Gå til innhold

Sniktitt: Vi har prøvd PlayStation-mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bare syns bruken av playstation navnet på en telefon som ikke har noe med playstation å gjøre blir for dumt, og jeg hadde håpet på at den i det minste kunne spille psp-spill. Jeg mener, det burde da ikke være så vanskelig å få psp-spill i en telefon, det er tross alt 7 år siden psp kom, det MÅ ha vært utvikling på hardwarefronten siden den gangen.

Nå bruker strengt talt ikke Sony Ericsson PlayStation-navnet på mobilen selv. De kaller den Xperia Play, så vil ikke si at argumentet ditt holder mål der.

Lenke til kommentar

Jeg bare syns bruken av playstation navnet på en telefon som ikke har noe med playstation å gjøre blir for dumt, og jeg hadde håpet på at den i det minste kunne spille psp-spill. Jeg mener, det burde da ikke være så vanskelig å få psp-spill i en telefon, det er tross alt 7 år siden psp kom, det MÅ ha vært utvikling på hardwarefronten siden den gangen.

Nå bruker strengt talt ikke Sony Ericsson PlayStation-navnet på mobilen selv. De kaller den Xperia Play, så vil ikke si at argumentet ditt holder mål der.

Du føler ikke at denne telefonen har fått noen som helst promosjon i forhold til playstation? hverken på design, navngivning eller markedsføring?

 

"Selskapet har lagt inn spillbutikken PlayStation Pocket "

 

I rest my case.

Lenke til kommentar

Yes, en telefon som ikke er raskere enn noen andre telefoner, med spillknapper, som er spesielt tiltenkt en platform der de fleste spillene bruker touch uansett.

 

Virkelig genialt, gi meg heller en telefon og en ordentlig psp.

 

Du mener virkelig det du skriver her? Telefonen tar spillene bort fra touch ui-et og over til en håndkonsoll. Touch spill er ikke de mest givende i lengden, men på denne enheten har utviklerne virkelig noe å boltre seg i. Grunnen til at de fleste spillene som er utviklet for Android pr i dag bruker touch, er jo nettopp pga mangelen på fysisk styreknapper.

 

Så vidt jeg skjønte det har de fortsatt bare touchknapper, ikke fysiske knapper. Med andre ord er det fortsatt en touchtelefon, men i stedet for å trykke å selve skjermen trykker vi lengre ned.

 

Og vi snakker fremdeles om en telefon, ikke om en håndkonsoll. En telefon! Det er jo det som er det geniale. Klarer du ikke se det?

Men for min del så må du gjerne kjøpe deg en psp. Kjøp gjerne to! Men for min arving, vil denne telefonen være den ultimate gadget... Kul telefon, og håndholdt spillekonsoll i ett. Genialt.

 

 

Hvorfor er det egentlig så bra med en telefon som gjør alt? Vi har fått mer og mer pakken inn i telefonene, men resultatet er at kvaliteten har gått lenger og lenger ned. iPhone og Android dyttet kvaliteten opp et hakk, men den er på rask vei ned nå når flere og flere spyr ut nye versjoner av identiske kloner.

Lenke til kommentar

I rest my case.

 

Hvil i vei, men mener du burde kanskje lese hva du svarer på først. Hvordan du klarer å lese dette...

 

Nå bruker strengt talt ikke Sony Ericsson PlayStation-navnet på mobilen selv. De kaller den Xperia Play, så vil ikke si at argumentet ditt holder mål der.

 

...og tolke det som dette...

 

Du føler ikke at denne telefonen har fått noen som helst promosjon i forhold til playstation? hverken på design, navngivning eller markedsføring?

 

...er litt mystisk, man kunne nesten kalle det å legge ord i munnen på folk.

 

Forøvrig spiller den jo PlayStation-spill, selv om det så langt kun er snakk om PS1 og Minis. Jeg synes konseptet er interessant, men har forsåvidt reservasjoner. De gamle spillene er 4:3, og denne skjermen er 16:9, det høres ikke helt ideelt ut. Hadde den kunnet spille PSP-spill hadde den jo allerede hatt et enormt spillbibliotek med forholdvis aktuelle titler, men sånn det er nå trenger man jo en helt ny lineup. Et annet potensielt problem er at om dette blir den eneste telefonen med slik funksjonalitet kan det bli kinkig å tiltrekke nok utviklere. Jeg ser for meg at det er en reell risiko for at dette kan bli et halvstrandet prosjekt som fort ender opp som en dedikert emulatorboks.

 

Forresten, heter butikken PlayStation Pocket nå? I forrige uke var det PlayStation Suite.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

 

 

Så vidt jeg skjønte det har de fortsatt bare touchknapper, ikke fysiske knapper. Med andre ord er det fortsatt en touchtelefon, men i stedet for å trykke å selve skjermen trykker vi lengre ned.

 

 

iPhone og Android dyttet kvaliteten opp et hakk, men den er på rask vei ned nå når flere og flere spyr ut nye versjoner av identiske kloner.

 

Da må du ta deg tid til å lese artikkelen en gang til. Denne gangen kan du også ta deg tid til å se på bildene. Telefonen har fysiske knapper for å styre spillene med. I tillegg har den optiske styreflater, da det blir litt vanskelig med joystick på en telefon. Den har altså alt det en psp har, pluss optiske styreflater.

 

iPhone og Android blir bare bedre og bedre. Hva du legger i ditt utsagn, skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Ja, optiske styreflater. Aka touchpad, eller så godt som.

 

iPhone og Android blir bare bedre og bedre, men det er fordi de er helt nye og ikke har noen konkurranse. Vanlige mobiler blir bare dårligere og dårligere siden det er så mange om markedet, og det samme kommer garantert til å skje med iPhone og android. Vent to, tre år og sjekk denne posten igjen, så ser du at jeg har rett.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Optiske styreplater? Hva slags optikk brukes da? Er nok vanlige touchpads som vikingkylling nevner.

 

Uansett, kunne vært en interessant telefon for min del dette, bortsett fra det faktum at jeg aldri mer skal kjøpe meg en ren touch telefon. Jeg vil ha taster til å skrive meldinger med, med mine knotete fingre så tar jo meldingsskrivingen ti ganger så lang tid med touch. Har HTC HD2 (som jeg ikke har hatt annet en trøbbel med...) som skal byttes ut så snart abonomentet mitt går ut.

Lenke til kommentar

Synes dette er et genialt konsept. JA det er i stor grad bare Android med gamepad, men herre som jeg har savnet nettopp en slik gamepad. Særlig emulatorer er tidvis et mareritt å spille uten dette. Touchskjerm fungerer dårlig som hovedkontrollmåte i alt annet enn puslespill.

 

Når det er sagt, har jeg to problemer med den. Et lite og et stort. Det lille er at jeg ikke klarer å like designet. Skjermen er jo alt for lang nede! Ser helt idiotisk ut etter min mening. Det store er at jeg alt har en temmelig dyr smart-telefon; Galaxy S. Vil jeg virkelig kjøpe én mobil til når Galaxyen er helt fantastisk?Tror mange har samme store problem...

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det virker som de har ofret litt for mye for at kontrollene skal få plass. De analoge "spakene" virker ærlig talt ganske fail, siden de ikke har noen taktil respons. Da er vi plutselig tilbake på digital gamepad hva gjelder taktilt grensesnitt. Og kontrollene var det som imponerte mest med dingsen i følge artikkelforfatteren? Hm...

 

Det at emulering er lett tilgjengelig er vel det som frister mest med Experia. PSX og GBA spill er jo beregnet på digipad uansett.

 

Siste kritikk før jeg gir meg; klarer ikke svensker å finne på merkevarenavn uten at de er nødt til å slutte på "ia"?

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...