Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hårfjerning med laser


Anbefalte innlegg

(Prøvde med denne tråden på Helse-delen av forumet, men der var det dårlig med respons. Så jeg prøver her i stedet)

Er det noen her inne som har erfaringer når det kommer til permanent fjerning av hår ved hjelp av laser?

Er en mann i 20-årene og har en del hårvekst på skuldrer, som også kryper sakte nedover overarmene med lange mørke hår, nakke og rygg. Det er ikke heldekkende hårvekst.

På ryggen ser det ut som små kolonier med hår, relativt tynn vekst - men nok til at de synes godt. Disse små koloniene er spredt rundt om kring på ryggen. På skuldrene er det heller ikke jevnt, mer på den ene enn den andre.

 

Dette er for meg veldig plagsomt å gå rundt med, spesielt på sommeren. Jeg synes selv det ikke ser noe delikat ut, og vet også at storparten av folk rundt meg synes dette. Har fått noen få kommentarer på det de gangene jeg har vært uopmerksom og det har kommet til offentlig skue.

 

Jeg har prøvd å shave det bort, samt voks (hjemmevoksing, ikke profesjonelt hos salonger). Ingen av de metodene fungerer for meg da jeg ender opp med inngrodde hår og kviser i de områdene. Noe som jeg synes er like hemmende som hårveksten.

 

Har noen tips til noe jeg kan gjøre annerledes, eventuelt erfaringer med laserfjerning??

Orker ikke enda en sommer der tskjorten forblir værende på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke brasiliansk voksing hjelper så mye på problemet hans, da håret han vil fjerne er på ryggen/armene.

 

Men voksing i salong kan være verdt å prøve, da får du nok råd om behandling mellom voksingene òg. Da for å kanskje unngå inngrodde hår.

 

Om ikke det fungerer, har jeg hørt mye positivt om laserbehandling. Det negative er vel at det kan ta en del behandlinger for å få bort alt sammen, og derfor bli dyrt, men det finner du jo ut etterhvert. Og om det sjenerer deg nok, er det vel verdt det.

Lenke til kommentar

Jeg har benyttet meg av hårfjerning med laser , og kan egentlig trygt anbefale det hvis du er lei av å vokse overnevte omårder. Hårene blir jo borte og det er mye mindre stress enn å vokse/shave. Det eneste negative er prisen...

Jeg hadde det på øvre delen av ryggen og det kostet meg 3500 kr pr gang å fjerne det med laser på det området. Så du kan forvente deg at det kommer til å koste deg rundt 20k totalt. Jeg synes hvertfall selv det var verdt hver eneste krone.

Lenke til kommentar

Jeg har benyttet meg av hårfjerning med laser , og kan egentlig trygt anbefale det hvis du er lei av å vokse overnevte omårder. Hårene blir jo borte og det er mye mindre stress enn å vokse/shave. Det eneste negative er prisen...

Jeg hadde det på øvre delen av ryggen og det kostet meg 3500 kr pr gang å fjerne det med laser på det området. Så du kan forvente deg at det kommer til å koste deg rundt 20k totalt. Jeg synes hvertfall selv det var verdt hver eneste krone.

 

 

Så, nå er du helt bar for hår bak der?

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar!

Til deg Anonym som hadde gjennomført dette her. Hadde du mye hår? Og ble det resultater etter første behandling. Må man gjennomføre behandlingene fortløpende, slik at man bør ha en slik sum penger liggende klart?

 

Vurderer seriøst å gjøre dette her. Vanlig barberhøvel fungerer med ok resultat i en dag og to før det begynner å dukke opp røde prikker (inngrodde hår). Tenker jeg først prøver å bestille time til voksing i salong først, bare for å faktisk ha prøvd det meste.

Lenke til kommentar

Epilator ja. Blir like smertefult som voksing, i og med at begge metodene drar hårene ut med røttene.

 

Forøvirg så er det viktig å bruke krem for inngrodde hår etter at du har shavet, spesielt hvis du har en tendens til å få inngrodde hår. Jeg pleier aldri å ha problemer med inngrodde hår, så jeg bare shaver ivei uten å smøre.

Lenke til kommentar

Nei hadde ikke akkuratt kjempe mye, men nok til at jeg synes at det var sjenerende(ikke tett hårvekst, men litt større glipper du så at det var hud under for å si det sånn :p).

Når det gjelder behandlingene var jeg inne og tok laser hver halvannen måned totalt 6 ganger.

Etter første gangen så var jeg bare hårfri en 3-4 uker hvis jeg husker riktig, men det var først på 3-4 gangen jeg begynte å merke forskjell fra voksing.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nei hadde ikke akkuratt kjempe mye, men nok til at jeg synes at det var sjenerende(ikke tett hårvekst, men litt større glipper du så at det var hud under for å si det sånn :p).

Når det gjelder behandlingene var jeg inne og tok laser hver halvannen måned totalt 6 ganger.

Etter første gangen så var jeg bare hårfri en 3-4 uker hvis jeg husker riktig, men det var først på 3-4 gangen jeg begynte å merke forskjell fra voksing.

 

Hvor utførte du behandlingene? Evt. hvilken type laser/maskin var det stedet hadde? Jeg har hørt at det er stor forskjell og effekt på type laser/maskin. Greit å vite hvilken type som faktisk virker før jeg evt. betaler tusenvis av kroner :)

Endret av Ruben1987
Lenke til kommentar

Nei hadde ikke akkuratt kjempe mye, men nok til at jeg synes at det var sjenerende(ikke tett hårvekst, men litt større glipper du så at det var hud under for å si det sånn :p).

Når det gjelder behandlingene var jeg inne og tok laser hver halvannen måned totalt 6 ganger.

Etter første gangen så var jeg bare hårfri en 3-4 uker hvis jeg husker riktig, men det var først på 3-4 gangen jeg begynte å merke forskjell fra voksing.

 

Hvor utførte du behandlingene? Evt. hvilken type laser/maskin var det stedet hadde? Jeg har hørt at det er stor forskjell og effekt på type laser/maskin. Greit å vite hvilken type som faktisk virker før jeg evt. betaler tusenvis av kroner :)

Colosseum Klinikken

Husker ikke hva slags type laser de brukte, men bare å ringe å høre.

Postet av anonym: 0eb0a07b7d28d53485c62995b5b1f95f

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 år senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har benyttet meg av hårfjerning med laser , og kan egentlig trygt anbefale det hvis du er lei av å vokse overnevte omårder. Hårene blir jo borte og det er mye mindre stress enn å vokse/shave. Det eneste negative er prisen...

Jeg hadde det på øvre delen av ryggen og det kostet meg 3500 kr pr gang å fjerne det med laser på det området. Så du kan forvente deg at det kommer til å koste deg rundt 20k totalt. Jeg synes hvertfall selv det var verdt hver eneste krone.

jeg får gode rabatter, 3500 for rygg ? Bare 1000 for min koster opprinnelig 1500-1750 men får alltid nedsatt pris på mye men fortsatt sykt dyrt når jeg ønsker å ta bryst og mave 1500 , ansikt 1000 , 1500 for armer ink skuldre mye mye billigere enn andre steder.

 

Anonymous poster hash: 9cf61...e0e

Lenke til kommentar

Pass bare på at du klinikken bruke ekte laser (Diodelaser) og ikke mikkemus "laser" som IPL.(=lys) www.totalbodylaser.no i Bergen bruker den meste anerkjente hårfjerningslaseren. Le

Alexandrite laser er den bra ?

 

Anonymous poster hash: 9cf61...e0e

Pass bare på at du klinikken bruke ekte laser (Diodelaser) og ikke mikkemus "laser" som IPL.(=lys) www.totalbodylaser.no i Bergen bruker den meste anerkjente hårfjerningslaseren. Le

Alexandrite laser er den bra ?

 

Anonymous poster hash: 9cf61...e0e

Pass bare på at du klinikken bruke ekte laser (Diodelaser) og ikke mikkemus "laser" som IPL.(=lys) www.totalbodylaser.no i Bergen bruker den meste anerkjente hårfjerningslaseren. Le

Alexandrite laser er den bra ?

 

Anonymous poster hash: 9cf61...e0e

Pass bare på at du klinikken bruke ekte laser (Diodelaser) og ikke mikkemus "laser" som IPL.(=lys) www.totalbodylaser.no i Bergen bruker den meste anerkjente hårfjerningslaseren. Le

Alexandrite laser er den bra ?

 

Anonymous poster hash: 9cf61...e0e

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...