Gå til innhold

[Løst] Regning sendt til gammel adresse


V-by

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For ca et par år siden bestilte jeg en pakke fra USA, og det kom noe toll i tillegg. Jeg aner ikke om jeg fikk faktura på det da.

Men uansett så fikk jeg visst en faktura fra de nå i januar. Problemet er bare at jeg har flyttet siden da. Så derfor fikk jeg aldri den fakturaen i hendene, men inkassovarsel og betalingsoppfordring, da jeg får all min post videresendt fra min folkeregistrerte adresse. Dette blir samlet opp og sendt samtidig. Kanskje ikke så smart, men men..

 

En kompis mener jeg selv er ansvarlig å melde fra om flytting, men siden dette er et fraktselskap (UPS) så kan ikke jeg skjønne at jeg har noen kundeforhold med de etter at pakken er mottatt, og derfor ikke trenge å melde flytting til de.

 

Når jeg ringte UPS, så pratet jeg med ei som mente at dette var teit, og at jeg selvfølgelig ikke kunne betale en regning jeg ikke har fått der jeg bor. Men det var ikke opp til henne å bestemme det, så jeg må vente på svar.

 

Noen som vet hva jeg kan forvente meg?

 

 

http://www.skatteetaten.no/no/Bibliotek/Publikasjoner/Brosjyrer-og-boker/Husk-a-melde-flytting/?chapter=46488#kapitteltekst

 

Din plikt å melde fra om flytting, også til Posten.

Ingen vei utenom.

 

:)

Lenke til kommentar

Husk at det kun er firmaer som har lovlig rett til å få opplyst fullt personnummer (11-siffer) som har muligheten til å sjekke for adresseendringer mot folkeregisteret. I tillegg må de selvsagt ha lov til å hente denne informasjonen fra folkeregisteret (noe som ikke alle har).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...