Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med D-link 635


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sliter med den trådløse routeren min, problemet er at den er periodisk treg. Når jeg skal f.eks spille eller streame en video fra youtube, så lagger det. Har pinget routeren og den har 1ms ping til routeren bortsett fra ca en gang i sekundet hvor den har rundt 400ms og noen ganger 1000ms eller timeout.

 

Har flere pcer og samme problem på alle, har sjekket kanalene og hjelper ikke å bytte. Har N nettverkskort i 3 pcer og får fortsatt elendig overføringshastighet selv om de er innen 10meter av routeren og har god signalstyrke.

 

Prøvd uten sikkerhet på nettverket også uten at det hjelper.

 

Noen som har noen tips eller er det bare å kaste D-linken?

post-17140-0-41733500-1297104618_thumb.png

Endret av RIP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, så den er rett og slett utslitt?

 

Er det ikke 10års garanti på D-link routere?

 

Min erfaring med kundeservice var : Ingen feil funnet , selv om jeg sørget for å gi en god feilbeskrivelse av problemet og etter hvor lang tid dette oppstod, skylden ble lagt over på nettleverandøren (noe som en annen backup ruter med full hastighet selvsagt kunne motbevise).

Med andre ord, kostet meg noen kroner å levere den inn for feilsøking og sånn sett så anbefaler jeg det kun hvis ruteren er tydelig død.

 

I utgangspunktet er det noen få ting du kan prøve :

 

Øke styrken på det trådløse nettet ( I konfigurasjonsmenyen 192.168.0.1 : Advanced / Avanced Wireless / Transmit Power : High

 

Tar du en titt på hjelp så kan du se på andre verdier du kan prøve å modifisere litt , har ikke rørt så mye her selv men gjorde noen enkle justeringer som sannsynligvis ga bedre ytelse her over tid.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Problemet kan ligge i klienten. Prøv å last ned siste driver fra http://www.ralinktech.com/support.php

EDIT: Ser du har problemet på flere maskiner, så da er vel routeren den sannsynlige kilden.

Men sjekk en av de ved å flytte den nær routeren. Da kan du hvertfall finne ut om det er feil på router eller om det er signalstyrken/støy.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...