Gå til innhold

Silverlight 4 snart tilgjengelig for Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Tror dere burde prøve å utvikle for Silverlight, HTML5 og Flash... Silverlight er LETT den som er enklest i bruk, samt at den har full hardware aksellerasjon, og HAR ALLTID HATT DET.

Ved siden av dette, kompileres all silverlight kode til native code på maskinen det kjører på, som ikke er noen selvfølge for JavaScript og som ikke gjøres i Adobe Flash.

 

Silverlight er teknisk overlegen alternativene.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke nok om programmering til å vite noe om hvordan det er teknisk i forhold til konkurrerende teknologier, men jeg vet nok om lisensieringen til å skjønne at det ikke er lisensmessig slik jeg ønsker det. Åpenhet i både protokoll og utvikling er noe som kommer til å tvinge seg frem enten MS liker det eller ikke. Silverlight kommer til å dø ut nettopp på grunn av det. Men det kan dessverre ta veldig lang tid før det skjer. Kanskje 10 år. Kanskje 15.

Lenke til kommentar

Mono og moonlight er utviklet av Novell, ikke MS.

 

Mono og Moonlight er dekket av Microsoft Community Promise

 

Det som er litt irriterende da, er at istedet for å forsøke å faktisk fronte en teknologi som er åpen, og tilgjengelig for alle, og teknisk overlegen så er folk motstandere fordi det er laget av Microsoft. Skam dere.

 

Silverlight har støtte for 3D, og i motsetning til WebGL, så er 3D objekter en del av "DOM" treet. Ved siden av dette, kan event-handlers bindes i style-sheets. Alle typer ressurser kan også legges i stylesheets.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

...

Det som er litt irriterende da, er at istedet for å forsøke å faktisk fronte en teknologi som er åpen, og tilgjengelig for alle, og teknisk overlegen så er folk motstandere fordi det er laget av Microsoft. Skam dere.

Pass heller selv på at du ikke slenger ut mildt sagt kontroversielle påstander som enkle faktum og ikke stempler "folk" som ute av stand til å være saklige ovenfor Microsoft-produkter.

 

Silverlight har støtte for 3D, og i motsetning til WebGL, så er 3D objekter en del av "DOM" treet.

Kom med en referanse du, til Silverlights alternativ til WebGL. Det du beskriver, høres mer ut som en mellomting på et høyere abstraksjons-lag, mer i tråd med Flash sine 3D-muligheter enn WebGL - et område hvor også web-plattformen har funksjonalitet også, for den saks skyld... men som altså er noe annet enn WebGL.

Jeg er bra sikker på at Silverlight ikke har noe GPU-akselerert 3D-API på DirectX/OpenGL-nivå, sånn som WebGL. Og har oppfattet det sånn at MS har noe problemer rundt å få dette på plass, siden DirectX har veldig mangelfull kompatibilitet med forskjellige enheter, og MS av "strategiske" grunner ikke vil lage noe basert på OpenGL.

Men jeg tviler ikke på at jobbes hardt (og bra) med saken, så du kan kanskje oppdatere meg på status?

Jeg ser at Silverlight 5 skal komme med nye 3D-API, det er kanskje sånn kommende funksjonalitet du sikter til?

Lenke til kommentar

Hmmm ser ut til at jeg blander litt mellom Windows presentation foundation og Silverlight her...

 

edit: Silverlight har hardware aksellerasjon, men kun under Windows. Så mac OS X versjonen mangler dette

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ee309563(v=vs.95).aspx

 

Fortsatt er det svært mange her som klager på Silverlight, uten engang selv å være utviklere av noen som helst sort. Jeg må innrømme at jeg var litt kjapp med å tenke at Silverlight = WPF, som har alle disse tingene jeg nevnte. Ser ut til at Silverlight er temmelig lettvekt versjon av WPF.

 

Jeg mener de kunne lært av WPF når det gjelder WebGL.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...