0%" i snart en halvtime. Samtidig som telefonen sier "Do not turn off!"

 

Flotte greier, er dette litt som å flashe en bios? Sånn at om jeg prøver å plugge ut eller avbryte noe, så er telefonen helt død?

Hadde samme problem, Kies vil bare ikke oppgradere. Dersom du drar ut kabelen og starter telefonene på nytt, skjer det absolutt ingenting. Telefonen starter på nytt som vanlig, og alt er helt fint.

 

Elsker telefonen, men dumt at Kies er så elendig. Har prøvd ca 10 ganger å flashe oppdateringen via Kies, men ca 4 av 5 ganger kommer det feilmelding, og ca 1 av 5 ganger stopper det opp på 0%. Har ingen aning hva jeg skal prøve. Har avinstallert og reinstallert Kies og drivere 4 ganger, men ingenting forandrer seg. Forferdig program, spesielt når man kommer fra Htc Desire med OTA-oppdateringer. Vurderer å roote og flashe via Odin, men hadde egentlig tenkt å vente litt med root på denne telefonen.

Lenke til kommentar

Er det forskjell på disse:

File Type: zip KDA_original.zip (6.02 MB, 115 views)

File Type: zip KDB_original.zip (5.96 MB, 78 views)

File Type: zip KDD_original.zip (5.96 MB, 297 views)

File Type: zip KDF_original.zip (5.96 MB, 114 views)

File Type: zip KE1_original.zip (5.96 MB, 544 views)

File Type: zip KE2_original.zip (5.96 MB, 871 views)

 

Ser det er flere som har lastet ned KE2_original.zip. Eller MÅ man ha den Kernel`en mobilen har?

Lenke til kommentar

Da fikk jeg min i posten i dag.

Er kjempefornøyd!!!

 

Så til noe jeg lurer på (har aldri hatt android før) ;

 

1.Når jeg er i samsungapps på pc og skal laste ned apps,får jeg ikke innstallert noe selv om mobilen er koblet til via usb.Det står at appsene er klare for innstallasjon men jeg kan ikke huke av eller trykke på innstaller.

 

2.Om jeg går på oppgavebehandling under Ramstyring ser jeg et valg for "tøm minne" og der står det ca 330MB/833MB og når jeg tømmer kan det stå 19 programmer lukkes,selv om ingen programmer kjører...Hva er det??Aner ikke om jeg i det hele tatt trenger å tømme?

 

3.Galleriet...Når jeg åpner galleri for å se på bilder fyller de aldri skjermen helt ut i kantene av bilder jeg har tatt med tlf,men bilder tatt fra min min forrige tlf som jeg importerte,fyller skjermen helt.Kan ikke se noe alternativ for å fikse det.

Lenke til kommentar

Finnes det en brukenes telefon, logg, og kontakter app som noen har gode erfaringer med??

 

Etter noen dagers bruk må jeg bare si denne touchwiz greia faller helt gjennom og jeg savner HTC Sense mer og mer..

 

Legg inn Go contacts. Jeg savnet sense på grunn av dialer, kontakter og kalender. Go contacts ordnet opp i dette ganske greit, og savner ikke sense det minste lengre nå:-)

 

Hva som gjør at du savner sense?

 

Ikke la bildene av programmet lure deg, det er og ser bra ut. Prøv ihvertfall:-)

 

https://market.android.com/details?id=com.jbapps.contact&feature=search_result

Endret av svortevik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har Samsung Kies stått på "oppgraderer, 0%" i snart en halvtime. Samtidig som telefonen sier "Do not turn off!"

 

Flotte greier, er dette litt som å flashe en bios? Sånn at om jeg prøver å plugge ut eller avbryte noe, så er telefonen helt død?

Hadde samme problem, Kies vil bare ikke oppgradere. Dersom du drar ut kabelen og starter telefonene på nytt, skjer det absolutt ingenting. Telefonen starter på nytt som vanlig, og alt er helt fint.

 

Elsker telefonen, men dumt at Kies er så elendig. Har prøvd ca 10 ganger å flashe oppdateringen via Kies, men ca 4 av 5 ganger kommer det feilmelding, og ca 1 av 5 ganger stopper det opp på 0%. Har ingen aning hva jeg skal prøve. Har avinstallert og reinstallert Kies og drivere 4 ganger, men ingenting forandrer seg. Forferdig program, spesielt når man kommer fra Htc Desire med OTA-oppdateringer. Vurderer å roote og flashe via Odin, men hadde egentlig tenkt å vente litt med root på denne telefonen.

 

vet du hvor man kan gå inn for å se om nyeste oppdateringene?

 

hadde vært greit å fått vite det på en måte:S

Lenke til kommentar

Da har Samsung Kies stått på "oppgraderer, 0%" i snart en halvtime. Samtidig som telefonen sier "Do not turn off!"

 

Flotte greier, er dette litt som å flashe en bios? Sånn at om jeg prøver å plugge ut eller avbryte noe, så er telefonen helt død?

 

Du kan ta ut batteriet og restarte telefonen uten at den blir skadet.

 

Har fått et problem med at både oppgradering av fastvaren/firmvaren via kies feiler, og får heller ikke nødgjenopprettet den. Får feilmeldingen: "Nødgjennopprettingen av fastvaren ble stoppet pga GT-I9100-feil.Hvis problemet fortsetter, ta kontakt med Samsung servicesenter."

På telefonen står det: "Downloading..Do not turn off target!!". Telefonen fungerte helt fint før jeg satte igang med dette.

Kan jeg også kople den fra PC-en og restarte den, eller må den leveres inn? Har prøvd å kjøre nødgjenoppreting flere ganger. Er ikke rootet eller annet.

 

Prøv å sett den i "Download mode" og koble den til kies på pcen.

 

Slå av tlf. Hold inne volum ned, home og slå den på. Trykk volum opp når du får beskjed om dette og sett i usb kabel.

Lenke til kommentar

Er det forskjell på disse:

File Type: zip KDA_original.zip (6.02 MB, 115 views)

File Type: zip KDB_original.zip (5.96 MB, 78 views)

File Type: zip KDD_original.zip (5.96 MB, 297 views)

File Type: zip KDF_original.zip (5.96 MB, 114 views)

File Type: zip KE1_original.zip (5.96 MB, 544 views)

File Type: zip KE2_original.zip (5.96 MB, 871 views)

 

Ser det er flere som har lastet ned KE2_original.zip. Eller MÅ man ha den Kernel`en mobilen har?

 

Det som står foran "original" viser hvilken kernel de hører til. Vil jo tro du trenger den som var i mobilen når du fikk den, men vet ikke.

 

Til de av dere som har problemer med Kies så google det. Finnes mange med problemer, og like mange steder løsningen står.

Lenke til kommentar

Da har Samsung Kies stått på "oppgraderer, 0%" i snart en halvtime. Samtidig som telefonen sier "Do not turn off!"

 

Flotte greier, er dette litt som å flashe en bios? Sånn at om jeg prøver å plugge ut eller avbryte noe, så er telefonen helt død?

 

Du kan ta ut batteriet og restarte telefonen uten at den blir skadet.

 

Har fått et problem med at både oppgradering av fastvaren/firmvaren via kies feiler, og får heller ikke nødgjenopprettet den. Får feilmeldingen: "Nødgjennopprettingen av fastvaren ble stoppet pga GT-I9100-feil.Hvis problemet fortsetter, ta kontakt med Samsung servicesenter."

På telefonen står det: "Downloading..Do not turn off target!!". Telefonen fungerte helt fint før jeg satte igang med dette.

Kan jeg også kople den fra PC-en og restarte den, eller må den leveres inn? Har prøvd å kjøre nødgjenoppreting flere ganger. Er ikke rootet eller annet.

 

Prøv å sett den i "Download mode" og koble den til kies på pcen.

 

Slå av tlf. Hold inne volum ned, home og slå den på. Trykk volum opp når du får beskjed om dette og sett i usb kabel.

 

Fungerte fint :)

Lenke til kommentar

Da fikk jeg min i posten i dag.

Er kjempefornøyd!!!

 

Så til noe jeg lurer på (har aldri hatt android før) ;

 

1.Når jeg er i samsungapps på pc og skal laste ned apps,får jeg ikke innstallert noe selv om mobilen er koblet til via usb.Det står at appsene er klare for innstallasjon men jeg kan ikke huke av eller trykke på innstaller.

 

2.Om jeg går på oppgavebehandling under Ramstyring ser jeg et valg for "tøm minne" og der står det ca 330MB/833MB og når jeg tømmer kan det stå 19 programmer lukkes,selv om ingen programmer kjører...Hva er det??Aner ikke om jeg i det hele tatt trenger å tømme?

 

3.Galleriet...Når jeg åpner galleri for å se på bilder fyller de aldri skjermen helt ut i kantene av bilder jeg har tatt med tlf,men bilder tatt fra min min forrige tlf som jeg importerte,fyller skjermen helt.Kan ikke se noe alternativ for å fikse det.

Jeg fikk S2 igår! herlig tlf, nå fungere ikke samsung apps i kies, og en til, netcom, men jeg går hit:

https://market.android.com

registerte meg der, og kunne bruke all apps som ligg der, mange norske der, etterpå, så bruker jeg en apps i mobil for å finne andre apps og bakgrunner samsung apps og marked apps,

Jeg fikk en god tips her, NoLed, den varsler deg om tekstmelding, mms, tlf på skjermen, i små varsling-ikon.

Endret av Leif1961
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...