Gå til innhold

Bygge pc selv, eller la komplett/netshop gjøre det.


Anbefalte innlegg

Skal så fort hovedkort med 1155-socketen er friskmeldt igjen skal jeg kjøpe meg en ny maskin...

MEN, er litt i tvil om jeg skal bygge den selv, eller la komplett/netshop bygge den for meg? Har bygget en maskin selv (for 7-8 år siden) så bør huske noenlunde åssen det skal gjøres, men husker det var ett oll med alle disse "småkablene" som skulle til diverse knapper på kabinettet osv... Og er usikker på hvordan få maks effekt av kjølepasta osv...

 

Noen som har erfaring fra pcbyggerne på komoplett/netshop? gjør de en skikkelig jobb? :) kabler osv fint lagt osv?

 

hva anbefales, la "ekspertene" på komplett/netshop bygge, eller bygge selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har større valgmuligheter hvis du bygger selv. Men om du er fornøyd med utvalget til en av de forskjellige modellene til Komplett evntuelt Netshop så for all del.

 

Finnes jo også fine instruksjons sider / videoer for å bygge selv.

 

Og såvidt jeg har forstått det har du på en ferdig bygge pc garanti på hele pcen under ett, dvs at hvis det er feil med ett komponent må du sende inn hele pcen. Men på en pc du bygger selv har du garanti på hver enkelt komponent, slik at hvis en komponent feiler kan du plukke ut den å sende den inn uten å sende inn hele pcen.

 

 

Angående kjølepasta. I dag kommmer prossesorene komplett med kjøler og "kjølepasta". Denne er kanskje ikke god nok for noen, og da byttes denne gjerne ut med noe Artic silver eller liknende. Da må den gamle fjernes (helst med isopropanol) og nytt tynt lag påføres jevnt med f.eks ett barberblad eller kredittkort eller liknende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...