Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen tips for å få seg kjæreste ?


Anbefalte innlegg

Det er mange ting som man må tenke på for å få seg en kjæreste, men det første du kan jobbe med er å ha selvtilitt. Selvtilitt handler ikke så stor grad hva du føler om deg selv (og du vil ikke føle bra om deg selv, bare fordi du sier at du er en grei kar), men hvordan du oppfører deg. Snakk i en rolig tone. Ønsker du å gjøre noe, så gjør du det. Gå rett bort til jenter, ikke nøl. Altså, ikke vær nervøs.

 

Andre tingen du bør tenke på. Når du prater med jenter, ta på dem. Altså uskyldig berøring som viser interesse.

 

Tredje tingen du bør gjøre, slutt å bry deg om hva andre mener om deg, prøv å fokuser på de positive sidene. Lev ditt eget liv.

 

Selvtillit må først og fremst endres med hvordan du tenker på deg selv. Om man går å vurderer seg selv som noen som ikke fortjener å klarer å gjøre noe eller snakke med noen, kommer man ingen vei. Jeg tror også du skal se langt etter en usosial person som klarer å gå rett opp til en gruppe mennesker uten å være nervøs, og bare se hvordan ilddåpen går.

 

Hvordan man ser på seg selv er ekstremt relevant, og om man passivt tenker "jeg vil bare se dum ut", uten å tenke over hvorfor, vil man aldri komme noen vei. Det er derfor viktig og SUNT å bli mer årvåken på dette ved å faktisk tenke det "høyt" i hodet sitt.

 

Vil forsåvidt nevne at det er bevist at det er sunt og styrkende for psykisk helse og gjøre seg selv årvåken og bevisst på visse åpenbare ting som man aldri "tenker høyt" i hodet sitt, selv om man det er tanker som kommer naturlig og ikke betviles av deg selv.

Nar jeg sier at selvtilitt ikke betyr hva du tenker om deg selv, sa mener jeg hva vi mener. Jeg har hort mange ganger som yngre at man skal ha selvtilitt, men det fungerer ikke a late som om du har det bra og er fornoyd med livet. Fordi dypt inne vet du at du lyver til deg selv. Du kan ogsa vare ulykkelig og ha stygge tanker om deg selv og sosialisere fint. Min erfaring er at mine tanker om meg selv betyr lite, men hvis jeg er noe ulykkelig sa vil jeg glemme tankene mens jeg prater med personen.

 

Det det egentlig handler om er a torre a gjore det du onsker a gjore og ikke ha destruktive tanker. Hvis du onsker a bli kjent med en jente sa gar du opp og prater med henne og gir blaffen i om hun vil like det eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som noen har sagt, vær deg selv.

 

Virkelig? Kan du være så snill å definere det å være seg selv?

 

Om han er seg selv nå, hvordan kan du anbefale ham å fortsette å være det nå når han fortsatt ikke har en kjæreste?

Hele greia her er jo at han ikke greier å få en kjæreste, dermed, han må endre på noe.

 

Å være seg selv blir bare for dumt å si, for det hjelper verken TS eller noen andre. Det er et såpass vagt uttrykk at det ikke lenger har noen betydning.

Lenke til kommentar

Som noen har sagt, vær deg selv.

 

Virkelig? Kan du være så snill å definere det å være seg selv?

 

Om han er seg selv nå, hvordan kan du anbefale ham å fortsette å være det nå når han fortsatt ikke har en kjæreste?

Hele greia her er jo at han ikke greier å få en kjæreste, dermed, han må endre på noe.

 

Å være seg selv blir bare for dumt å si, for det hjelper verken TS eller noen andre. Det er et såpass vagt uttrykk at det ikke lenger har noen betydning.

hvis du hadde sitert hele innlegget mitt hadde du sett hva jeg hadde skrivd .....

 

Vær deg selv, prøver du å være en annen blir du lett gjennomskuet!

Det du må gjøre er å forandre deg selv til den personen du skulle ønske du var for så å være deg selv, da faller det naturlig inn og ingen ser at du prøver å være noen annen.

 

Mangel på selvtillit og damene snur ryggen til deg med engang....

Lenke til kommentar

Vær deg selv, prøver du å være en annen blir du lett gjennomskuet!

Det du må gjøre er å forandre deg selv til den personen du skulle ønske du var for så å være deg selv, da faller det naturlig inn og ingen ser at du prøver å være noen annen.

 

Mangel på selvtillit og damene snur ryggen til deg med engang....

 

Enig i mye her.

Men det å være en annen, er for meg veldig vanskelig å definere. Jeg oppfører meg forskjellig utifra hvilken person jeg snakker med. Selvom det er små forandringer, så oppfører jeg meg aldri på samme måte med to forskjellige personer.

 

Hva mener du er å oppføre seg som en annen? Om du oppfører deg som en annen person du ønsker å være, så betyr ikke det at du ikke er deg selv, for det er fortsatt deg selv som oppfører deg på den måten.

Lenke til kommentar

Å være en annen enn seg selv er å endre adferd til noe du aldri har gjort før og/eller noe du ellers aldri ville gjort. Du gjør det bare fordi du så han der gjorde det og det funka for ham ...

 

Fordet om du snakker til forskjellige folk på forskjellige måter "spiller" du ikke flere personer ...

 

Skal du gjøre noe må det falle deg inn å gjøre det, du må gjøre det med god selvtillit, om det ikke funker for deg får du forandre på hva som faller deg inn å gjøre. Forandre deg som person ...

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Å være en annen enn seg selv er å endre adferd til noe du aldri har gjort før og/eller noe du ellers aldri ville gjort. Du gjør det bare fordi du så han der gjorde det og det funka for ham ...

 

Fordet om du snakker til forskjellige folk på forskjellige måter "spiller" du ikke flere personer ...

 

Slik er det jo med all slags trening. Om du aldri har spilt fotball før betyr ikke det at du ikke blir god etterhvert. Du kan jo ha en kjent fotballspiller som idol, og du vil bli akkurat som ham. Den eneste måten å bli det man da ønsker er da å gjøre det denne personen gjør.

Slike fungerer det overalt. Hvorfor går du i de klærne du går i nå? Jo, fordi du kanskje har sett andre bruke det, og syns det så kult ut. Eller bare fordi du så det på en utstillingsdokke, og syns det så kult ut.

Selv når du er barn tilpasser du deg de du omgir deg med. I begynnelsen prøver du å snakke som foreldrene dine. Etterhvert når du blir eldre og får venner vil du begynne å snakke mer som dem. Man tilpasser seg hele tiden.

 

Når jeg snakker med forskjellige folk på forskjellige måter, så vil det jo til en viss grad bety at jeg er forskjellige personer med forskjellige personligheter. Jeg er aldri akkurat den samme personen når jeg er med familien min, som den jeg er når jeg snakker med venner f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Valgene, utifra rådene for TS er altså:

 

Vær deg selv?

Vær den bedre siden av deg selv?

Forbedre deg selv?

Være en annen?

Prøve å være en annen?

Bli en annen?

 

Det er de som ikke holder med PUA her, mot de som holder med PUA.

Der ingen av de er noen fasit.

Men jeg anser PUA som folk som IKKE blir tøfler med det første.

Lenke til kommentar

Valgene, utifra rådene for TS er altså:

 

Vær deg selv?

Vær den bedre siden av deg selv?

Forbedre deg selv?

Være en annen?

Prøve å være en annen?

Bli en annen?

 

Det er de som ikke holder med PUA her, mot de som holder med PUA.

Der ingen av de er noen fasit.

Men jeg anser PUA som folk som IKKE blir tøfler med det første.

takk for sammendraget dude ;-) Hjalp faktisk litt å få oppsumert det

Lenke til kommentar

Dette er noe jeg har sagt før i en annen tråd:

Du kan være akkurat hvem du vil være. Ikke føl deg bundet til en holdning, en personlighet, eller et liv som du føler ikke passer deg.

 

Jeg vil ikke råde deg til å etterligne en annen person på alle områder, men la oss si at du vil være en mann som har mange venner, mange damer og er (tilsynelatende) intelligent. Da må du oppføre deg som den personen, gå som ham, snakke som ham, se ut som ham (ikke prikk lik), og finne ut hvorfor folk liker ham, hva som gjør at han virker intelligent, osv. Hva er det som gjør at en person skiller seg litt ut fra alle andre, og derfor er unik? Jeg mener ikke at du skal kopiere én person, men studer et antall slike mennesker du mener er suksessrike på de områdene du vil være suksessrik. (Siste advarsel: Ikke forfølg en person eller opptre upassende. Bare vær bevisst på det du ser og hører.)

 

I begynnelsen vil dette kanskje føles unaturlig. Men gjør noe nytt hver dag, og det vil etter hvert føles naturlig. Fokuser på den du vil være. Ikke vær bundet til den personen du var. Gjør akkurat hva du vil, når du vil.

 

Jeg kan anbefale et par filmer som illustrerer dette: The New Guy og Fight Club, begge blant mine favorittfilmer.

Forskjellen på det (jeg tror) freerun mener og det du sier er at h*n snakker om å spille et skuespill og du snakker om personlig utvikling. Det er to forskjellige ting. Utvikling er positivt, men å leve som en annen person resten av livet kan umulig være sunt for en person.

Jeg vil ikke snakke om å "være seg selv" eller "være noen andre". Jeg sier ingen av delene, men jeg sier "vær den du vil være". De begrepene er for flyktige. For hvem er egentlig "du"? Hva definerer hvem du er? Hva du gjør? Hva du tror på? Hva du føler? Hvor du bor? Hva du sier? Hva du kler deg i? Nei, hvis vi skal diskutere om man bør være seg selv eller ikke, så vil vi til slutt misforstå hverandre så grovt at trådstarteren bare ender opp med å klø seg i hodet, for alle har forskjellige oppfatninger av hvordan man er seg selv.

Jeg er enig i at man må ha venner man trives med. For å få disse vennene, må man selv være en trivelig person. Det er altfor lett å bli oppfattet som nesevis, frekk, apatisk eller lignende uten å mene noe vondt. Dette gjelder spesielt før man blir kjent med mennesker. Hvis man drar en vits, for eksempel, den første gangen man treffer en person, så kan det bli misforstått hvis vedkommende ikke forstår den. I de groveste tilfellene kan man bli tatt for å være rasist, kvinnehater eller verre.

 

Så hvis man har vanskeligheter med å få de vennene man trives, så kanskje man må se på seg selv. Man kan tvinge seg selv til å smile litt mer og bli litt hyggeligere, blant annet. Man kan endre måten man går fram på. Til en viss grad må man tilpasse seg andres forventninger, i hvert fall i begynnelsen. Men man må finne en grense. Det skal ikke (på sikt) være ubehagelig å opprette vennskap.

 

Man får som oftest venner som er ganske lik en selv. Hvis man oppfører seg som en drittsekk, så vil man være mest tilbøyelig til å få slike venner også, selv om man ikke liker dem noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...