Gå til innhold

Final Fantasy - hvor kommer disse scenen fra!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

00:00 - 00:15 : ?

00:15 - 00:18 : Det ser ut som Zack fra FF7 på et tog i Midgar

00:20 - 00:22 : Du ser hvertfall Squall, Zidane og Tidus fra henholdsvis (8, 9 og 10)

00:24 - 00:29 : Squall i forsvaret av Dollet mot Galbadia SeeDs (8)

00:30 - 00:31 : ?

00:32 - 00:34 : Tifa fra FF7 AC

00:34 - 00:37 : Aeris blir drept av Sephiroth og videre hennes begravelse av Cloud (7)

00:37 - 00:40 : Snow (13)

00:40 - 00:42 : Oerba Dia Vanille (13)

00:42 - 00:58 : Ukjent, jeg tror det er en trailer jeg så et par år siden, muligens for AC

00:58 - 01:00 : Du ser hvertfall et buster sword (Cloud 7), men jeg ser også noe som ligner på Tidus sverd

 

Videre er det et par klipp fra Dissidia: Final Fantasy.

 

Og det alt jeg gidder å skrive ned. :)

I rulleteksten står det spillene video er tatt fra, selv om FF7 mangler der.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Interessant hvordan folk på internett konstant overser Final Fantasy før VII (og ergo går glipp av de tre beste spillene i serien). Her var det så vidt jeg kunne se én scene (riktignok litt lang) fra FFV med Exdeath (rundt 2.13) som sannsynligvis er tatt fra Dissidia, men det var altså det som var med av før-Cloud Final Fantasy.

Lenke til kommentar

Noen scener kommer i fra FFVII filmen "Advent Children", bra film, totalt verd det for FF fans. 3min er vel fra crisis core, som er til PSP ;) Etter den scena er det litt fra Advent children :) I starten er det deler av trailern til FFXIII Versus.

 

 

 

 

 

 

*redigert for skriveleif*

Endret av Noobtastic
Lenke til kommentar

Interessant hvordan folk på internett konstant overser Final Fantasy før VII (og ergo går glipp av de tre beste spillene i serien). Her var det så vidt jeg kunne se én scene (riktignok litt lang) fra FFV med Exdeath (rundt 2.13) som sannsynligvis er tatt fra Dissidia, men det var altså det som var med av før-Cloud Final Fantasy.

Joa joa, skjønner hvor du vil hen. Blir som med GTA serien for de som spilte gode gamle GTA i 2D. Var jo artig, men Vice City var jo liksom kremen.

FF7 satt standarden, og så døde det etter dette desverre.

 

Er det ett FF spill man bør ha fått med seg, så kan du spørre hvem som helst som har spilt FF, og flertallet vil si det samme...

Lenke til kommentar

3Min er en scene fra FF VII Crisis Core til PSP.

 

Vrælte som en unge første gangen eg spilte gjennom det og kom til den scenen der Zack dør... Jævla Shinra... :mad:

 

0:30 - 0:31 er fra siste kampen til Zack der han må nedkjempe horder med Shinra soldater.

0:10 - 0:15 er åpningscenen fra Crisis Core der Zack hopper ut fra ett helikopter.

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Er fairly grei grafikk på selve spillet, men cut-scenene og filmene er syke ja. Tja viss du bare måker gjennom uten å bry deg så veldig om sidequests og driter i å få alle "Summon'ene" så er det vel slutt på rundt 45-50 timer. Men er såå mye du kan gjøre og unlocke og "fuse" sammen ulike ting så det kan fort bli mange mange flere timer.

Lenke til kommentar

 

Joa joa, skjønner hvor du vil hen. Blir som med GTA serien for de som spilte gode gamle GTA i 2D. Var jo artig, men Vice City var jo liksom kremen.

FF7 satt standarden, og så døde det etter dette desverre.

 

Er det ett FF spill man bør ha fått med seg, så kan du spørre hvem som helst som har spilt FF, og flertallet vil si det samme...

 

Flertallt vil si FF7 fordi det var det de startet med, og de har aldri hatt interesse av å gå tilbake å spille de eldre spillene i serien. Selv startet jeg med FF6, og har spilt FF1,2,4,5,6,7 og 8, og synes spillene er desidert best i sine snes-inkernasjoner. Og mitt inntrykk fra nettet er at de fleste som startet med Final Fantasy før syveren faktisk ikke synes den er så ekstremt bra som de som startet med den vil ha det til (se feks her. laget av folk på min alder som faktisk testet FF før 7). Det er selvsagt et meget godt spill, men den oppmerksomheten det får skyldes nesten utelukkende at det var det spillet flest startet med (var jo også det første FF som ble offisielt utgitt i Norge). Derfor mener jeg sammenligningen med GTA blir helt feil, da GTA3 faktisk redefinerte en hel sjanger, mens FF7 bare er et av flere gode Final Fantasy-spill.

 

Vil bare understreke, Final Fantasy 7 er et meget godt spill, jeg synes bare det er trist at Final Fantasy 4, 5 og 6 spesielt ikke får den anerkjennelsen de fortjener!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

00:00 - 00:15 : ?

00:15 - 00:18 : Det ser ut som Zack fra FF7 på et tog i Midgar

00:20 - 00:22 : Du ser hvertfall Squall, Zidane og Tidus fra henholdsvis (8, 9 og 10)

00:24 - 00:29 : Squall i forsvaret av Dollet mot Galbadia SeeDs (8)

00:30 - 00:31 : ?

00:32 - 00:34 : Tifa fra FF7 AC

00:34 - 00:37 : Aeris blir drept av Sephiroth og videre hennes begravelse av Cloud (7)

00:37 - 00:40 : Snow (13)

00:40 - 00:42 : Oerba Dia Vanille (13)

00:42 - 00:58 : Ukjent, jeg tror det er en trailer jeg så et par år siden, muligens for AC

00:58 - 01:00 : Du ser hvertfall et buster sword (Cloud 7), men jeg ser også noe som ligner på Tidus sverd

 

Videre er det et par klipp fra Dissidia: Final Fantasy.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...