Gå til innhold

FIFA 12: Den Gigantiske Tråden


  

358 stemmer

  1. 1. Kommer Fifa 12 i spillsamlingen din?

    • Ja
      280
    • Nei
      37
    • Trenger mer info når den tid kommer
      25
    • Det er PES som gjelder
      7
    • Går for begge
      6
    • Ja, det gjorde det. Men fy FAEN som eg angrer!!!
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

er relativ fersk i Fifa verdenen, kjøpte først fifa 11 i sommer, og fifa 12 nå.

Men syns spillerene er blitt "dummere" nå, de går jo alldri på ballen hvis du tilfeldig vis ikke styrer den spilleren selv,

og sliter også med at frsvaret mitt absolutt ikke tenker i det hele tatt, allt og alle løpre rett gjennom.

er det noe jeg gjør galt, eller er bare spillet slik?

 

Irreterende når en spiller med Pro spilleren og wolves bare tusler gjennom hele midtbane og forsvaret gang på gang og en alldri ser så mye som et forsøk på takling.

 

takker for all hjelp jeg måtte få =)

Lenke til kommentar

Hei,

er relativ fersk i Fifa verdenen, kjøpte først fifa 11 i sommer, og fifa 12 nå.

Men syns spillerene er blitt "dummere" nå, de går jo alldri på ballen hvis du tilfeldig vis ikke styrer den spilleren selv,

og sliter også med at frsvaret mitt absolutt ikke tenker i det hele tatt, allt og alle løpre rett gjennom.

er det noe jeg gjør galt, eller er bare spillet slik?

 

Irreterende når en spiller med Pro spilleren og wolves bare tusler gjennom hele midtbane og forsvaret gang på gang og en alldri ser så mye som et forsøk på takling.

 

takker for all hjelp jeg måtte få =)

 

Yo.

 

Det nye i Fifa 12 er tactical defending, med andre ord det å bare holde inne X knappen så takler spillerene automatisk er historie. Du må nå selv velge når det skal takles, og bommer du med en takling så er som regel motstanderen forbi deg. AI'en er på samme måte, dog noe mer "redd" for å takle enn det du er.

 

Du kan holde inne R1 (PS3) , da vil AI'en følge motspiller, men han vil sjelden takle.

 

Så i bunn og grunn er det aspektet å forsvare seg blitt mye vanskeligere. Men dog, mer realistisk.

Lenke til kommentar

Faen, som jeg hater straffesystemet. Brant tre straffer i én og samme kamp, en over og to rett på keeper. Helt Palermo.

 

Aldri giddet å sette meg inn i straffesystemet, i ren oppgitthet over hvor tåpelig og ekstremt idiotisk det er.

 

Hva er egentlig greia? Heldigvis vant jeg i det minste, stod 3-1 med 10 min igjen og da gadd han ikke mer og lot meg sette 4-1.

 

Edit: at det blir gjort en vurdering av kamprapporten når man mister forbindelsen er også bare tull. Ledet 1-0 og styrte alt, men fikk tap.

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Du skal stoppe timeren i eller så nært det grønne feltet en klarer. Så holde inne høyrestikka i X antall millisekunder. "Siktet" ditt begynner på midten og går sakte ut mot sidene mens du holder stikka til en side, men det går fortere jo nærmere ut mot kanten(e) siktet kommer. Så om du holder for lenge har siktet forsvunnet utenfor stanga, og du bommer. Prøv å ta straffer i arenaen, og trykk L2 tror eg det er. Da får du opp siktehjelp, så blir det enklere å lære

Endret av LunaticFanaticHD
Lenke til kommentar

Du skal stoppe timeren i eller så nært det grønne feltet en klarer. Så holde inne høyrestikka i X antall millisekunder. "Siktet" ditt begynner på midten og går sakte ut mot sidene mens du holder stikka til en side, men det går fortere jo nærmere ut mot kanten(e) siktet kommer. Så om du holder for lenge har siktet forsvunnet utenfor stanga, og du bommer. Prøv å ta straffer i arenaen, og trykk L2 tror eg det er. Da får du opp siktehjelp, så blir det enklere å lære

Høyrestikka? Jeg bruker kun venstre. Høyre når du er keeper da

EDIT: D'oh, litt sen.

Endret av KnirketeDør
Lenke til kommentar

Du skal stoppe timeren i eller så nært det grønne feltet en klarer. Så holde inne høyrestikka i X antall millisekunder. "Siktet" ditt begynner på midten og går sakte ut mot sidene mens du holder stikka til en side, men det går fortere jo nærmere ut mot kanten(e) siktet kommer. Så om du holder for lenge har siktet forsvunnet utenfor stanga, og du bommer. Prøv å ta straffer i arenaen, og trykk L2 tror eg det er. Da får du opp siktehjelp, så blir det enklere å lære

 

Takk skal du ha, skal prøve meg fram i arenaen. Jeg gidder jo ikke å tape kamper som følge av straffesystemet.

 

Edit: det her gidder jeg ikke, ni av ti går utenfor uansett hvor godt jeg treffer eller hvor hardt/løst jeg skyter.

 

Edit2: siktehjelp hjalp ganske mye, men det er kanskje ikke noe jeg får bruke i kamp?

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Faen, som jeg hater straffesystemet. Brant tre straffer i én og samme kamp, en over og to rett på keeper. Helt Palermo.

 

Aldri giddet å sette meg inn i straffesystemet, i ren oppgitthet over hvor tåpelig og ekstremt idiotisk det er.

 

Hva er egentlig greia? Heldigvis vant jeg i det minste, stod 3-1 med 10 min igjen og da gadd han ikke mer og lot meg sette 4-1.

 

Edit: at det blir gjort en vurdering av kamprapporten når man mister forbindelsen er også bare tull. Ledet 1-0 og styrte alt, men fikk tap.

 

Det jeg pleier å gjøre, hvis du har en god straffetaker, er å få den streken ca midt på det grønne å kjøre FULL kraft. Så er det bare å holde så lenge du vil ut i sida med analogen, og ballen vil gå helt ut i siden eller stolpe inn. Pleier nesten aldri å bomme, utenom når jeg skal skyte midt i mål, da kan den gå i tverren.

Endret av SixIlluZions
Lenke til kommentar

Du skal stoppe timeren i eller så nært det grønne feltet en klarer. Så holde inne høyrestikka i X antall millisekunder. "Siktet" ditt begynner på midten og går sakte ut mot sidene mens du holder stikka til en side, men det går fortere jo nærmere ut mot kanten(e) siktet kommer. Så om du holder for lenge har siktet forsvunnet utenfor stanga, og du bommer. Prøv å ta straffer i arenaen, og trykk L2 tror eg det er. Da får du opp siktehjelp, så blir det enklere å lære

 

Takk skal du ha, skal prøve meg fram i arenaen. Jeg gidder jo ikke å tape kamper som følge av straffesystemet.

 

Edit: det her gidder jeg ikke, ni av ti går utenfor uansett hvor godt jeg treffer eller hvor hardt/løst jeg skyter.

 

Edit2: siktehjelp hjalp ganske mye, men det er kanskje ikke noe jeg får bruke i kamp?

Du kan såklart ikke bruke siktehjelp i kamp, men den vil hjelpe deg til å lære deg hvordan du sikter, og om du virkelig setter deg inn i systemet er det mulig å time nøyaktig hver gang.

 

Tips når du spiller online og det blir straffer. Det er utrolig mange dårlige straffeskyttere som ikke tørr mere enn å safe inn ett skudd. Det vil si at de nesten ikke beveger stikka. Det du kan gjøre er å bare flytte keeperen så langt til venstre/høyre uten å kaste deg, for de fleste holder bare inne stikka så langt til en av sidene så du redder bare av å flytte keeperen uten å kaste deg.

 

Har aldri tapt en online kamp på straffer, og redder som oftest mist 2-3 straffer hver gang, og jeg har blitt ganske sikker selv på straffer etter flere timers øving.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...