Gå til innhold

Samsung Galaxy Tab vs Apple iPad/iPad2


Paddene  

9 stemmer

  1. 1. Hvilken "padde" ville du kjøpt?

    • Apple iPad/iPad2
      1
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      8


Anbefalte innlegg

Dagens nyhet for meg var i allefall å våkne opp til en ny pædde fra samsung

 

http://www.dinside.no/862740/samsung-annonserer-galaxy-tab-101-og-galaxy-s-ii

 

http://liliputing.com/2011/02/samsung-galaxy-tab-10-inch-tablet-pictures-details-come-out-ahead-of-official-launch.html

 

Det er kanskje litt for tidlig med tester og programvare og slikt, men det kommer nok fortløpende.

 

Greia med denne tråden er ikke å kaste søppel mot hverandre, men er ment som en konstruktiv tråd hvor man kan drøfte og diskutere forskjellige bruksområder, muligheter og utfordringer.

 

Jeg kan begynne:

iPad er selvforklarende. En forvokst iPhone som er kjempemorsom å leke med. Desverre er den lukket i Apple sitt økosystem med dertilhørende manglende funksjoner og andre geniale påfunn som bare Apple kan stå for. På godt og vondt.

 

Galaxy Tab er velkjent, men 1. gen synes jeg personlig var for liten til å kunne matche noe bruksområde hvor Apple iPad stilte opp på motsatt side. Gen 2 er vi inne på noe veldig bra.

 

MEN: Umiddelbart så savnet jeg HDMI utgang. Hvor deilig det ikke hadde vært å kunne plugge denne tassen til TV'en. Spørsmålet da er jo om man f.eks kan streame fra den til f.eks Windows 7 og deretter kjøre ut på TV'en.

 

Sånne ting tenkte jeg å kjøre på her. Programvare og tekniske utfordringer.

 

Jeg mener hverken at den ene plattformen er bedre enn den andre, men jeg legger merke til at øko systemet til Apple frister. Android frister pga friheten, men økosystemet er, i mine øyne, ikke like godt.

 

Og tenk dere litt om før dere poster her. Jeg vet at slike tråder *lett* finner djevelen i oss alle og skriver deretter.

 

 

Tur og kjør.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle gjerne ha hatt en android-tablet uten en fordyrende telefonfunksjon. Så jeg sitter meget utålmodig på gjerdet og er spent på prisen på Tab10.1!

 

Har selv iphone (fordi det er smarttelefonen som jobben bruker), og er usikker på om jeg skal gå for ipad eller ikke. Mange fine programmer på den, men frister å kunne gjøre mer personlige tilpasninger. Har vært "anti-apple" i flere år nå, men begynner å komme på gli (faktisk ikke like overpriset nå, som for et par år siden), men ikke helt overbevist enda pga hvor lukket plattformen er... Jeg foreslår apploid!

 

Edit: Tab10.1 er et veldig fint steg for Samsung, den første TABen ble for liten, ble litt midt i mellom. Så om Android 3.0 er moden og prisen er riktig, så heller jeg mot den foreløpig. (Er også litt spent på hva Motorola kommer med).

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...