Gå til innhold

Sko - Og det du trenger å vite om det.


SML

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har ikke bedre ting å gjøre på natta altså? :new_woot:

Neida, kjekk tråd!

Morsomt at du tok med strutseskinn. Tror ingen her noen gang kommer til å kjøpe sko av struseskinn, men man vet aldri :p

Synes forresten du godt kan skrive seilersko istedenfor boat shoes ettersom det er en bredt akseptert betegnelse. Til og med moren min bruker det om sine.

Du kan jo gjerne også skrive om forskjellen på desert boots og chukkas, noe som ofte forvirrer en del folk.

Hadde også vært fint om du skrev om forskjellige typer loafers (tasseled, penny, horsebit), nevne at det kommer fra Norge (funfact!) og synes også mokasiner muligens fortjener en egen del i tillegg til en liten notis om "driving shoes" og den type såle.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Vel, jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne. Du har tydeligvis misforstått en del grunnleggende begreper om sko.

 

Det du skriver om oxfords er feil, det du skriver om brouges er ganske ukorrekt, det heter ikke "plain", det heter wholecuts, det heter ikke "tøfler i lakk", det heter patent pumps, bildet du har lagt ut av lakksko er av derbys (som du tydeligvis ikke vet hva er, for det hadde du tatt med om du visste det), du har ikke med noe om longwings, du har ikke med noe om derbys osvosv...

Lenke til kommentar

Vel, jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne. Du har tydeligvis misforstått en del grunnleggende begreper om sko.

 

Det du skriver om oxfords er feil, det du skriver om brouges er ganske ukorrekt

Etter hva jeg har lest opp, ser jeg ikke hva jeg har feil med "brouges" akkurat.

Og som jeg skrev, "Eksemplene er heller ikke de beste, men er kun for illustrasjon."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne. Du har tydeligvis misforstått en del grunnleggende begreper om sko.

 

Det du skriver om oxfords er feil, det du skriver om brouges er ganske ukorrekt, det heter ikke "plain", det heter wholecuts, det heter ikke "tøfler i lakk", det heter patent pumps, bildet du har lagt ut av lakksko er av derbys (som du tydeligvis ikke vet hva er, for det hadde du tatt med om du visste det), du har ikke med noe om longwings, du har ikke med noe om derbys osvosv...

Da foreslår jeg at du lager en lik tråd bare med alt rett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg syntes Herringshoes generelt har lite semsket skinn å oppdrive, og det lille som er er som oftest mørk brunt. Jeg vil gjerne vite om merker som har mye sko i semsket skinn. Noen tips? Skal en tur til London i Mars, og der er det jo mange merke-butikker. Om dere kjenner til noen fler-merke-butikker som fører mye semsket skinn i London, er det også fint.

Lenke til kommentar

Jeg vil anslå at Herring har omtrent den andelen av semskede sko de fleste andre skobutikker har, om ikke mer. Du vet vel forresten at du kan endre farge/skinn på de fleste modellene på den lille scroll-boksen under bildet av skoen? Det er meget få sko som er avbildet i semsket skinn som standard, men det er ganske mange som har det som alternativ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel de fleste burde jo komme opp når jeg søker, men jeg kan jo alltids bla meg igjennom.

 

Mange produsenter på herring har jo stort sett en typisk pensko-form på de fleste sko, noe jeg vil si er et lite oppfinnsomt utvalg.

 

 

Et større utvalg kommer jo når jeg velger vidde F, men en G fra en sko er vel en G i en annen, eller tar jeg helt feil? Mine Barker Alfred er G, og de har ikke mye å gå på.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

...

Mange produsenter på herring har jo stort sett en typisk pensko-form på de fleste sko, noe jeg vil si er et lite oppfinnsomt utvalg.

...

Du vil nok ikke finne Converse hos Herring nei. Derimot vil du finne pene, klassiske sko av høy kvalitet.

 

... men en G fra en sko er vel en G i en annen ...

Størrelser vil alltid variere litt fra produsent til produsent, hvis det var det du tenkte på.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...