Gå til innhold

Den virkelige Hitler. NB: STERKE BILDER!


pk2010

Anbefalte innlegg

Poenget er at når det gjelder Irak, Afghanistan, Palestina, Kongo, Guantanamo Bay osv osv så har vi all dokumentasjonen vi trenger. Og dette er ting som skjer . Allikevel så er det fremdeles de tyske nazistene som er "de verste."

 

Media og politikere, og ikke minst Hollywood, fortsetter å kverne og kverne om hendelser i andre verdenskrig...

Samtidig som de gir minimal oppmerksomhet til ting som er minst like ille som skjer i dag.

...

Hvorfor er det en større sak at 6 millioner jøder døde for 65 år siden enn at 6 millioner svarte døde i Kongo det siste tiåret? Hvor er den kolossale strømmen av penger og sympati-erklæringer til Kongo? Og hvorfor er det ingen som stopper slakten?

 

Ja, uten å selv ta stilling til spørsmålet om holocoust (er faktisk utdannet historiker, men ønsker ikke å bruke mye tid i denne tråden, så lar min mening stå ubesvart, det er nok av seriøse debattanter på begge sider her uansett) så er jeg faktisk tilbøyelig til å være enig med deg i disse delene av innlegget som er sitert. Da jeg for tiden jobber i skoleverket vet jeg at det i det siste er blitt mer snakk om å kutte ned på omfanget andre verdenskrig faktisk utgjør av pensum, i det minste på mellomtrinnet. Mange lærere mener at såpass mye viktig har skjedd siden denne krigen at man bør vie dette mer plass i undervisningen, noe som virker fornuftig, selv om man på ingen måte bør droppe det helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlig å tro at det er et religiøst samfunn, men de er en rase. Juadisme er en filosofi for de som er av jødisk blod.

 

Håper dette var oppklarende.

 

Så hvis f.eks jeg konverterte til Jødedømmen, ville jeg da som er 75% Norsk 25% Finsk plutselig bytte rase til den "Jødiske rase"?. :hrm:

 

Du hadde nok fått en smule problemer med å bli akseptert som ekteskaps-materiale hos en god del jødiske familier ettersom du ikke er "ren nok." Men jøde hadde du blitt.

 

Men så er nok jeg og pk litt uenige. Eller vi tolker ting litt annerledes. Jødedommen er jo også en religion, og en "Goy" kan konvertere til jødedommen. Allikevel: ikke alle jøder vil akseptere deg som fullgod jøde når du, som pk sier, ikke er "av jødisk blod."

 

Pointet du må skjønne: på denne jord fins det ikke et mer knallhardt rasistisk folk enn jødene. Synd å si det, men det er dessverre sant.

 

Heldigvis fins det også unntak. Som disse Torah-true Jews Against Zionism. De er greie de. Ikke alle som kaller seg jøder er gale fanatikere og rasister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er at når det gjelder Irak, Afghanistan, Palestina, Kongo, Guantanamo Bay osv osv så har vi all dokumentasjonen vi trenger. Og dette er ting som skjer . Allikevel så er det fremdeles de tyske nazistene som er "de verste."

 

Media og politikere, og ikke minst Hollywood, fortsetter å kverne og kverne om hendelser i andre verdenskrig...

Samtidig som de gir minimal oppmerksomhet til ting som er minst like ille som skjer i dag.

...

Hvorfor er det en større sak at 6 millioner jøder døde for 65 år siden enn at 6 millioner svarte døde i Kongo det siste tiåret? Hvor er den kolossale strømmen av penger og sympati-erklæringer til Kongo? Og hvorfor er det ingen som stopper slakten?

 

Ja, uten å selv ta stilling til spørsmålet om holocoust (er faktisk utdannet historiker, men ønsker ikke å bruke mye tid i denne tråden, så lar min mening stå ubesvart, det er nok av seriøse debattanter på begge sider her uansett) så er jeg faktisk tilbøyelig til å være enig med deg i disse delene av innlegget som er sitert. Da jeg for tiden jobber i skoleverket vet jeg at det i det siste er blitt mer snakk om å kutte ned på omfanget andre verdenskrig faktisk utgjør av pensum, i det minste på mellomtrinnet. Mange lærere mener at såpass mye viktig har skjedd siden denne krigen at man bør vie dette mer plass i undervisningen, noe som virker fornuftig, selv om man på ingen måte bør droppe det helt.

 

Veldig trist. Om dette skjer. Uansett hva vi mener om Holocaust så håper jeg vi kan være enig i at det er synd på så mange måter om barn og unge ikke skal kunne ha en noenlunde god forståelse av historien.

 

For hvordan kan man forstå nåtiden om man ikke forstår fortiden?

 

Dessverre tror jeg dette er en del av en politisk agenda for å fordumme befolkningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig trist. Om dette skjer. Uansett hva vi mener om Holocaust så håper jeg vi kan være enig i at det er synd på så mange måter om barn og unge ikke skal kunne ha en noenlunde god forståelse av historien.

 

Ja, det kan du godt si. Nå er det engang slik at historiefaget, særlig på mellomtrinnet, sammen med RLE blir nedprioritert sammenliknet med endel andre fag. Da blir det engang slik at man kun har et visst antall undervisningstimer til rådighet per semester, og da må man enten ha litt om alt, eller mye om enkelte perioder og hendelser. Personlig mener jeg at det å vise til sammenhenger i historien er viktig, så da bør man ikke ha for lange hopp. Jeg skulle veldig gjerne hatt flere timer viet til historie, jeg mener en god historieforståelse er svært viktig for å kunne navigere seg rundt i det politiske landskapet, samt for å bedre kunne forstå sin egen plass i historien, men det er desverre slik at mange rektorer og allmennlærere ser på historie som et "lett" fag som alle kan undervise i.

 

For hvordan kan man forstå nåtiden om man ikke forstår fortiden?

 

Kunne ikke vært mer enig. :thumbup:

 

Dessverre tror jeg dette er en del av en politisk agenda for å fordumme befolkningen.

 

Du kan ha rett, og du kan ta feil. Jeg håper hvertfall ikke det stemmer, det hadde vært en skummel utvikling.

Lenke til kommentar

(de andre innleggene her synes jeg er såpass teite at jeg velger å ignorere de)

 

ChaosPredicted

 

La oss gjerne legge Holocaust litt på hylla og fokusere på et par viktige prinsipper som er så og si tidløse:

 

For å forstå nåtiden må man forstå fortiden. For å skape en god framtid må man være i stand til å ikke gå i samme feller som tidligere generasjoner gikk i. Nøkkelen til dette ligger hovedsaklig i en god forståelse av historie. Historie = menneskelig erfaring = menneskelig visdom.

 

Ergo - slik jeg ser det: bortsett fra språk, som vi trenger for å kommunisere våre tanker og tilegne oss andres, hvilket fag kan være viktigere enn historie?

 

Det er noe på ferde som er litt farlig: i stedet for å gi folk alle fakta og "hele den lange historien", så gir man folk et slags politisk korrekt oppkok som er "alt man trenger å vite." Dette er farlig - fordi de som står bak dette "oppkoket" har gjerne hatt interesse av å farge det på en måte som gynner dem selv. Altså, man unnlater å fortelle om visse ting mens man legger stor vekt på andre. Man kan jo tenke på hvordan historieundervisningen er i f.eks dagens Kina, eller i gårsdagens Sovjet. ...

 

På NRK Super har man nå "Supernytt" - nyheter for barn. Samme tingen: man "mater" barna direkte med den versjonen av virkeligheten som man mener "passer" for barna. Selv er jeg absolutt i mot at man skal ha en nyhetskanal for barn. Barn skal leke og bry seg om annet. Og fra sitt eget ståsted mot voksenverdenen gjør de sine egne tanker og observasjoner. Dette er sundt og riktig. Det er slik det skal være. Og da, når lille Nils eller Trine virkelig har begynt å gruble på noe kan han/hun gå og spørre sin far eller mor om det. Eller kanskje enda bedre: la det ligge i bakhodet og utvikle seg til barnet en dag selv kan besvare spørsmålet. Skjønner du hva jeg mener?

 

Så har vi en ting til: mennesket har en bestemt natur. En natur som både er god og ond. Og manifestasjonene av denne menneskenaturen ser man gjennom de feilsteg og triumfer som historien er så rik på. (Spennende historier er det også. hvem trenger vel eventyr?) Og man kan legge merke til at det er visse mønstre som gjentar seg: sivilisasjoner bygges opp, når sitt høyeste stadium og faller ned igjen. Og så begynner syklusen på nytt. Og på nytt. Gjennom historieundervisning kan man, uten å preke eller forkynne eller forklare, gi de unge en forståelse av alt dette. Og det er meget viktig.

 

Noe jeg mener også er viktig er objektivitet. Dvs. det er feil at politisk korrekthet og "konsensus" skal farge slik undervisning i særlig grad. Gi folk fakta og la de få lov å gjøre opp sin egen mening om det de hører og selv sette puslebiter sammen - istedet for å få det "ferdig servert."

 

......

 

Altså: når en ung mann eller kvinne går ut i verden og bruker sine øyne og ører kan han eller hun gjøre mange gode observasjoner på bakgrunn av hva han eller hun allerede har forstått fra historien. Og så være i stand til å være et informert og ansvarlig samfunnsmedlem. En som kan være med å forme en bedre verden og ta rette avgjørelser.

 

Vel, det var en liten "spontan-preken" fra BB.

 

:)

 

Til sist: det jeg skriver er veldig langt fra virkeligheten. Jeg vet det. Læreplanen er sterkt farget av politiske interesser, og slik kommer det til å fortsette.

Endret av BelzeBob
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er nesten så man skulle stappet hele verdens befolking av holocaust nektere i en tysk 1943 konsentarasjons leier, og når de 12 av dem som overlever kommer ut skal vi si til dem at det aldri skjedde, så skal vi se hvordan de føler det da, jeg sier nesten fordi ikke et eneste menneske på jorda fortjener å bli satt i en slik leier, ikke en gang holocaust nektere eller hitler selv, det er bare for umennsklig.

Følelser.

 

Ja følelser, det er det normale folk har når man snakker om massemordet på 15 millioner mennesker, dette er ikke en lang død generasjon, det er folk i live i dag som opplevde dette, dette er ikke en historisk kuriositet, historisk sett skjedde dette i går, det er en del av den moderne verden.

Se fra 10:00

http://www.youtube.com/watch?v=-48HQpgQRz0

Endret av pk2010
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne sinnsyke jødinnen snakker om hvordan hun var valgt til å bli lage lameskjerm av og hvordan hun rømte fra gasskammeret og mye annet hullaballoo. Det blir mere som en komedie så om noen trenger noe å le av så foreslår jeg at dere tar en titt på filmen.

 

Hun hevder også at "dåkter mengelør" fjernet tatoveringen hennes og at det er grunnen til at hun ikke har noen.

 

Se dypt i øyene hennes når hun snakker og man vil se at det er åpenbart at hun er en stinkende løgner. Det gjelder forsåvidt alle andre "overlevere" som blir eksponert i dokumentaren.

Endret av pk2010
  • Liker 1
Lenke til kommentar

pk2010

 

Ja, disse folkene er perverse. Lampeskjermer av menneskehud, såpe av jødefett, bæsjing av diamanter i årevis, skyting av babyer, uttrekking av tenner fra gassede jøder, madrasser av jødehår, bankemaskiner, kiling-til-døds osv osv. Ganske morsomt på en morbid måte - men jeg syns de kunne gjort en litt mer overbevisende jobb. Disse pervo-historiene er jo et hån mot alle tenkende mennesker.

 

Se hvor slem denne ariske djevelen er. Ekte fotografi fra jødisk/sovjetisk fantasi:

nazi_sadist.gif

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

@Belzebob, at du må angripe meg som en person, sier vel sitt. Rapportert for usaklighet og personangrep.

 

Elie Wiesel's historie er relativt be merkbar.

Morsomt at tyskerne selv bruker 25 millioner euro på et minnes merke til alle Europeiske drepte jøder. Hvorfor hedre de som ikke ble drept?

 

Hvordan forklarer du The Final Solution, som tydelig var en plan for masseutryddelse av alle jøder?

 

Zyklon B var gassen som ble brukt, foreslår at du leser litt mer om den og hvordan bruk av den er faktisk bevist.

 

Noen fanger som "ligger og soler" seg i solen ved en konsentrasjonsleir:

HOLOCAUST-2corpses.GIF

Hvilken komfort de hadde!

 

Masse eiendeler, hvor er eierene?

AuschwitzShoes.jpg

 

Åja, der var de:

auschwitz-corpses.jpg

 

Det finnes nok av brev fra tidligere SS medlemmer, hvor de faktisk snakker en god del om hvordan det var og div. teknikker for å gase jøder mest effektivt.

Lenke til kommentar

At de bruker store summer på å opprettholde svindelen beviser ikke at det er noe annet enn en svindel.

 

Ellie Wiesel har blitt eksponert som en løgner så mange ganger at det er flirbart, at du i det hele tatt drar frem han som et eksempel viser hvor fantastisk lite du vet.

 

Ja, hvor mange holocaust museum finnes det egentlig. Hvor mange hollywood-produksjoner om samme emne?

Endret av pk2010
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

At de bruker store summer på å opprettholde svindelen beviser ikke at det er noe annet enn en svindel.

Hvilke påstand!

 

Ellie Wiesel har blitt eksponert som en løgner så mange ganger at det er flirbart, at du i det hele tatt drar frem han som et eksempel viser hvor fantastisk lite du vet.

Jeg vett at han har blitt eksponert som en løgner flere ganger, betyr det likevel at han er det? Just as you know, hans "løgner" gidde fyren en Nobel's fredspris!

 

Ja, hvor mange holocaust museum finnes det egentlig. Hvor mange hollywood-produksjoner om samme emne?

Og nå sammenligner du historiske momumenter / museum med den amerikanske underholdningsbransjen!

 

Savner forklaring på bevist Zyklon B bruk i gasskammer, forklaring på The Final Solution, samt en unnskyldning for brevene sendt mellom SS.

 

BTW, bare fordi jeg ikke naiv, betyr det ikke at jeg kan "lite" om noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Wiesel-Tattoo.jpg

 

Underholdningsbransjen kan meget god sammenlignes med holocaustindustrien.

Det fascinere meg at skeptiske deg "sluker" hele idéen om at alle fangene ble tatovert.

Til tross for manglende bevis der og :-)

Lenke til kommentar

Nå ja, de eneste som sluker noe (agn, krok og snøre) er de som tror på myten om Holocaust.

 

Skal grave frem mere on denne svindleren Wiesel.

 

En annen historie om hvorfor tatoveringen er borte kan man høre fra frk Zisblatt i videoen jeg postet lengere oppe her. Hun hadde fått den fjernet av "dåkter mengelør" uten bedøvelse på et rustent bord.

 

Hahahaha.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...