Gå til innhold

Periodisk Faste (og en liten rant)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ikke gjør treningen din på tom mage, trenger du ikke supplementere med BCAA.

 

Den føles veldig tom i allefall når jeg ikke spiser før dagen før kl 18:00 eller noe..

 

Edit: Skriveleif

Trodde du trente på ettermiddagen, my mistake. Uansett, påstanden er fortsatt rett.

 

Står opp ca 06:00 + Kreatin og BCAA

Trener fra 06:30-07:30 +Kreatin etter trening

Lunch ca rundt 11:30

Middag 17:00-18:00

Kvelds Kreatin

 

Strengt tatt skal det se slik ut:

0615: 10g bcaa + 5g kreatin

0630: trening

0830: 10g bcaa

Evnt: 1030: 5g bcaa

Lunch: 1130

Middag: 17-18

Kvelds 2000: mat, ikke kreatin (?)

 

 

Kreatin er 1-2% av total fremgang, kosthold og trening står for hoveddelen. Heller ikke vits i å ta mer enn 5g daglig. Selv tar jeg 5g treningsdager, spiser såppass med kjøtt at jeg tviler på at jeg trenger mer.

 

 

Lenke til kommentar

Om du ikke gjør treningen din på tom mage, trenger du ikke supplementere med BCAA.

 

Den føles veldig tom i allefall når jeg ikke spiser før dagen før kl 18:00 eller noe..

 

Edit: Skriveleif

Trodde du trente på ettermiddagen, my mistake. Uansett, påstanden er fortsatt rett.

 

Står opp ca 06:00 + Kreatin og BCAA

Trener fra 06:30-07:30 +Kreatin etter trening

Lunch ca rundt 11:30

Middag 17:00-18:00

Kvelds Kreatin

 

Strengt tatt skal det se slik ut:

0615: 10g bcaa + 5g kreatin

0630: trening

0830: 10g bcaa

Evnt: 1030: 5g bcaa

Lunch: 1130

Middag: 17-18

Kvelds 2000: mat, ikke kreatin (?)

 

 

Kreatin er 1-2% av total fremgang, kosthold og trening står for hoveddelen. Heller ikke vits i å ta mer enn 5g daglig. Selv tar jeg 5g treningsdager, spiser såppass med kjøtt at jeg tviler på at jeg trenger mer.

 

Ok, Hva mener du jeg skal spise på kvelden?

Lenke til kommentar

 

Ok, Hva mener du jeg skal spise på kvelden?

 

Proteiner, lite til null karbs. Omelett, med grønnsaker/wok.

 

2 Mager kesam med funlight (jordbær /blåbær smak), røres sammen til en jevn blanding. Tilsett frosne blåbær og bittelitt havregryn i hjørnet. Himmelsk måltid, med lavt kaloriinnhold. Nytes med en sjokoladeshake for undertegnende i hvert fall.

 

Egg og bacon.

 

Alt kommer ann på hva målet ditt er, er det å gå opp i vekt? Vedlikehold, eller ned i fettprosent, samtidig som du leangainer?

Lenke til kommentar

Da var første faste dagen gjennomført, fra 22:00 (shake, 3 scoops) til 15:40 (kun ødelagt(?) av 3 skiver tørket banan). Nå har jeg fått i meg en shake, har et knekkebrød med økologisk peanøttsmør (blir en boks med makrell i tomat i morgen, uten knekkebrødet) og 1/4L melk.

Lenke til kommentar

Da var første faste dagen gjennomført, fra 22:00 (shake, 3 scoops) til 15:40 (kun ødelagt(?) av 3 skiver tørket banan). Nå har jeg fått i meg en shake, har et knekkebrød med økologisk peanøttsmør (blir en boks med makrell i tomat i morgen, uten knekkebrødet) og 1/4L melk.

 

hmm, inntok du 3 skiver tørket banan før 15:40 ? I så fall, don't :p

Lenke til kommentar

I know :p Ble sittende med lunsj bordet med resten og glemte meg.. Gikk uansett lengre uten mat enn jeg pleier. Ingen endringer skjer på dagen :w00t:

 

 

EDIT: Ser at jeg kanskje burde starte fasten litt tidligere for å få litt mellomrom mellom første måltid og trening (~15-16:00)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Burde kanskje legge til at jeg ikke trener for å bli hulken. Noe jeg tror du gjør?

 

 

 

Large Spikes in Insulin Can Cause Muscle Loss!

 

So insulin turns OFF the fat burning switch and turns ON the fat storage switch. This is bad enough, but it can also cause you to lose lean muscle. Here is how…when insulin brings down the blood sugar levels often times it "over-corrects" by causing low blood sugar. The body normally combats low blood sugar by releasing energy from stored fat, but the high level of insulin will not allow this to happen. The only source of energy in this circumstance is protein. Your body will break down muscle protein when faced with this dilemma. It is a bad situation…gaining fat while at the same time losing lean muscle. Not a good deal at all!

 

Sånn som jeg forstår dette, så vil det meste av maten du putter i deg rett etter trening, føre til høyere insulin nivåer?

 

(Jeg kan ta helt feil her, men da har jeg lært noe nytt)

 

http://fitnessblackbook.com/dieting_for_fat_loss/high-insulin-levels-stop-fat-loss-and-cause-weight-gain/

 

Kan sikkert finne frem flere linker som sier det samme, men det var her jeg husket å ha lest det atm.

Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro det? Forresten assosierer jeg "Hulken" med Arild Haugen og jeg har planer om å forbli naturlig, derfor ingen hulk-tendenser her i gården. Vi trener nok ikke av så forskjellige årsaker når alt kommer til alt.

 

"Fitnessblackbook" :innocent:

 

Enkelt å greit: Insulin spiller en permittiv rolle i oppbyggende proteinsyntese, og en hemmende rolle i proteinnedbrytning. Kunne linket en lang artikkel på weightology.net, men du må betale en månedsavgift for å lese artiklene der. Insulin er misforstått av mange, deriblandt kilden du siterer. Sitatet er 100% broscience.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Da har du tydeligvis ikke lest: Eat Stop Eat, som Berkhan anbefaler (Skrevet av Brad Pilon)

 

Berkhan sine egne ord:

 

 

* If I have to to nitpick: Brad talks a lot about the importance of low insulin for fat burning and fat loss. While he does not state anything outright incorrect, it might give the beginner the impression that maintaining low insulin is absolutely critical to lose fat. That in turn might lead to the conclusion that lower carb diets are preferable to higher carb diets, and so forth. On the other hand, he does mention the importance of calorie intake rather macronutrient intakes and backs this up with references.

 

There is also one part where Brad talks about a "glucagon-dominant" metabolism for fat loss, which is not the case (glucagon does not cause fat burning). In one part Brad also cites a researcher who claims that "the idea that there is golden period of getting amino acids into your muscles is speculative at best," which is untrue. Several studies show increased muscle protein synthesis when protein is consumed pre-workout. This is the only claim I take major issue with.

 

 

Når skal du lære? Du tenker jo faen ikke selv, bare hodeløst slenger ut sitater fra siste artikkel du snubla over - unyansert og påståelig som alltid.

Endret av storken
Lenke til kommentar

Vel, boken han promoterer sier nøyaktig det motsatte.Som du viser til i sitatet) Jeg har heller aldri sett det du siterte, så flott at vi kom frem til et svar. Hvem av Berkhan og Brad som har rett, blir da et annet spørsmål?

 

 

Så hvordan du klarer å komme med slike spydigheter, på noe så latterlig, blir rett og slett for dumt. (

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...