Gå til innhold

Kjøpe softgun utlandet! (evike.com) HJELP!


Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg og en venn lurer på og kjøpe softgun fra evike.com

men vi aner ikke hva frakten kan komme på. Hva kan vi tenke oss ca at 2 geværer 2 pistoler koster?(i dollar takk)

 

Og vet at det er toll og noe sannt, men får du det alltid? kan du være heldig? eller liten sjanse.

 

Og er det noen forhandlere dere anbefaler utenom evike? som helst ikke er dyr.

 

Og hvilke norske forhandlere er billig?

 

TAKK!

trenger virkelig hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å finne ut frakten, gå gjennom bestillingsprosessen men stopp før den dere skal bekrefte. Dere vil da få opp hvor mye det blir totalt og uten at dere MÅ kjøpe det.

 

Når det gjelder mva så vil det bli lagt på ja og det vil skje i nesten alle tilfeller, selv om det går ann å ha flaks, bare ikke regn med det...

Ca hvor mye vil frakten komme på?

det er jeg veldig interesert i å vite.

 

snakker vi 20$ eller snakker vi 100$??

 

også

 

må jeg betale 25% av den fulle prisen, men hvor mye er tollen på?

Lenke til kommentar

Frakten vil antagelig variere ut i fra vekten på det du ønsker å kjøpe, slik at du er nødt til å legge varene du ønsker i handlekurven og trykke på checkout for å finne ut hva frakten vil være. Du er ikke nødt til å faktisk gjennomføre handelen for å få sett hva totalprisen vil bli.

 

Du må betale 25% i MVA ved innføringen av varene til Norge. Pluss antagelig gebyr til posten/postfirmaet som håndterer saken for deg, sistnevnte er vel på 100-200 kroner. Det er meg bekjent ingen toll for innføring av slikt. De 25% beregnes av prisen på varene og uten at frakten regnes med, ,med mindre pakken merkes feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar

Men på evike.com så sier de ikke frakkostnadene der, de må du få tilsent ved mail.

 

Derfor lurer jeg på om noen har bestillt et eller annet softgun fra utlandet og vet ca prisen for din elelr det jeg skal kjøpe. bare så jeg får en liten ide.

 

Er ganske sikker på at så lenge du er over 18 kan du kjøpe softgun å importere til norge.

 

Hvordan betaler du toll etc etc? På postkontoret der du henter pakken?

Lenke til kommentar

Softgun går vel under samme kategori som butterfly- og springkniver, batonger og pepperspray.

 

Våpenforskriftens § 9-1:

 

Det er forbudt å erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, pepperspray og andre selvforsvarsmidler med tilsvarende virkning, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler eller andre gjenstander, spretterter eller andre tilsvarende særlig farlige gjenstander uten aktverdig formål og som fremstår som voldsprodukter.

 

Men det er jo lovlig for personer over 18... jaja, vet ikke helt jeg.

Endret av Medlem-205774
Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar feil er det ulovlig å importere softgunvåpen.

www.softgunweb.no bør du sjekke ut, veldig bra service og kunnskap der :)

 

Der tar du feil gitt, fullt lovlig å importere softguns til Norge :) Går under våpenloven.

 

@Trådstarter: Husk at det er 18års grense på erhvervelse av Softguns, og en nedre grense på 16år hvis du får dispensasjon av politiet. Før du har fått disp, er det dine foreldre som må eie og frakte våpnet, samt at du må spille med en verge som har deg under oppsyn hele tiden.

 

Anbefaler deg at du venter til du er 16år, melder deg inn i en NASF klubb (www.nasf.no) og tar det den veien. Foreldrene dine kan risikere store bøter og strenge straffer hvis dere gjør noe ulovlig.

 

Lykke til og velkommen til airsoft.

 

Edit: Finn noen butikker fra Hong Kong, f.eks www.redwolfairsoft.com, www.wgcshop.com, www.uncompany.com, www.gunnerairsoft.com. Det er 100% trygt å handle fra de sidene, og priser samt frakt er mye hyggeligere enn fra evike. Mener å huske at evike ligger i Usa, og har mye dyrere shippingrater enn det de har fra Hong Kong.

 

For yttligere info osv kan du henvende deg til www.airsoftguns.info. Hvis du lager en profil der, så må du huske å være påpasselig med å skrive inn fødselsdato osv, samt ikke spørre om våpenrelaterte ting. Det er ganske strenge regler.

Endret av Hotel Papa Echo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...